Категорія
Новини
Дата

Бельгійська AB InBev зафіксувала перше зниження обсягів продажу пива після пандемії

2 хв читання

Найбільша у світі пивоварна компанія AB InBev SA повідомила про перше зниження обсягів з перших днів пандемії у четвертому кварталі минулого року та дала прогноз прибутку на 2023 рік, який розчарував інвесторів, у результаті акції виробника впали на 4,5% уранці 2 березня, пише Bloomberg.

Ключові факти

  • Вживання пива в США постраждало від снігових бур у грудні, тоді як китайська політика Covid Zero позначилась на попиті в Азії. Це призвело до несподіваного падіння обсягу продажів у четвертому кварталі, тоді як аналітики очікували на його збільшення. 
  • Пивовари перебувають під тиском, оскільки криза вартості життя змушує споживачів скорочувати витрати, і це підриває їхню здатність підвищувати ціни. 
  • Тим не менш, AB InBev заявила, що продажі у 2023 році зростуть завдяки «здоровому» поєднанню обсягу та ціни. Компанія прогнозує відновлення у Китаї, оскільки ресторани та бари були майже повністю відкриті до кінця минулого місяця.
  • Виробник Budweiser та Stella Artois очікує, що за весь рік загальний показник Ebitda зросте на 4-8% з урахуванням коригувань цього року. Аналітики очікують зростання на рівні 7,6%.
  • «Зниження валової маржі AB InBev на 276 базисних пунктів, незважаючи на майже 9% зростання цін, показує, що подальший тиск на операційну маржу ймовірний, якщо тільки компанія не зможе знову збільшити обсяги в 2023 році. Однак невелике зниження у 4 кварталі, навіть з урахуванням чемпіонату світу з футболу, передбачає важкий рік попереду», – повідомив старший аналітик Дункан Фокс.
  • Зростання виручки відбулось завдяки преміальному пиву та підвищенню цін, а також розширенню продажів слабоалкогольного пива та інших напоїв.
  • Данський конкурент Carlsberg A/S заявив минулого місяця, що 2023 буде важким, оскільки споживачі скорочують витрати.

Контекст

У 2022 році найбільші виробники пива та соків значно скоротили продажі. Натомість «другий» та «третій» ешелони – виросли, про це свідчить дослідження Асоціації ритейлерів України та NielsenIQ. У топ-5 найбільших виробників пива в Україні у 2022 році упали продажі (у грошах) на 24%. Про це йдеться в дослідженні, яке провели Асоціація ритейлерів України та дослідницька компанія NielsenIQ.

Найбільше скоротилися продажі у AB Inbev – на 70%. Заводи цього виробника в Україні, через безпеку, не працювали з початку війни до середини осені. Найвідоміші бренди компанії «Чернігівське», «Рогань», Corona. Крім AB Inbev до переліку найбільших пивних компаній в Україні входить Carlsberg Україна, «Оболонь» та «Перша приватна броварня».

Частково долі лідерів перейшли до менших гравців. Так, тернопільська пивоварня «Опілля» наростила продажі на 81%, а «Уманьпиво» на 171%. (В попереденій версії публікації було вказано, згідно дослідження, що продажі «Уманьпиво» виросли на 343%. Проте, виробник стверджує, що у 2022 році його збут збільшився на 171%).

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні