На китайські бренди припадає майже третина автомобільного ринку Росії, пише Reuters. Дані агентства показують, що цей сектор більше, ніж будь-який інший, демонструє зростання Китаю після виходу з ринку західних компаній.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Нові продажі легкових автомобілів упали майже на 61% у річному обчисленні, оскільки західні санкції обмежують доступ Росії до деяких матеріалів, а падіння попиту й високі ціни ще більше сковують сектор.
- Водночас продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді, що майже вдвічі більше, ніж 8235 у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат».
- Фактично наразі ринок поділений між російською та китайською автомобільними промисловостями, сказав російський автомобільний аналітик Володимир Беспалов.
- Російські автомобілі задовольняють попит за нижчими цінами – приблизно до 1,5 млн рублів ($23 961), а китайські також займають західну нішу цін вище ніж 2,5 млн рублів.
Контекст
Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну.
У середині травня російські активи французької Renault перейшли державі та уряду Москви. Мер Москви Сергій Собянін повідомив, що на заводі відновлять виробництво автомобілів під маркою «Москвич». Наприкінці минулого року компанія оцінювала російський бізнес у $2,4 млрд.
Російський підрозділ автоконцерну Toyota Motor Corporation повністю припиняє виробництво автомобілів на своєму заводі в Петербурзі. Рішення повʼязане з неможливістю відновити постачання складників до РФ.
Нещодавно японський автовиробник Nissan Motor Co повідомив, що передасть свій бізнес у Росії державній компанії за €1, зазнавши збитків на приблизно $687 млн. Угода стосується виробничих та дослідницьких потужностей Nissan у Санкт-Петербурзі, а також центру продажів і маркетингу в Москві.
Mitsubishi Motors Corp. також розглядає можливість виходу з Росії, повідомляла газета Nikkei. Південнокорейська корпорація Kia бачить зростання волатильності в Росії через війну в Україні й за найгіршого сценарію може повністю закрити свій бізнес, заявив один із її керівників, пише Bloomberg.
Наприкінці жовтня німецький автовиробник Mercedes-Benz заявив, що йде з російського ринку і продає акції своїх дочірніх компаній місцевому інвестору. Mercedes, завод якої запустився тільки у 2019 році, не повернула вкладень, за даними «Коммерсантъ». У звіті Mercedes-Benz за другий квартал згадано ризики експропріації активів у РФ, а втрати бізнесу в країні в легковому сегменті в січні-червні оцінені в €658 млн.
У листопаді Mazda продала російській компанії «Соллерс» свою частку в спільному підприємстві «Мазда Соллерс Мануфекчуринг Рус» (MSMR) у Владивостоці. Раніше там випускали автомобілі японської марки.
- Категорія
- Новини
- Дата
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.