Материнська компанія влила в українську мережу гіпермаркетів «Ашан» додаткові $25 млн під час війни. Про це в інтервʼю Forbes сказала CEO «Ашан Україна» Марта Труш.
Ключові факти
- «Глобальний офіс теж міг зупинити українські магазини (після початку війни, – ред.) і не докладати зусиль, аби наповнити їх продуктами», – зазначила Труш. Проте, за її словами, Auchan влив в українську мережу $25 млн. Це значна сума, наголосила вона. Ці кошти спрямовано на виплату зарплат, розрахунки з постачальниками та на закупівлі продуктів й інших товарів.
- «У нас жодного разу не було затримки зарплат чи їх скорочення. Ба більше, ми їх підвищили: в середньому – на 10%», – наголосила вона.
- Коментуючи позицію материнської компанії щодо роботи в РФ, Труш зазначила, що її вже висловлено і наразі не буде змінено. «Ми концентруємося не на тому, що болить, а на тому, де можемо допомогти українцям. Ми працюємо, заплатили майже 1 млрд грн податків, надали сотні тисяч гарячих обідів, тонни товарів як допомогу захисникам і населенню», – додала вона.
Контекст
На російський ринок припадає 10% світових продажів Auchan – це €3,2 млрд виторгу. Компанія має в РФ 231 магазин. Гендиректор Auchan Ів Клод раніше заявив, що мережа продовжить роботу в РФ, оскільки «діє в інтересах цивільного населення».
Розслідування The Insider спільно з Le Monde та Bellingcat показало, що російський «Ашан» від початку повномасштабного вторгнення постачав товари для російських військових на окупованих територіях України. Постачання військовим позиціонувалося як «гуманітарна допомога». У пресслужбі французького «Ашана» все спростовують і кажуть, що компанія «поза політикою».
Так звана гуманітарна допомога складалася як із товарів зі складів «Ашану», так і товарів, зібраних волонтерами на території магазинів мережі у різних регіонах РФ. У деяких регіонах поставки організовувалися за безпосередньої взаємодії з місцевими органами влади. Крім постачання товарів, «Ашан» допомагав військкоматам набирати мобілізованих з-поміж своїх співробітників.
«Auchan Україна» звернувся за поясненнями до офісу у Франції після інформації у ЗМІ щодо постачання «Ашаном» у Росії товарів військовим під виглядом гуманітарної допомоги, повідомила компанія.
2 лютого НАЗК внесло найбільшого у світі (виторг за 2022 рік – $80 млрд) виробника побутової хімії та товарів особистої гігієни Procter & Gamble (P&G) до списку міжнародних спонсорів війни. Підставою для цього, зазначають в агентстві, стало те, що попри заяви про зменшення присутності у РФ, транснаціональна компанія навіть збільшила обсяги діяльності у грошовому виразі. Більше про це читайте тут.
![Російське питання, чи годує Auchan окупантів і $25 млн французької підтримки. Перше інтерв’ю з новою CEO «Ашан Україна» Мартою Труш /Фото Сергій Пірієв для Ашан Україна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/a2/c823b9d4-8377fa413b9bb10c4afcebeea47efa2c.jpg?v=8679_3)
![Допомога армії РФ. «Auchan Україна» відреагував на скандал із російським підрозділом компанії /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/c2/aa34769d-953d576f84fbd07f5a243a1021defc25.jpg?v=0569_2)
![Такий же злочин, як війна. Українські офіси Leroy Merlin, Nestle, METRO та JTI тиснуть на материнські компанії, щоб ті пішли з Росії. А отримують блокування роботи й відписки /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/d/5a/ad770cfd-85d109d12a09d371bf6c5b3b362225ad.jpg?v=6626_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.