Американський продюсер Девід Джанк запустив подкаст Art During Wartime, в якому розповідатиме американцям про сучасну українську культуру. Його перші герої – арткураторка Катя Тейлор, репер Otoy і комік Антон Тимошенко. Джанк – експрезидент Universal Music East Europe. Наразі він керує мережею магазинів Bang & Olufsen у США. Як він збирається зацікавити американців подкастом про українських креативників
Влітку 2022 року Девід Джанк відвідав Бородянку та Бучу. «Це розділило моє життя на до та після», – каже він. У нульових Джанк займав посаду президента Universal Music East Europe, працював з альбомами Елтона Джона, Стінга і Metallica, запускав філію Universal Music в Україні. Наразі він керує мережею магазинів аудіо- та відеотехніки Bang & Olufsen на Західному узбережжі США.
Влітку 2023-го Джанк почав роботу над подкастом Art During Wartime про сучасну українську культуру. Аудиторія проєкту – американці. У лютому 2024-го вийшов пілотний сезон, серед героїв якого – арткураторка Катя Тейлор і продюсер фільму «Довбуш» Даніель Білак. Для першого сезону відзняли епізоди зі стендапером Антоном Тимошенком і репером Otoy.
Найважливіше – зробити подкаст цікавим для американської аудиторії, каже Джанк. Він шукає теми, що можуть пов’язати американців із українцями: стендап, хіп-хоп, екшн-фільми. Допомагають українські продюсери подкасту Саша Варениця та Оля Діброва.
Подкаст виходить на Spotify, Apple Podcasts і Google Podcasts. Навіщо Джанку цей проєкт і чим він корисний українському креативному сектору?
Мета – 20 000 постійних слухачів до кінця 2024 року. Як зацікавити американців українською культурою
«Американці, які хочуть перемоги України», – описує Джанк аудиторію подкасту Art During Wartime. «Їм потрібно більше дізнатися про українську історію та культуру, оскільки Росія століттями затьмарювала її», – каже продюсер.
Просувати подкаст допоможуть віральні Reels із динамічним монтажем і тригерами, зрозумілими американцям, зазначає Варениця. «А ви знали, що в Україні є свій брейк-данс? І показуємо гопак, – наводить він приклад. – А знали, що в рекламі McDonaldʼs та Coca-Cola звучить голос українки Квітки Цісик, студія з Дніпра робить графіку для кліпів The Weeknd, а у відео Каньє Веста він їде на позашляховику з України?».
Із деякими героями подкасту за кордоном уже знайомі. Джерелом натхнення для Art During Wartime стали проєкти United24 та статті про українців, що виходили у світових ЗМІ, кажуть продюсери. Яку аудиторію вони збирають? Коротке відео про компанію Ajax з Андрієм Федорівим має 104 000 переглядів на каналі United24 в YouTube. Випуск американського шоу Culture Quest для PBS про сучасну українську культуру з Тейлор, Onuka і Sestry Feldman – понад 140 000 глядачів.
Для просування у США залучатимуть місцевих піарників, працюватимуть з українською діаспорою, контактами агенції Варениці Go West у США та Канаді, каже Діброва. Нетворкінг з інфлюенсерами будуватиме Джанк. «Важливо достукатися до місцевих інфлюенсерів, – додає Діброва. – Девід багато років працював у музичній індустрії на топрівні і знає багатьох зірок».
Подолати втому від війни. Навіщо Art During Wartime українцям
Для Каті Тейлор подкаст став можливістю вийти на міжнародну аудиторію. Проєкт виконує важливе дипломатичне завдання – допомагає українцям прославитися не через війну, а завдяки місцевим талантам, які можуть конкурувати зі світовими, каже Тейлор.
Потрібно донести американській аудиторії, що українці – сучасні творчі люди, каже стендап-комік Антон Тимошенко. «Думаю, на подкасті мені вдалося це зробити», – говорить він. Інтерв’ю іноземним ЗМІ зі стандартними запитаннями втомили, каже Тимошенко, який раніше також знявся у київському спецвипуску Девіда Леттермана для Netflix. «З Джанком було прикольно, він цікавий та емпатійний», – додає стендапер.
«Мене хвилює, що Америка втомлюється від війни, втрачає інтерес і відволікається», – каже Джанк. Подкаст – спосіб зберегти пам’ять про Україну в американців, яка буде зосереджена на мистецтві та культурі, а не лише на війні та політиці.
Скільки коштувало виробництво подкасту
Джанк – єдиний інвестор подкасту, каже Діброва. «Девід має власний бізнес – керує трьома магазинами за франшизою Bang & Olufsen у Каліфорнії, – розповідає продюсерка. – Але він не олігарх і не меценат – просто захоплений цим проєктом і намагається зробити його якнайкраще».
Варениця має досвід виробництва контенту для YouTube-каналу Go West, на якому він робить відеоінтерв’ю з представниками шоу-бізнесу. На один епізод Варениця витрачав близько 30 000 грн. Але випуски Art During Wartime обходяться дешевше завдяки відмові від прокатної техніки, каже продюсер.
«Робота з ренталами – суттєва переплата, – говорить Варениця. – Я порадив Девіду одразу придбати власний комплект камер, мікрофонів, навушників». Це допомогло Art During Wartime зменшити кошторис на кожен епізод і робити контент командою з трьох людей.
У планах авторів – понад сотня епізодів. Акцент робитимуть на життєві історії та успішні кейси, каже Діброва.
«Будемо відверті, подкаст про культуру не найбільш віральний вид контенту», – зазначає Діброва. KPI вимірюватимуть якістю аудиторії і глибиною контакту. Краще один слухач, який подивиться всі епізоди, ніж тисячі лайків в Instagram, вважає продюсерка. «20 000 постійних слухачів до кінця року будуть гарним результатом», – говорить вона.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.