Від $1000 до $6000 на місяць. Spotify, Apple і YouTube дали українській музиці нове дихання. Скільки виконавці заробляють на стримінгах
Категорія
Гроші
Дата

Від $1000 до $6000 на місяць. Spotify, Apple і YouTube дали українській музиці нове дихання. Скільки виконавці заробляють на стримінгах

4 хв читання

Щоп’ятниці Spotify, Apple Music та інші музичні стримінгові платформи оновлюють плейлисти. Зокрема, найпопулярніших пісень на певних територіях. До вторгнення в підбірках «Топ в Україні» були переважно російські треки – нині їх замінили локальні зірки. Як потокові сервіси змінили політику підтримки українських виконавців та скільки на цьому вдається заробити

«Півтора-два роки тому основним видом доходу будь-якого українського артиста були концерти, – каже засновник лейблу enko Іван Клименко. – На другому місці – співпраця з брендами і десь далі стримінги». Тоді за концерт артист enko, який зараз опікується Kalush Orchestra, Skofka та alyona alyona, отримував $1000–10 000. На співпраці з брендом міг заробити кілька десятків тисяч доларів, а стримінги приносили максимум $1000 на місяць. 

Після 24 лютого доходи від концертної та рекламної діяльності артистів зникли. Але потреба в музиці – ні. Гурт «Курган & Агрегат», учасник списку «30 до 30», не виступає вже більше девʼяти місяців, але їхні пісні стали слухати більше. На Spotify вони отримали 1,1 млн прослуховувань, на Apple Music – понад 755 000.

У деяких молодих виконавців прослуховування зросли на 500–700% з початку повномасштабного вторгнення, каже власниця й CEO музичної компанії MOЗGI GROUP Ірина Горова. Українські музиканти витіснили з топів стримінгів російських. Скільки вони заробляють на цьому тренді?

Хронологія успіху 

«У нас був нуль доходів із концертів, фестивалів, рекламних кампаній, ще й зі «стримів» було -70%», – описує ситуацію в музичній індустрії після початку повномасштабної війни Горова. Офіси стримінгів у Росії закрились – це також зменшило територію звучання української музики.

Втім поступово прослуховування пішли вгору. Наприклад, треки виконавця Skofka на стримінгах слухають утричі частіше, каже Клименко. У репера Freel цьогоріч приріст слухачів на Spotify становить 866%. Його спільний із Джамалою трек «Коли закінчаться війни» в Spotify прослухали понад 148 000 разів, у YouTube Music – понад 125 000 разів.

Українці почали слухати більше своєї музики, пояснює CEO видавництва Best Music Мар’яна Вороніна. Best Music співпрацює з понад 600 правовласниками, серед них – Monatik, Артем Пивоваров, Злата Огнєвіч, Олександр Пономарьов, O.Torvald, Макс Барських, Коla. Частина з них – часто в топах стримінгів.

Українська музика в YouTube Music

Найпопулярніші українські артисти в YouTube Music

Цьому сприяв і вихід з-під російської опіки. Основним інструментом просування на стримінгових платформах є плейлисти, які створюють регіональні офіси Spotify, Apple Music та YouTube Music у Москві, пояснює Freel. Тому вони містили переважно російські пісні. Компанії закрили свої офіси в РФ, а YouTube призупинив монетизацію для користувачів у Росії. «Російський контент припинив тиск на українську музику, і вона почала дихати», – резюмує Горова.

Із початком вторгнення український контент активніше з’являється в плейлистах цифрових платформ, каже Вороніна. YouTube Music та Spotify оновили плейлисти й підвищили інтерес до свого майданчика серед українців. «Натомість Apple Music не поспішає оновлювати плейлисти та вітрини», – каже Вороніна.

Які стримінги цьогоріч принесли найбільші доходи українським виконавцям? YouTube та YouTube Music – майже 50% доходу, Apple Music – 31%, Spotify – 12%, свідчать дані Best Music.

Кожна платформа має свій алгоритм і набір факторів, які впливають на суму виплат. Щоб порахувати роялті виконавця від Spotify, алгоритми визначають, яку частку займають його треки в загальній кількості прослуховувань за місяць. «Чим більше тебе слухають, тим більшою є твоя частка в загальній сумі грошей, за які люди підписалися на Spotify», – пояснює Горова.

Є різні платформи, які дають музикантам можливість потрапити на стримінгові платформи, розповідає репер Freel. Зазвичай вони отримують 30% від прибутку виконавця на платформі. Співпраця з українським дистриб’ютором обійдеться дорожче, оскільки він ще платить податки в Україні. 

Вороніна з Best Music порівняла для Forbes показники одного з топових виконавців Best Music за третій квартал 2021-го та 2022-го років. Його прибуток зі стримінгів зріс на 248%. Якщо за аналогічним принципом порівняти весь каталог Best Music, зростання доходу артистів становить 237% із цифрових майданчиків.

Від $1000 до $6000 на місяць. Spotify, Apple і YouTube дали українській музиці нове дихання. Скільки виконавці заробляють на стримінгах /Фото 1

Скільки заробляють українські музиканти на стримінгах

Жодного разу не було $1000 за квартал, каже репер Freel. «Це не надто великі гроші, – додає він. – Якщо вкладати кошти в творчість, зі стримінгів в Україні можуть жити в кращому випадку кілька десятків музикантів». Аміль Насіров із «Курган і Агрегат» каже, що дохід гурту становить близько $1200–1500 на місяць. 

Репер jockii druce, чий воєнний хіт «Шо ви браття» набрав понад 5 млн прослуховувань, отримує зі стримінгів $2000–3000 на місяць, розповідав він виданню BirdInFlight. Схожу суму заробляє 18-річний музикант Богдан Розвадовський із гурту SadSvit. Дві його пісні «Силуети» та «Касета» вже набрали понад 10 млн прослуховувань на стримінгах.

«У артистів, які в середньому мають дохід біля $3000—4000 на квартал, повинні бути: немалий бек–каталог треків, перегляди на Youtube та присутніть на багатьох стримінгах, – говорить Горова. – На кожному кількість середньомісячних прослуховувань повинна перевищувати 30 000 – 40 000». У професійних артистів цей дохід сягає десятків тисяч доларів на місяць, додає вона. MOЗGI GROUP Горової продюсують співачку Dorofeeva, яка часто потрапляє в топи стримінгів.

За даними Best Music, треки, які потрапляли до десятки, на стримінгах могли заробити в квартал до $18 000. Ті, що не були на найвищих сходинках чартів, але залишались у сотні найпопулярніших, заробляли від $3000–7000 у квартал, каже Вороніна.

Tementiy Pronov

Ірина Горова, CEO компанії MOЗGI GROUP, гурт «Курган & Агрегат», репер Freel. Колаж Анни Наконечної Фото Tementiy Pronov

«Не знаю цифр, але думаю, що трек Еда Ширана й «Антитіл» міг зібрати до $40 000 на квартал, – каже Горова. – Вони збирають роялті по всьому світу, бо це популярний англомовний трек із дописаним україномовним куплетом».  

Експансія музикантів на західні ринки – хороший спосіб у рази збільшити заробітки на стримінгах. «У Польщі артист, що не входить до двадцятки, може отримувати від €10 000 на місяць», – говорить засновник лейблу enko Іван Клименко.

За 1000 переглядів в YouTube MOЗGI GROUP отримують в середньому 50 центів. «Якщо твою музику і кліпи дивляться ще в США, це вже в десятки разів більше, а в Європі – у 5–7 разів», – додає Head of Distribution у MOЗGI Entertainment Андрій Подолян.

Для розвитку локального ринку важливо, щоб стримінгові платформи й представництва зайшли в Україну, каже Горова. Нині їх стримує те, що вони не знають нічого про український ринок, переконана продюсерка. Втім він і сам мало що знає про себе. Достеменно невідомі кількість артистів, пісень та обсяг ринку. Щоб отримати ці дані, MO3GI GROUP розробляє систему оцінки та аналітики ринку, подається на ґранти та шукає зовнішнє фінансування.

Із цією інформацією компанія планує піти до стримінгів. «Ми покажемо, що української музики багато, – каже Горова. – Більше, ніж у Польщі та інших країнах. І якщо стримінги зайдуть, ринок зросте в рази». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд