Акції європейських автоконцернів впали майже на 4% 30 вересня після попередження від Stellantis, Volkswagen і Aston Martin щодо слабких перспектив прибутку сектору за підсумками року, пише Reuters.
Авторинок Європи, який є третім за обсягом у світі, страждає від слабкого попиту та агресивної китайської конкуренції.
Деталі
- Ринкова вартість індексу STOXX Auto & Parts знизилася майже на $10 млрд, а акції Stellantis, що котируються в Парижі та Мілані, впали на 14% після того, як компанія знизила прогнози і заявила, що витратить більше готівки, ніж очікувалося.
- Stellantis, автовиробник №5 у Європі за ринковою вартістю і власник брендів Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen і Peugeot, вказав на погіршення галузевих тенденцій, зростання витрат на модернізацію бізнесу в США та китайську конкуренцію в галузі електромобілів.
- Слабкість сектору збережеться найближчими тижнями, очікує Citigroup. За прогнозами аналітиків банку, відновлення Stellantis малоймовірне до 2025 року, коли європейсько-американський автовиробник оновить свої запаси, що призведе до більш сприятливих порівнянь.
- Падіння прибутку галузі в 2024 році прогнозується на рівні майже 14%, що означає зворотний ефект порівняно з роками після пандемії, коли перебої в ланцюжку поставок дали змогу автовиробникам підняти ціни.
- Німецький концерн Volkswagen, який конфліктує з профспілками через безпрецедентні плани щодо закриття заводів на своїй території, скоротив річний прогноз вдруге менш ніж за три місяці. Автогігант оголосив про зниження прогнозу операційної рентабельності на 2024 рік до 5,6% з попереднього прогнозу в 7%. Новий прогноз передбачає зниження продажів з 9 млн до 8,1 млн одиниць та скорочення чистого грошового потоку на суму до €2 млрд.
- Aston Martin попередив про зниження річного основного прибутку і скоротив прогноз за обсягами виробництва через збої в ланцюжку постачань. Британський виробник спортивних автомобілів планує продати до кінця року на 1000 машин менше, ніж очікувалося раніше, через перебої з поставками і слабкість економіки Китаю. Акції компанії обвалилися більш ніж на 22% на торгах у Лондоні.
Контекст
4 липня Єврокомісія запровадила тимчасове компенсаційне мито на імпорт акумуляторних електромобілів із Китаю. Рішенню ЄК передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. У рамках розслідування ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів у Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС.
На початку вересня стало відомо, що Volkswagen може закрити кілька заводів у Німеччині. Якщо це рішення буде ухвалено, воно стане першим в історії 87-річної компанії. Концерн заявив, що «надзвичайно напружена» фінансова ситуація може призвести навіть «закриття заводів із виробництва транспортних засобів та комплектування».
Водночас автомобільні дилери в Китаї очікують збитків у майже $20 млрд через низький попит на автомобілі та переповнені склади. Продажі авто на альтернативних джерелах енергії (NEV) в Китаї залишаються відносно високими, однак продажі легкових автомобілів загалом стагнують.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.