Google звинуватили у зловживанні своїм домінуючим становищем у галузі рекламних технологій для придушення конкуренції, пише Bloomberg. Європейський Союз висунув антимонопольне звинувачення, яке загрожує продажем прибуткового бізнесу.
Ключові факти
- Єврокомісарка з питань конкуренції Маргрет Вестагер заявила, що підрозділ Alphabet Inc. віддав перевагу власній програмі обміну рекламою і зміцнив центральну роль компанії в ланцюжку постачання рекламних технологій, також на пресконференції йшлося про здатність Google стягувати високу плату за свої послуги.
- Якщо Єврокомісія вирішить, що Google діяла незаконно, вона може бути змушена відмовитися від частини своїх послуг із продажу реклами, сказала Вестагер.
- «Google присутній практично на всіх рівнях так званого ланцюжка постачання рекламних технологій, – сказала вона. – Наше попереднє побоювання полягає в тому, що Google, можливо, використав своє становище на ринку на користь власних посередницьких послуг».
- Європейська комісія заявила, що потенційний наказ Google про застосування поведінкових заходів може бути недостатнім, що відкриває двері для потенційного наказу Google відокремити його рекламний бізнес від його основних послуг.
- «Google, як і раніше, прагне створювати цінність для наших партнерів-видавців та рекламодавців у цьому висококонкурентному секторі, – йдеться в заяві віцепрезидента Google з глобальної реклами Дена Тейлора. – Розслідування комісії зосереджено на вузькому аспекті нашого рекламного бізнесу та не є новим. Ми не погоджуємося з поглядом ЄК і відповімо відповідним чином».
Контекст
Нове звинувачення слідує за трьома попередніми справами ЄС проти Google, у яких компанія з 2017 року отримала понад €8 млрд ($8,6 млрд) за зловживання домінуючим становищем у своїй мобільній операційній системі, своєму пошуковому бізнесі та своїх операціях з медійною рекламою.
Google продовжує обстоювати свою невинуватість.
Так звані заяви про заперечення – це формальний крок, який висловлює побоювання Європейської комісії щодо певної поведінки, яку вона вважає шкідливою для ринку. У середу, 14 червня, антимонопольне управління ЄС звернулося до Google із проханням запропонувати рішення.
ЄС вперше розпочав розслідування практики Google у галузі рекламних технологій у 2021 році. У ході розслідування комісії вивчалося, як компанія могла перешкоджати доступу конкурентів до даних користувача для онлайн-реклами та захищати дані для власного використання.
Антимонопольний орган Великої Британії також розслідує методи Google у сфері рекламних технологій. Судовий процес проти поведінки фірми також продовжується в США в межах трьох різних позовів, поданих Міністерством юстиції США та групою штатів, окремого позову від іншої групи штатів та одного – від рекламодавців і видавців. Ці випадки можуть призвести до наказу Google відокремити свій підрозділ рекламних технологій від основного бізнесу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.