Категорія
Новини
Дата

Китай витісняє світових автовиробників зі свого ринку, найжорсткіша конкуренція серед електромобілів

2 хв читання

Відомі автовиробники повільно, але неухильно витісняються з китайського автомобільного ринку, пише Bloomberg. В останньому кварталі минулого року у них було всього 8% китайського ринку електромобілів, і багато з їхніх пропозицій не можуть конкурувати з місцевими за ціною, асортиментом і характеристиками.

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

Ключові факти

  • Міжнародні виробники традиційних автомобілів спостерігали, як їхня частка на ринку скоротилася з 61% у 2020 році до 41% в останньому кварталі минулого року. 
  • У першій половині цього року має бути невеликий відскок, оскільки ці виробники позбавляються старих запасів, але Bloomberg очікує, що їхня загальна частка цього року буде значно нижчою за 50%.
  • Поява електромобілів є найважливішим чинником, що перевертає автомобільну ієрархію у Китаї. Цикли планування випуску автомобільної продукції тривалі, і багато автовиробників недооцінили швидкість переходу китайського ринку на електромобілі.
  • В останньому кварталі 2022 року у міжнародних автовиробників було всього 8% китайського ринку електромобілів. Їхня частка на китайському ринку електромобілів неухильно зменшувалася, оскільки такі компанії, як BYD і Tesla, взяли на себе ініціативу, а місцеві автовиробники випустили безліч електричних моделей.
  • Дані про продаж за 2023-й показують, що у січні та лютому японські бренди впали на 39%, а німецькі – на 21%. На відміну від цього, BYD вже продала за цей період понад 300 000 автомобілів, що на 70% більше.
  • Засновник Ван Чуанфу заявив минулого тижня, що до кінця року компанія має намір стати автовиробником Китаю, чия продукція найбільше продається.

Контекст

Провідні світові автовиробники планують витратити майже $1,2 трлн до 2030 року на розробку та виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів і сировини для підтримання цього виробництва. Згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence і виробників, щоб підтримувати безпрецедентний рівень випуску електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторних батарей планують до 2030-го встановити 5,8 ТВт·год акумуляторів.

США та Європа можуть скоротити свою залежність від Китаю щодо акумуляторів для електромобілів за рахунок нових капіталовкладень у розмірі понад $160 млрд до 2030 року, пише Financial Times із посиланням на прогнози Goldman Sachs. Щоб отримати самодостатній ланцюжок поставок, країнам, які конкурують з Китаєм, потрібно витратити $78,2 млрд на батареї, $60,4 млрд на компоненти та $13,5 млрд на видобуток літію, нікелю й кобальту, а також $12,1 млрд на переробку цих матеріалів.

Міжнародні автомобільні групи доклали тихих, але узгоджених зусиль, аби скоротити залежність від розгалуженої мережі виробників комплектування в Китаї, пише Financial Times із посиланням на представників галузі та експертів із ланцюжка постачань.

Продажі електромобілів у всьому світі зросли минулого року в основному за рахунок Китаю й Європи, що принесло полегшення в цілому автомобільному ринку, який постраждав від економічних проблем, інфляції та виробничих збоїв, пише The Wall Street Journal. Продажі електрокарів зросли на 68% порівняно з 2021-м. За даними LMC Automotive, за весь рік на повністю електричні мобілі припало 11% від загального обсягу продажу автомобілів у Європі та 19% – у Китаї. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні