Категорія
Новини
Дата

Cтраховики підвищили тарифи для нафтових танкерів, які працюють у російських портах у Чорному морі

1 хв читання

Страхові компанії повідомили фрахтувальників суден, які працюють у російських чорноморських портах, про збільшення додаткових виплат, відомих як премії за військовий ризик, пише Reuters із посиланням на чотирьох трейдерів.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Премію за військовий ризик було додано до загальних витрат на страхування танкерів минулого року після початку вторгнення Росії в Україну.
  • За словами трейдерів, премія за військовий ризик, яка спочатку становила 1% вартості корпусу корабля, збільшиться до 1,2–1,25%.
  • Тобто при постачанні російської нафти до Індії кожен рейс коштуватиме майже на $200 000 більше за один танкер Suezmax, який може перевозити 120 000–200 000 т. Загальні витрати на премії, за оцінками Reuters, становитимуть майже $1 млн.
  • Хоча сума невелика, вона збільшує загальні витрати Росії на експорт нафти, які різко зросли з лютого 2022 року через санкції.
  • У розпал кризи поставок та санкцій російські компанії платили до $20 млн за танкер для покриття витрат на транспортування та фрахт, що становило понад третину вартості кожного вантажу.
  • Трейдери додали, що підвищення переважно торкнулося вантажів, що перевозять російську нафту і нафтопродукти, тоді як надбавка до вантажів, що перевозять обсяги казахстанського походження, загалом залишалася стабільною на рівні близько 1%.
  • Трейдери зерна висловили стурбованість щодо безпеки постачання зерна, а зростання премії за військовий ризик для нафтових танкерів показує, що побоювання поширилися на ширші ринки.
  • Загальні постачання сирої нафти з порту Новоросійська і терміналу КТК становлять близько 2% світових постачань. Експорт нафтопродуктів із чорноморських портів Росії становить близько 4 млн т на рік.

Контекст

4 серпня Міноборони РФ повідомило про нічну атаку на військово-морську базу Новоросійська. У РФ стверджували, що атаку здійснили ЗСУ за допомогою двох морських безекіпажних катерів. Після атаки рух суден у порту Новоросійська було заблоковано, що призвело до зростання фʼючерсів на пшеницю.

Російські телеграм-канали публікували фото та відео наслідків атаки на базу Новоросійська. На одному з відео видно, як пошкоджений десантний корабель, ймовірно «Оленьогірський гірник», тягнуть на буксирі, він нахилений на бік.

7 серпня фʼючерси на пшеницю продовжили зростання після того, як у результаті атаки було виведено з ладу російський нафтовий танкер, а також військовий корабель у порту Новоросійська. Атака поставила під загрозу ключовий експортний маршрут російських товарів через Чорне море.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд