Гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський /Олександр Чекменьов
Категорія
Компанії
Дата

Проблема на 5%. «Укрпошту» звинуватили у втраті посилки, її СЕО вирішив пояснити ситуацію матом. Причина скандалу – найдешевший тариф

3 хв читання

Гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський. Фото Олександр Чекменьов

Гендиректор «Укрпошти» Ігор Смілянський потрапив у скандал через спробу допомогти користувачу соцмережі X (Twitter), у якого виникли проблеми з доставкою посилки з-за кордону. Винна не пошта, а тариф, переконує Смілянський, додавши емоційної лексики. Скільки посилок «Укрпошти» зникає та чи можливо розраховувати на компенсацію? 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Наприкінці липня користувач соцмережі X (колишня Twitter) з ніком «пан Голуб на війні» (@crazygolub) звинуватив «Укрпошту» в крадіжці його футболки, яку поштовий оператор не може доставити вже три місяці. 

18 серпня на повідомлення відгукнувся генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський. Спершу він пояснив, що посилку користувача неможливо відстежити, оскільки її оформили як звичайний лист – за найдешевшим тарифом. 

Проблема на 5%. «Укрпошту» звинуватили у втраті посилки, її СЕО вирішив пояснити ситуацію матом. Причина скандалу – найдешевший тариф /Фото 1

СЕО «Укрпошти» вдався до емоційної лексики у відповідь користувачу X

На уточнення іншого користувача, чи означає це, що оператор у такому разі не несе відповідальності за втрату кожного такого листа, CEO «Укрпошти» вдався до ненормативної лексики: «Укрпошта прої..а чи я поклав його в сумку та забув відправити?», – відповів Смілянський. За чотири дні емоційна відповідь гендиректора«Укрпошти» набрала понад 362 000 переглядів і спричинила в мережі хвилю обурення, мемів та навіть відтоку клієнтів.

Меми після відповіді Смілянського

Видавництво «Видавництво» розмістило у себе на сайті дисклеймер, що більше не компенсовуватиме клієнтам втрату посилок, якщо ті обрали доставку державним поштовим оператором. 

«Ми відправляли «Укрпоштою» абсолютну меншість своїх посилок, і на них припадала абсолютна більшість проблем», – пояснили в компанії. Користування послугами доставки не має бути лотереєю, йдеться у поясненні. Згодом опція відправки через «Укрпошту» зникла з сайту видавництва. 

Видавництво «Видавництво» розмістило у себе на сайті дисклеймер, що більше не компенсовуватиме клієнтам втрату посилок через "Укрпошту"

Пізніше Смілянський написав, що «вивчив свій урок». «Послати людину, яка послала тебе, можливо, й не стандартно, але точно не проти закону. Тим більш, що я вважаю, що хамів треба ставити на місце, бо вони втрачають горизонти», – пояснив він. 

Схожий скандал із зникненням посилок трапився з «Укрпоштою» також у травні. Тоді японець Фумінорі Цучіко, який відкрив у Харкові безоплатне кафе, скаржився, що у нього втретє за цей рік викрали частину посилок, що доставляли через держоператора. 

У відділенні «Укрпошти» йому теж відповіли, що не можуть розслідувати зникнення, оскільки посилка не мала трекера. Наскільки поширена ця проблема?

Жертви дешевого тарифу 

Такі скандали довкола «Укрпошти» – не провина самої компанії, а наслідок того, що користувачі обирають найдешевший тариф, який та пропонує, пояснює Forbes СЕО держоператора Смілянський.  

Що це за найдешевший тариф? Ціна доставки за кордон і в Україну поштового листа з маркою – від 12 грн за лист. У такому випадку посилка відслідковується до кордону країни відправлення, каже гендиректор «Укрпошти».

«Якщо я скажу, що надіслав вам простого листа (конверт з маркою), і навіть вклав туди 100 грн, а за два тижні ви його не отримали – це «Укрпошта» його втратила чи може я його навіть не відправив?», – пояснює він. 

Тариф не передбачає компенсацію у разі втрати посилки взагалі, каже Смілянський, й вимагати цього від «Укрпошти» – нечесно, вважає СЕО компанії. «Навіщо тоді платити за КАСКО у дорожчому тарифі, якщо можна платити за базову страховку, й вимагати повну компенсацію шляхом тиску в Твіттері?», – додає він. Відправити такий самий лист, але за тарифом, який включає трекінг і компенсацію, коштує 18 грн. 

Чи є така проблема у конкурентів «Укрпошти»? «Нова пошта», Meest, «Делівері» не пропонують клієнтам тарифів без страхування взагалі, свідчить інформація на їхніх офіційних сайтах. У випадку втрати або пошкодження посилки клієнт отримує компенсацію згідно з розміром оголошеної вартості – саме залежно від неї нараховуватиметься вартість страхування та залежатиме кінцева ціна доставки. У «Нової пошти» й Meest для посилок вартістю до 500 грн страхування вже включено в ціну доставки. На дорожчі посилки страхування обійдеться у ще 0,5% від оголошеної вартості. «Тому важливо чесно вказувати вартість посилки», – відповіли Forbes у пресслужбі «НП».

Смілянський визнає, що проблема зі зникненням посилок через найдешевший тариф в «Укрпошти» – існує, але вважає, що її масштаби в мережі переоцінили. Такі ситуації виникають лише з міжнародними відправленнями – за найдешевшим тарифом надсилають близько 5% того, що обробляє «Укрпошта», додає він.

«Зазвичай так в Україну відправляють дуже дешеві речі, але навіть серед них відсоток втрат незначний – менше 0,1%», – переконує СЕО «Укрпошти». Наміру відмовлятися від найдешевшого тарифу компанія не має, але робить усе, щоб здешевити тарифи з можливістю компенсації – зокрема, нещодавно спільно з поштою США запустили знижені тарифи «Prime», каже Смілянський. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд