Девід Джанк, Art During Wartime
Категорія
Життя
Дата

«Гопак – це український брейк-данс». Експрезидент філії Universal Music Девід Джанк запустив подкаст про українську культуру. Як він хоче зацікавити аудиторію у США українськими стендапом, репом і кіно

3 хв читання

Девід Джанк – експрезидент Universal Music East Europe. Наразі він керує мережею магазинів Bang & Olufsen у США. Фото надане командою Art During Wartime

Американський продюсер Девід Джанк запустив подкаст Art During Wartime, в якому розповідатиме американцям про сучасну українську культуру. Його перші герої – арткураторка Катя Тейлор, репер Otoy і комік Антон Тимошенко. Джанк – експрезидент Universal Music East Europe. Наразі він керує мережею магазинів Bang & Olufsen у США. Як він збирається зацікавити американців подкастом про українських креативників

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Влітку 2022 року Девід Джанк відвідав Бородянку та Бучу. «Це розділило моє життя на до та після», – каже він. У нульових Джанк займав посаду президента Universal Music East Europe, працював з альбомами Елтона Джона, Стінга і Metallica, запускав філію Universal Music в Україні. Наразі він керує мережею магазинів аудіо- та відеотехніки Bang & Olufsen на Західному узбережжі США. 

Влітку 2023-го Джанк почав роботу над подкастом Art During Wartime про сучасну українську культуру. Аудиторія проєкту – американці. У лютому 2024-го вийшов пілотний сезон, серед героїв якого – арткураторка Катя Тейлор і продюсер фільму «Довбуш» Даніель Білак. Для першого сезону відзняли епізоди зі стендапером Антоном Тимошенком і репером Otoy.

Найважливіше – зробити подкаст цікавим для американської аудиторії, каже Джанк. Він шукає теми, що можуть пов’язати американців із українцями: стендап, хіп-хоп, екшн-фільми. Допомагають українські продюсери подкасту Саша Варениця та Оля Діброва.

Подкаст виходить на Spotify, Apple Podcasts і Google Podcasts. Навіщо Джанку цей проєкт і чим він корисний українському креативному сектору? 

Мета – 20 000 постійних слухачів до кінця 2024 року. Як зацікавити американців українською культурою

«Американці, які хочуть перемоги України», – описує Джанк аудиторію подкасту Art During Wartime. «Їм потрібно більше дізнатися про українську історію та культуру, оскільки Росія століттями затьмарювала її», – каже продюсер.

Просувати подкаст допоможуть віральні Reels із динамічним монтажем і тригерами, зрозумілими американцям, зазначає Варениця. «А ви знали, що в Україні є свій брейк-данс? І показуємо гопак, – наводить він приклад. – А знали, що в рекламі McDonaldʼs та Coca-Cola звучить голос українки Квітки Цісик, студія з Дніпра робить графіку для кліпів The Weeknd, а у відео Каньє Веста він їде на позашляховику з України?».

Девід Джанк

Девід Джанк. Фото надане командою Art During Wartime

Катя Тейлор

Катя Тейлор. Фото надане командою Art During Wartime

Даніель Білак

Даніель Білак. Фото надане командою Art During Wartime

Попередній слайд
Наступний слайд

Із деякими героями подкасту за кордоном уже знайомі. Джерелом натхнення для Art During Wartime стали проєкти United24 та статті про українців, що виходили у світових ЗМІ, кажуть продюсери. Яку аудиторію вони збирають? Коротке відео про компанію Ajax з Андрієм Федорівим має 104 000 переглядів на каналі United24 в YouTube. Випуск американського шоу Culture Quest для PBS про сучасну українську культуру з Тейлор, Onuka і Sestry Feldman – понад 140 000 глядачів.

Для просування у США залучатимуть місцевих піарників, працюватимуть з українською діаспорою, контактами агенції Варениці Go West у США та Канаді, каже Діброва. Нетворкінг з інфлюенсерами будуватиме Джанк. «Важливо достукатися до місцевих інфлюенсерів, – додає Діброва. – Девід багато років працював у музичній індустрії на топрівні і знає багатьох зірок».

Подолати втому від війни. Навіщо Art During Wartime українцям

Для Каті Тейлор подкаст став можливістю вийти на міжнародну аудиторію. Проєкт виконує важливе дипломатичне завдання – допомагає українцям прославитися не через війну, а завдяки місцевим талантам, які можуть конкурувати зі світовими, каже Тейлор. 

Потрібно донести американській аудиторії, що українці – сучасні творчі люди, каже стендап-комік Антон Тимошенко. «Думаю, на подкасті мені вдалося це зробити», – говорить він. Інтерв’ю іноземним ЗМІ зі стандартними запитаннями втомили, каже Тимошенко, який раніше також знявся у київському спецвипуску Девіда Леттермана для Netflix. «З Джанком було прикольно, він цікавий та емпатійний», – додає стендапер.

Антон Тимошенко, подкаст Art During Wartime

Антон Тимошенко. Фото: Оля Закревська для «Підпільного стендапу»

«Мене хвилює, що Америка втомлюється від війни, втрачає інтерес і відволікається», – каже Джанк. Подкаст – спосіб зберегти пам’ять про Україну в американців, яка буде зосереджена на мистецтві та культурі, а не лише на війні та політиці. 

Скільки коштувало виробництво подкасту

Джанк – єдиний інвестор подкасту, каже Діброва. «Девід має власний бізнес – керує трьома магазинами за франшизою Bang & Olufsen у Каліфорнії, – розповідає продюсерка. – Але він не олігарх і не меценат – просто захоплений цим проєктом і намагається зробити його якнайкраще». 

Варениця має досвід виробництва контенту для YouTube-каналу Go West, на якому він робить відеоінтерв’ю з представниками шоу-бізнесу. На один епізод Варениця витрачав близько 30 000 грн. Але випуски Art During Wartime обходяться дешевше завдяки відмові від прокатної техніки, каже продюсер.

«Робота з ренталами – суттєва переплата, – говорить Варениця. – Я порадив Девіду одразу придбати власний комплект камер, мікрофонів, навушників». Це допомогло Art During Wartime зменшити кошторис на кожен епізод і робити контент командою з трьох людей.

У планах авторів – понад сотня епізодів. Акцент робитимуть на життєві історії та успішні кейси, каже Діброва.

«Будемо відверті, подкаст про культуру не найбільш віральний вид контенту», – зазначає Діброва. KPI вимірюватимуть якістю аудиторії і глибиною контакту. Краще один слухач, який подивиться всі епізоди, ніж тисячі лайків в Instagram, вважає продюсерка. «20 000 постійних слухачів до кінця року будуть гарним результатом», – говорить вона.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд