Найбільша у світі пивоварна компанія AB InBev SA повідомила про перше зниження обсягів з перших днів пандемії у четвертому кварталі минулого року та дала прогноз прибутку на 2023 рік, який розчарував інвесторів, у результаті акції виробника впали на 4,5% уранці 2 березня, пише Bloomberg.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Вживання пива в США постраждало від снігових бур у грудні, тоді як китайська політика Covid Zero позначилась на попиті в Азії. Це призвело до несподіваного падіння обсягу продажів у четвертому кварталі, тоді як аналітики очікували на його збільшення.
- Пивовари перебувають під тиском, оскільки криза вартості життя змушує споживачів скорочувати витрати, і це підриває їхню здатність підвищувати ціни.
- Тим не менш, AB InBev заявила, що продажі у 2023 році зростуть завдяки «здоровому» поєднанню обсягу та ціни. Компанія прогнозує відновлення у Китаї, оскільки ресторани та бари були майже повністю відкриті до кінця минулого місяця.
- Виробник Budweiser та Stella Artois очікує, що за весь рік загальний показник Ebitda зросте на 4-8% з урахуванням коригувань цього року. Аналітики очікують зростання на рівні 7,6%.
- «Зниження валової маржі AB InBev на 276 базисних пунктів, незважаючи на майже 9% зростання цін, показує, що подальший тиск на операційну маржу ймовірний, якщо тільки компанія не зможе знову збільшити обсяги в 2023 році. Однак невелике зниження у 4 кварталі, навіть з урахуванням чемпіонату світу з футболу, передбачає важкий рік попереду», – повідомив старший аналітик Дункан Фокс.
- Зростання виручки відбулось завдяки преміальному пиву та підвищенню цін, а також розширенню продажів слабоалкогольного пива та інших напоїв.
- Данський конкурент Carlsberg A/S заявив минулого місяця, що 2023 буде важким, оскільки споживачі скорочують витрати.
Контекст
У 2022 році найбільші виробники пива та соків значно скоротили продажі. Натомість «другий» та «третій» ешелони – виросли, про це свідчить дослідження Асоціації ритейлерів України та NielsenIQ. У топ-5 найбільших виробників пива в Україні у 2022 році упали продажі (у грошах) на 24%. Про це йдеться в дослідженні, яке провели Асоціація ритейлерів України та дослідницька компанія NielsenIQ.
Найбільше скоротилися продажі у AB Inbev – на 70%. Заводи цього виробника в Україні, через безпеку, не працювали з початку війни до середини осені. Найвідоміші бренди компанії «Чернігівське», «Рогань», Corona. Крім AB Inbev до переліку найбільших пивних компаній в Україні входить Carlsberg Україна, «Оболонь» та «Перша приватна броварня».
Частково долі лідерів перейшли до менших гравців. Так, тернопільська пивоварня «Опілля» наростила продажі на 81%, а «Уманьпиво» на 171%. (В попереденій версії публікації було вказано, згідно дослідження, що продажі «Уманьпиво» виросли на 343%. Проте, виробник стверджує, що у 2022 році його збут збільшився на 171%).

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.