Український стартап Rekava, що з 2021 року розвиває технології створення біорозкладних виробів з кавової гущі, оголосив про продаж найбільшого напрямку бізнесу – виробництва екосвічок.
Купуйте річну передплату на 6 журналів Forbes Ukraine зі змістовними матеріалами, рейтингами та аналітикою від 1 350 грн.
Деталі
- «Захотіли сфокусуватися на ключовій компетенції – розробці та масштабуванні технологій з перероблених матеріалів. Це ДНК нашого стартапу. Продаж свічкового напрямку – виважене рішення», – говорить про рішення продати частину бізнесу співзасновник Rekava Юрій Тустановський. Команда провела перемовини з сімома виробниками, зупинившись на «Львівській Свічковій Мануфактурі», яка працює в ніші з 2013 року.
- Суму угоди сторони не розкривають. Після продажу «Львівська Свічкова Мануфактура» стає ексклюзивним покупцем свічкових ємностей з кавової гущі та продовжить їхній збут. «Розгалужена мережа дистрибуції rekava candles дозволить нам значно розширити присутність на ринку. Купівля посилить корпоративний напрямок: зможемо запропонувати постійним клієнтам інноваційний варіант корпоративного подарунку», – розповів Forbes свівзасновник та СЕО «Мануфактури» Андрій Сидор.
- На українському ринку назва rekava candles зберігатиметься щонайменше до кінця 2025 року. «На європейському ринку, де бренд менш відомий, ми будемо позиціонувати ці свічки як еко-лінійку в рамках нашого бренду», – розповів Сидор.
- 100% з продажу частки бізнесу Rekava інвестує в розробку одноразового екологічного посуду. «Ми на стадії передсерійного виробництва. Маємо попередні домовленості з компаніями про співпрацю на постійній основі», – розповідає Тустановський.
- Команда Rekava супроводжуватиме нових власників свічкого напрямку впродовж декількох місяців після угоди, зокрема в контексті налагодження співпраці з наявною мережею дистрибʼюторів.
Контекст
Rekava — український CleanTech-стартап, заснований у 2021 році в Сумах Юрієм Тустановським і Дмитром Бідюком. Компанія спеціалізується на розробці та виробництві біорозкладних виробів із переробленої кавової гущі. Технологія виробництва є повністю безвідходною та базується виключно на органічній сировині.
Виробництво свічок в ємності з переробленої кавової гущі Rekava запустив з початком повномасштабної війни. Це стало відповіддю на погіршення умов для масштабування основної діяльності і паузу у перемовинах з потенційним інвестором. До 2025 року частка свічкового напрямку у виторгу компанії зросла до 80%, за словами Тустановського. Збут здійснювався через власний сайт та соцмережі, а також через 25 дистриб’юторів, зокрема столичний ЦУМ, «Брокард Україна», німецьку мережу магазинів Peek & Cloppenburg. З року до року проєкт зростав вдвічі, за даними Rekava. Частка експорту на момент продажу цієї частини бізнесу складає близько 25%.
«Львівська свічкова мануфактура» – сімейна справа подружжя Андрія та Оксани Сидор, засновників івент-компанії DikArt Creative Marketing. Компанія базується у Львові, де має власне виробництво. В 2022 році «Мануфактура» відкрила шоурум у Відні та розвиває іноземні продажі. Виторг бізнесу за 2024 рік – 10 млн грн від діяльності в Україні та 220 000 євро на європейському ринку, за даними Андрія Сидора.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.