Категорія
Новини
Дата

Китай обігнав Японію по експорту автомобілів за рахунок збільшення продажів до Росії

У першому кварталі Китай продав за кордон більше автомобілів, ніж будь-яка інша країна, частково через стрибок продажів до Росії, пише Bloomberg. Країна експортувала 1,07 млн автомобілів за перші три місяці року, випередивши давнього лідера Японію, повідомила консалтингова компанія AlixPartners.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, Diia.City United, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • Китай поставив у Росію 112 000 автомобілів — приблизно стільки ж було продано за весь минулий рік. Західні автовиробники значною мірою відмовилися від постачання до Росії через її вторгнення в Україну.
  • Водначас успіх китайських брендів в інших країнах Європи та США залишається обмеженим – минулого року вони продали там лише 900 000 автомобілів. 
Китай обігнав Японію по експорту автомобілів за рахунок збільшення продажів до Росії /Фото 1

Інфографіка: Bloomberg

  • Проте консалтингова компанія очікує, що постачання Китаю на ці ринки зросте на 67% до 2026 року, оскільки компанії, включаючи BYD Co. та Xpeng Inc., активізують свої зусилля щодо розширення за кордоном.
  • Аналітики прогнозує, що глобальні продажі легкових автомобілів зростуть на 5% цього року, в основному за рахунок зростання попиту на електромобілі. Очікується 10-відсотковий стрибок у США, 6-процентне зростання в Європі та 3-процентне зростання у Китаї.
  • За словами AlixPartners, на найбільшому у світі автомобільному ринку вітчизняні автовиробники, ймовірно, вперше за понад чотири десятиліття перевершать своїх іноземних конкурентів цього року.
  • Іноземні автовиробники намагалися зберегти свої позиції в Китаї, що викликає питання про їх довгострокове майбутнє в країні. Бізнес для таких компаній, як Volkswagen AG та General Motors Co., став складнішим, оскільки місцеві конкуренти випускають безліч електричних моделей.

Контекст

Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну. Водночас Китай захоплює частку російського авторинку після виходу західних брендів.

Продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді минулого року, що майже вдвічі більше, ніж у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат». Фактично ринок РФ поділений між російською та китайською автомобільною промисловістю.

Водночас у самому Китаї світових автовиробників витісняють з ринку. В останньому кварталі минулого року у них було всього 8% китайського ринку електромобілів, і багато з їхніх пропозицій не можуть конкурувати з місцевими за ціною, асортиментом і характеристиками.

Продажі електромобілів у всьому світі зросли минулого року в основному за рахунок Китаю й Європи, що принесло полегшення в цілому автомобільному ринку, який постраждав від економічних проблем, інфляції та виробничих збоїв, пише The Wall Street Journal. Продажі електрокарів зросли на 68% порівняно з 2021-м. За даними LMC Automotive, за весь рік на повністю електричні мобілі припало 11% від загального обсягу продажу автомобілів у Європі та 19% – у Китаї. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні