Олег Гороховський /Антон Забєльський для Forbes Україна
Категорія
Новини
Дата

$50 млн кредитів, 500 000 клієнтів та проблеми, як у Revolut. Гороховський розкрив плани mono у Польщі

Олег Гороховський Фото Антон Забєльський для Forbes Україна

Для виходу на точку беззбитковості банківського бізнесу в Польщі проєкт stereo від засновників monobank має сформувати кредитний портфель на $50 млн і залучити 300 000-500 000 клієнтів за умови інвестицій протягом першого року у €15 млн. Про це у інтервʼю Forbes розповів співзасновник monobank Олег Гороховський.

Forbes Україна випустив новий номер друкованого журналу. В ньому майже два десятки ексклюзивних матеріалів. Придбати журнал з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Ключові факти

  • Гороховський зазначив, що очікує 150 000-170 000 попередніх заявок та 40 000-50 000 клієнтів у перший місяць (24 січня у проєкта було 149 869 реєстрацій). «Це буде перемогою», – сказав він.
  • stereo поки працює у форматі передзамовлення, безпосередньо проєкт планує випустити продукт у першому кварталі. «Хоча постійно зʼявляються якісь нюанси. Ринок незнайомий, ми тут зовсім не в такому комфортному просторі, як були в Україні, коли запускали mono», – розповів Гороховський.
  • Бізнес-модель stereo передбачає кредитування, однак повноцінно запустити кредитні продукти проєкт зможе лише у четвертому кварталі 2023 року, каже Гороховський. «Спочатку треба своїми грошима видати тисячу кредитів у «пілотний портфель», – уточнив він.
  • Щоб перекрити витрати та вийти на точку беззбитковості (break-even) stereo потрібно видати кредитів приблизно на $50 млн та залучити 300 000-500 000 клієнтів. В Україні аналогічні показники складають мільйон клієнтів та еквівалент 2 млрд грн кредитного портфеля, додав Гороховський. «У Польщі більша середня сума позики, тобто щоб видати $50 млн не потрібно занадто багато клієнтів. Це навіть вигідніше, оскільки операційні витрати нижчі. Щоб обслуговувати мільйон клієнтів, потрібно лише в підтримці мати 300-400 осіб», – пояснив він.
  • Без повноцінного кредитування малоймовірно, що проєкт зможе стати прибутковим. «Це тяжко. Приблизно, як у Revolut: він показував прибуток без кредитів за рахунок того, що виросла крипта, але без кредитування там не все так райдужно. А коштує він стільки ($33 млрд), оскільки інвестори вбачають перспективи проекту. Але, на мій погляд, на перспективі далеко не поїдеш. Потрібна прибуткова бізнес-модель», – вважає Гороховський.
  • Частково перекрити видатки на першому етапі stereo планує за рахунок платної підписки stereo+. «Ця історія зʼявилася саме тому, що нам потрібна якась монетизація. «Щоб не мати ситуації, коли кожен клієнт, крім радості, приносить витрати, нам потрібен варіант монетизації на період, поки ми не почнемо кредитувати. Підписка коштує недорого, але я поки не розумію наскільки вона матиме попит», – розповів Гороховський.
  • Банкір розраховує, що основну частину клієнтів проєкту у Польщі складатимуть українські переселенці. «Якщо спочатку у нас буде 10% поляків – це буде хороший результат», – каже він.
  • Бюджет проєкту для першого року складає €15 млн. Третина суми — фіксовані платежі польському банку-партнеру Aion, з яким stereo співпрацюватиме за моделлю Bank as a Service (BaaS). «У Польщі ми співпрацюємо з банком-партнером, але зовсім не за такою моделлю, як в Україні – ми маємо сплатити послуги банку за прейскурантом, незалежно від того, скільки заробимо», – зазначив Гороховський.

Контекст

18 січня monobank анонсував вихід на ринок Польщі з проєктом під назвою stereo, повідомив співзасновник mono Олег Гороховський. Партнери розраховують залучити 3 млн українців, які перебувають у Польщі, та здивувати поляків високим рівнем українського сервісу. Офіційний запуск stereo відбудеться до кінця першого кварталу 2023 року.

Банкінг матиме такий функціонал: безкоштовний банківський рахунок, віддалена реєстрація через «Дію», меню та підтримка українською, безкоштовні перекази в Україну, відсутність комісії за поповнення та зняття готівки, безкоштовна віртуальна картка (але фізична – до 25 злотих), підтримка Apple та Google Pay.

За словами Гороховського, запуск проєкту фаундерів monobank у Польщі під назвою stereo наразі фінансують співзасновники Fintech Band: сам Гороховський, Михайло Рогальський та Вадим Ковальов. Співвласник monobank Сергій Тігіпко поки не бере участі у проєкті. 

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні