Категорія
Новини
Дата

Росіяни масово пересідають на вживані автомобілі через санкції проти автопрому

Витрати на нові автомобілі в Росії скоротилися більш ніж удвічі минулого року, оскільки автомобільна промисловість відчула на собі всю силу західних санкцій, коли виробництво падає, ціни зростають, а покупці переключаються на дешевші та вживані авто, пише Reuters.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Санкції щодо Росії сильно вдарили по її автомобільній промисловості, яка значною мірою залежала від іноземних виробників та імпортних запчастин.
  • Витрати на нові автомобілі минулого року впали на 52% – до 1,5 трлн рублів ($20,4 млрд), а кількість проданих нових автомобілів впала на 58,8%. Виробництво автомобілів також впало до найнижчого рівня з моменту розпаду Радянського Союзу в 1991 році, оскільки західні автовиробники зупинили виробництво і продали заводи. Інфляція призвела до зростання цін та зниження рівня життя, незважаючи на зростання витрат на вживані автомобілі на 14%.
  • Дані показують, що на старі автомобілі припадає майже три чверті всіх проданих автомобілів, порівняно з 55% у 2021 році. «Гроші ринули на ринок уживаних автомобілів, оскільки ціни на вживані автомобілі залишилися на колишньому рівні, водночас структура ринку нових автомобілів суттєво змінилася», – сказав агентству генеральний директор «Автостату» Сергій Удалов.
  • На ринку залишаються бюджетні «Лади» і китайські автомобілі ціною від 2 млн рублів, а преміальні бренди практично повністю пішли.
  • За даними Росстату, річна інфляція, що склала минулого року 11,9%, сприяла зниженню реальних наявних доходів росіян приблизно на 1%. Ритейлери вклали значні кошти у формати дисконтних магазинів, і ця тенденція відбивається в автомобільному секторі.
  • За даними «Автостату», середня ціна проданих минулого року нових автомобілів збільшилася на 17% – до 2,33 млн рублів, а вживаних – на 32% – до 890 000 рублів.

Контекст

Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну.

У середині травня російські активи французької Renault перейшли державі та уряду Москви. Мер Москви Сергій Собянін повідомив, що на заводі відновлять виробництво автомобілів під маркою «Москвич». Наприкінці минулого року компанія оцінювала російський бізнес у $2,4 млрд. Російський підрозділ автоконцерну Toyota Motor Corporation повністю припиняє виробництво автомобілів на своєму заводі в Петербурзі. Рішення повʼязане з неможливістю відновити постачання складників до РФ.

Японський автовиробник Nissan Motor Co повідомив, що передасть свій бізнес у Росії державній компанії за €1, зазнавши збитків на приблизно $687 млн. Угода стосується виробничих та дослідницьких потужностей Nissan у Санкт-Петербурзі, а також центру продажів і маркетингу в Москві. Mitsubishi Motors Corp. також розглядає можливість виходу з Росії, повідомляла газета Nikkei. Південнокорейська корпорація Kia бачить зростання волатильності в Росії через війну в Україні й за найгіршого сценарію може повністю закрити свій бізнес, заявив один із її керівників, пише Bloomberg.

Німецький автовиробник Mercedes-Benz заявив, що йде з російського ринку і продає акції своїх дочірніх компаній місцевому інвестору. У звіті Mercedes-Benz за другий квартал згадано ризики експропріації активів у РФ, а втрати бізнесу в країні в легковому сегменті в січні-червні оцінені в €658 млн.

У листопаді Mazda продала російській компанії «Соллерс» свою частку в спільному підприємстві «Мазда Соллерс Мануфекчуринг Рус» (MSMR) у Владивостоці. Раніше там випускали автомобілі японської марки.

Водночас Китай захоплює частку російського авторинку після виходу західних брендів. Продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді, що майже вдвічі більше, ніж у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат». Фактично наразі ринок поділений між російською та китайською автомобільними промисловостями.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні