Патріархальна свідомість, традиції та стереотипи негативно позначаються на розподілі соціальних статусів, дані ООН шокують – жінки виконують 2/3 всієї роботи у світі, при цьому заробляючи 1/10 частину всього доходу, та володіють менше ніж 1/100 всієї світової власності
В Україні після проведеної в 90-х приватизації 95% капіталу зосередилось у руках чоловіків. Саме тому жінкам важче взяти кредит у банку, адже в них відсутні можливості до надання застави. Тому лише 6% жінок-бізнесменів керують в Україні великим бізнесом, тобто підприємствами з понад 250 співробітниками, згідно з даними, поданими Міжнародною фінансовою корпорацією(IFC), та лише 3% жінок є бенефіціарами найбагатших бізнесів України.
У нашій державі історично склалося, що більшість великих корпорацій очолюють чоловіки. Та саме великий бізнес може дати приклад ґендерно орієнтованого підходу до створення команд.
Експертами було пораховано, що жінок серед топ-менеджерів в Україні – 30,6%, а от власниками бізнесу є 28,3%. Проте жінки в Україні в основному стають керівниками в закладах, що стосуються освіти, державного управління, організації харчування. Проте нещодавні міжнародні дослідження довели, що компанії зі збалансованою представленістю жінок у радах директорів мають поліпшені фінансові та нефінансові результати.
Нереалізований потенціал кожної окремої людини має однаково негативний вплив на економіку держави і послаблює як їхню роль в економіці, так і економіку в цілому.
Аналітика Міжнародної організації праці дослідила, що вірогідність поліпшених бізнес-результатів досягає 20% в компаніях із 30–40% представленістю жінок у раді директорів. Саме тому рекомендована мінімальна частка жінок у складі ради директорів – 30%.
Згідно з дослідженнями від Ernst & Young, у компаніях, де в керівному складі більше ніж 25% жінок та впроваджені програми з розвитку ґендерної рівності, відбувається збільшення прибутковості мінімум на 6%. Частка ринку вище на 45% та набагато вищі темпи зростання на нових ринках – близько 70%.
McKinsey Global Institute у 2015 році підрахував: якщо жінки повною мірою будут задіяні у світовій економіці, то до 2025 року це дасть приріст глобального ВВП на 11% – у розрахунку приблизно $12 трлн.
Як запроваджувати ґендерну рівність
- Кожна посада має містити чіткі критерії, з працівниками проводитися бесіди щодо довгострокових цілей і бачення розвитку кар’єри. Організаціям важливо звертати увагу на випадки ґендерної дискримінації та аналізувати їх.
- Кращі європейські практики передбачають встановлення політики, дружньої до праці жінок, які народжують дітей. Наприклад, робота на віддаленому доступі, дитячі кімнати при підприємствах, регулювання робочого часу та днів.
- Встановлення «жіночих» квот. Зараз у глобальних компаніях встановлюють цілі щодо відсотка жінок, гнучкий графік для жінок з малими дітьми.
- Програми адаптації жінок у відпустці по догляду за дитиною. Йдеться про інформування жінок про поточні справи організації, залучення їх до соціального життя. Важливо не «виключати» співробітниць із дітьми з життя колективу, запрошувати на корпоративні заходи, стратегічні сесії.
Досягнення ґендерної рівності підвищить добробут жінок, що призведе до зростання добробуту їхніх сімей та суспільства загалом. І нехай на полі справжніх професіоналів переможе найсильніший (ша).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.