Благодійні та неурядові організації, які надають допомогу Збройним силам України, стикаються із затримками на кілька тижнів у постачанні критично важливих дронів, електроніки та пікапів через протести польських перевізників на кордоні, пише Reuters із посиланням на три джерела.
Ключові факти
- Хоча протестувальники заявляють, що пропускають гуманітарну та військову допомогу, багато ресурсів, необхідних Збройним силам України, купують цивільні організації, їх перевозять на комерційних вантажівках.
- Директор фонду «Повернись живим» Тарас Чмут повідомив, що десятки систем нічного бачення та пікапів, а також сотні дронів, закуплених його командою, застрягли на кордоні на кілька тижнів. «Це погано, тому що вони привʼязані до проєктів, термінів і дедлайнів… Справи йдуть, але повільніше, ніж раніше», – сказав він Reuters.
- Він додав, що «Повернись живим» намагається укласти угоду з польською владою, щоб забезпечити безперешкодний прохід їхньої допомоги.
- «Пікапи всі поставляються з-за кордону, комплекти нічного бачення всі поставляються з-за кордону… FPV-дрони зазвичай постачаються з-за кордону, і це (протест) гальмує нашу роботу», – заявив Чмут.
- Також протести на кордоні торкаються виробників військової техніки, сказав Віктор Долгопʼятов, керівник некомерційного підприємства «Інженерний корпус», яке виробляє різні види техніки. «Якщо блокада продовжиться, це може стати і вже стає великою проблемою», – сказав він.
- Він повідомив, що блокада кордону затримала постачання запчастин для машин, а також компонентів для блоків живлення, які використовуються в двигунах дронів та радіостанціях.
- Керівник благодійного фонду «Україна в броні» Анатолій Акулов заявив, що вартість перевезення з Польщі до України, яка зазвичай складає $1700–2300 за контейнер, у листопаді зросла приблизно до $5000. Він також підтвердив, що постачання запчастин для дронів та гуманітарних вантажів затримується.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».
1 грудня заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач та держсекретар міністерства інфраструктури Польщі Рафал Вебер погодили заходи для розблокування кордону.
4 грудня у напрямку з України до Польщі на ПП «Угринів – Долгобичув» почався пропуск порожніх великовагових транспортних засобів загальною дозволеною масою понад 7,5 т.
У середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску завдає одній українській компанії близько 1 млн грн втрат, підрахувала Європейська Бізнес Асоціація. За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків внаслідок блокування кордону.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.