На світовому нафтовому ринку зараз відбувається перебудова через санкції проти Росії, заявив головний виконавчий директор найбільшої у світі нафтової компанії Saudi Aramco Амін Нассер, пише Bloomberg.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Саудівська компанія наразі пристосовується до ситуації, коли РФ перенаправляє потоки своєї нафти з Європи до Азії, інші виробники – у зворотному напрямку, зазначає видання.
- За словами Нассера, якщо Росія продаватиме свою нафту зі знижкою, то зможе розміщувати її на різних ринках. Знижки дають змогу Москві долати складнощі, повʼязані зі страхуванням і транспортуванням нафти, викликані санкціями, пояснив топменеджер Saudi Aramco.
- Він зазначив, що у Росії є складнощі з логістикою та страхуванням, але із цим можна впоратись, якщо буде «правильна знижка». «Потік іде до Азії, хоча це й забирає більше часу. А нафта, яка раніше йшла до Азії, тепер прямує до Європи та інших частин світу», – наголосив Нассер.
Контекст
Санкції ЄС проти експорту російської нафти вже дають ефект, за шість тижнів до того, як вони мають набути чинності, зазначав Bloomberg. Морські поставки сирої нафти з Росії впали до пʼятитижневого мінімуму.
Скорочення обсягів у поєднанні з найнижчою з лютого 2021 року ставкою мит на закордонні постачання зменшили щотижневі доходи Кремля від продажу сирої нафти до найнижчого рівня від початку вторгнення РФ в Україну.
Два ключові індійські нафтопереробні заводи призупинили спотові закупівлі російської нафти, що надходитиме після набуття чинності санкціями ЄС 5 грудня, які позбавлять судна страхування та інших послуг. Вантажі з тихоокеанських портів Росії досягають китайських імпортних терміналів лише за кілька днів, і шлях від Чорного моря до Туреччини також короткий. Натомість поставки до Індії забирають кілька тижнів, що наражає їх на більший ризик порушення санкцій до їх прибуття.
Часу на доставку сирої нафти з віддалених портів до Китаю та Індії залишається дедалі менше, перш ніж набуде чинності заборона ЄС. Потоки до Китаю, Індії та Туреччини досягли піку в червні на рівні 2,2 млн барелів на день. За останні чотири тижні ця цифра знизилася приблизно на 330 000 барелів на день. Утім обсяг на танкерах, які ще мають показати кінцеві пункти призначення, залишається великим і становить понад 310 000 барелів на день.
Нещодавно Reuters повідомило, що Росія може значною мірою обійти обмеження цін на нафту від G7, зокрема, РФ може дістати доступ до достатньої кількості танкерів, щоб відвантажувати більшу частину своєї нафти поза межами досяжності нової цінової межі країн «Великої сімки».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.