Особистий рекорд гендиректора компанії Nemiroff Юрія Сорочинського – 152 прочитані книжки за рік. Здебільшого він читає бізнес-видання, за якими робить конспекти та ділиться ними з командою. Спеціально для Forbes Сорочинський порадив 10 настільних книжок для топменеджменту – це література про те, як виховати у собі найкращі лідерські якості й уникнути появи найгірших
CEO Nemiroff Юрій Сорочинський, 52, одночасно читає по 3-4 книги. Його рекорд – 152 книжки у «ковідний» 2020 рік.
Дорогою на роботу вранці Сорочинський читає бізнес-літературу, ввечері – художню. Топменеджер зберігає ключові цитати й уривки у застосунку One Note від Microsoft і ділиться зі співробітниками інсайтами. «Надсилаю конспект колегам, пропонуючи також повну книжку, – каже Сорочинський. – Для багатьох конспекту виявляється достатньо». Окремі нотатки СЕО супроводжує додатковими тематичними матеріалами.
За деякими книгами, як-от «The 4 Disciplines of Execution» Кріса Макчізні, у Nemiroff роблять для команди освітні програми. Департамент внутрішнього навчання розміщує матеріали на платформі для онлайн-освіти і проводить групові тренінги. Платформу регулярно наповнюють вже понад пʼять років.
Ось десять книг про топменеджмент, розвиток лідерських компетенцій, критичне мислення та корпоративне управління, які радить прочитати СЕО Nemiroff.
«Досконалий СЕО», Керолін Дьюар, Скотт Келлер, Вікрам Малхотра, 2022 р.
(CEO Excellence: The Six Mindsets That Distinguish the Best Leaders from the Rest)
Про що ця книга
Старші партнери консалтингової компанії McKinsey провели багатогодинні інтерв’ю з 67 корпоративними лідерами, серед яких керівники Netflix, JPMorgan Chase, General Motors і Sony. Результат – правила досягнення ефективності, якими послуговуються найкращі СЕО світу.
Відгук Сорочинського:
Усі генеральні директори повинні запитати себе: «Як ви хочете, щоб вас запам’ятали – як видатну людину чи як людину, яка зробила видатною компанію?» Найкращі топменеджери створюють високоефективні команди і знають, що створення чудової організації починається з ролей. Вони запитують себе, які задачі є найважливішими, і визначають знання, навички та досвід, необхідні для виконання цієї роботи. Рекомендую цю книгу – вона створена у співпраці з великою кількістю СЕО, які працюють у різних галузях.
«Стати топменеджером», Кевін Кайзер, Майкл Піч, І. Дж. Шектер, 2015 р.
(Becoming a Top Manager: Tools and Lessons in Transitioning to General Management)
Про що ця книга
Професори бізнес-школи INSEAD і генеральний директор The Schecter Group розповідають про трансформації, необхідні для того, щоб на найвищому рівні управляти бізнесом, іншими менеджерами та собою.
Відгук Сорочинського:
Перехід до генерального менеджменту потребує серйозних розумових і емоційних зусиль. Часто це означає відхід від усього, що ми знали в минулому. Перехід від ролі, орієнтованої на виконання завдань, до ролі управління завданнями інших і, зрештою, до загального управління, передбачає значні зміни в масштабі та розумінні. Книжка допоможе зрозуміти, як зробити перехід більш ефективним і результативним.
«Як працює менеджмент», Джим Ланкастер, 2017 р.
(The Work Of Management: A Daily Path to Sustainable Improvement)
Про що ця книга
«Відкладіть усе, що відволікає вас, вийдіть з кабінету та підіть туди, де відбувається справжня робота – на передову лінію виробництва», – радить генеральний директор машинобудівної компанії Lantech Джим Ланкастер. У книзі «Як працює менеджмент» він описує, як перейти від епізодичних удосконалень до більш результативної системи – неперервного управління «у полях».
Відгук Сорочинського:
Топменеджер має допомагати людям на нижчих рівнях управління подолати проблеми, які не вдається вирішити в межах окремої функціональної сфери. Книжка повна практичних рекомендацій. Зокрема, корисні поради щодо day-to-day regular work для топменеджменту, важливі для розробки та реалізації бізнес-стратегії.
«Чотири дисципліни для здійснення ключових цілей», Кріс Макчесні, Шон Кові, Джим Халінг, 2012 р.
(The 4 Disciplines of Execution: Achieving Your Wildly Important Goals)
Про що ця книга
Термінові задачі можуть забрати час і енергію, необхідні для впровадження стратегічних ініціатив. Автори пропонують формулу «чотирьох дисциплін», яка допомагає сконцентруватися на пріоритетних цілях і досягти їх.
Відгук Сорочинського:
Багато хто знайомий з методологією «balance scorecard» гарвардських професорів Каплана і Нортона. Не в багатьох компаніях ця модель працює ефективно, бо вимагає дисципліни та розуміння, які показники є «показниками відставання», а які – «випередження». Книжка «4DE» допоможе створити систему моніторингу прогресу, яку в подальшому можна буде відобразити у Dashboards. Також це дуже практичний матеріал про дисципліну виконання – часто саме цього бракує для досягнення цілей.
«Машина лідерства», Майкл М. Ломбардо, Роберт В. Айхінгер, 2006 р.
(The Leadership Machine. Architecture to Develop Leaders for Any Future)
Про що ця книга
Дослідники Center for Creative Leadership виділяють 67 компетенцій для трьох рівнів працівників: виконавців, менеджерів і топменеджерів. Зокрема, описують практики планування призначень, надання зворотного зв’язку та розвитку співробітників.
Відгук Сорочинського:
На моє переконання, серед великої кількості робіт про розвиток лідерських компетенцій в топі завжди буде книжка видатних практиків Ломбарго та Айхінгера. Це практичний порадник (майже настільна книга) для всіх, хто прагне розвивати лідерські якості.
«Лідерство: теорія та практика», Пітер Г. Нортауз, 1997 р.
(Leadership: Theory and Practice)
Про що ця книга
Професор Пітер Г. Нортауз понад 20 років викладає лідерство у школі комунікацій університету Західного Мічігану. У книзі він описує різноманітні моделі лідерства та наводить дослідження їхньої ефективності.
Відгук Сорочинського:
Одне з найбільш повних і фундаментальних досліджень лідерських теорій. Це чіткий аналіз сильних та слабких сторін кожної з них із рекомендаціями щодо найкращого застосування. «Вишенька на тортику» – практичні кейси (по три на кожну теорію) і тести для самостійної та командної оцінки кожного зі стилів лідерства. Книжка заслуговує вийти в українському перекладі й стати щоденним помічником для кожного лідера.
«Дякую, що сперечаєтеся. Як Цицерон, Шекспір і Сімпсони вчать нас мистецтву переконування», Джей Гейнрікс, 2017 р.
(Thank you for arguing. What Cicero, Shakespeare and The Simpsons Can Teach Us About The Art Of Persuasion)
Про що ця книга
Майстер-клас із мистецтва переконувати, що став бестселером New York Times, навчає прийомів ефективного спілкування, зокрема під час суперечок. Мистецтво риторики допоможе зрозуміти світ й досягти професійного успіху, переконаний видавець і письменник Джей Гейнрікс.
Відгук Сорочинського:
Якби можна було змінити шкільну програму та ввести замість великої кількості сумнівних предметів один, я б запропонував курс «Критичне мислення». Критичне мислення – це про навички і вміння розуміти не лише слова, а й смисли, аналізувати та аргументувати. Дуже цікаво, захопливо і корисно. Після прочитання ви точно будете по-іншому сприймати багато речей.
«Директор-активіст», Айра Міллштейн, 2016 р.
(The Activist Director: The Lessons from the Boardroom and the Future of the Corporation)
Про що ця книга
Адвокат Айра Міллштейн 50 років консультував корпорації, некомерційні організації та урядовців. У книзі він розповідає, якими мають бути члени наглядових рад, щоб їхні компанії процвітали. Підкріплює це прикладами гучних катастроф і успіхів найвідоміших корпорацій: від краху Drexel Burnham Lambert наприкінці 1980-х років до перевороту в General Motors у середині 1990-х.
Відгук Сорочинського:
Усі ми багато чули про активістів-інвесторів, які своїми діями іноді створюють проблеми для СЕО і компаній. Активісти-директори – це протилежна категорія, ті, хто своєю активною поведінкою змінюють групову динаміку рад, руйнують групове мислення та конформізм і в багатьох випадках рятують компанії від негативного впливу рад і СЕО. Автор піднімає актуальне питання – як радам директорів набирати людей із сильним характером, які готові поставити під сумнів методи керівництва та дії топ-менеджменту, і виключати з управління тих, хто прагне «змін» заради власної вигоди. У книжці наведені конкретні кейси та приклади активної поведінки директорів, яких автор називає активістами.
«Слон у залі засідань», Едріан Фернем, 2010 р.
(The Elephant in the Boardroom. The Causes of Leadership Derailment)
Про що ця книга
Професор норвезької школи бізнесу Bi Едріан Фернем досліджує «темну сторону лідерства» і пояснює, як керівники можуть мати негативний вплив на свої компанії. Проблема, на думку Фернема, – у схильності лідерів ігнорувати проблеми, які вони спричиняють.
Відгук Сорочинського:
Книга висвітлює питання конструктивної та деструктивної поведінки членів наглядових рад. Важливо зрозуміти, виявити і правильно реагувати на їхню поведінку, щоб не допустити руйнування вартості бізнесу та компанії.
«Довідник з правління», Рішар Леблан, 2016 р.
(The Handbook of Board Governance)
Про що ця книга
Книга охоплює усі важливі аспекти управління у публічних компаніях, приватних бізнесах, малих і середніх підприємствах тощо. Зокрема, у «Довіднику» Леблан дає поради з розвитку ефективності, компенсації та планування наступності. Серед контриб’юторів книги – професори Гарвардської школи бізнесу і Вортонської школи бізнесу університету Пенсильванії.
Відгук Сорочинського:
Фундаментальний збірник, який неодноразово перевидавали. Книжка буде корисна як членам наглядових рад, так і CEO. Вона розкриває питання фідуціарної відповідальності директорів, розвиток компетенцій членів рад директорів і всі аспекти стосунків CEO з радами директорів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.