Автовиробники Китаю нарощують експорт гібридних автомобілів до Європи та планують випуск більшої кількості моделей для ключового ринку, пише Reuters 5 грудня. Деякі виробники також переносять виробництво та збір до Європи, щоб знизити витрати, повʼязані з митами.
Останні мита ЄС на електромобілі, які мають захистити його автомобільну промисловість від потоку дешевого китайського імпорту, не поширюються на гібридні автомобілі.
Ключові факти
- Аналітики Counterpoint Research стверджують, що китайські виробники сфокусувалися на PHEV (гібриди, що підключаються), щоб обійти нові мита ЄС на імпорт електромобілів на акумуляторних батареях із Китаю.
- Це може призвести до того, що великі бренди, такі як провідний китайський виробник електромобілів BYD, продовжать свою експансію в регіоні.
- Очікується, що експорт гібридів із Китаю до Європи зросте на 20% цього року і ще швидше – наступного.
- Дані показують, що розслідування ЄС щодо імпорту китайських електрокарів і уповільнення продажу автомобілів у Китаї через економічний спад змусили деяких автовиробників змінити свою європейську стратегію, зосередившись більше на експорті гібридних авто.
- Гібриди, що працюють і на бензині, і на електриці, набирають популярності, оскільки покупці вважають їх доступним компромісом між автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння та повністю електричними авто.
- За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, з липня до жовтня експорт гібридних автомобілів до Європи збільшився більш ніж утричі і становив 65 800 одиниць порівняно з аналогічним періодом роком раніше, що переломило тенденцію до зниження продажів, яка спостерігалася на початку цього року та у 2023-му.
- Експорт гібридів становив 18% від загального обсягу продажів автомобілів Китаю до Європи в третьому кварталі, подвоївшись з 9% у першому кварталі. Однак частка постачання електромобілів впала до 58% з 62% за той самий період. Ймовірно, ця тенденція набиратиме обертів.
- Найбільші китайські автовиробники можуть кардинально змінити європейський ринок PHEV, на якому домінують європейські та японські компанії.
Контекст
4 жовтня 2023 року ЄК офіційно ініціювала розслідування щодо імпорту акумуляторних електромобілів із Китаю. Заходи вживаються на тлі того, як блок намагається захистити автомобільну промисловість регіону з мільйонами робочих місць.
У межах розслідування ЄК дійшла висновку, що виробники в Китаї отримують перевагу від несправедливого субсидування. У липні цього року Єврокомісія запровадила тимчасове компенсаційне мито. А вже у серпні Китай подав скаргу до СОТ. Наприкінці жовтня мита набули чинності.
Аналітики стверджують, що Китай, який минулого року випередив Японію і став найбільшим у світі експортером автомобілів завдяки своєму домінуванню на ринку електромобілів, нарощує експортні зусилля для розв’язання проблеми надлишкових потужностей на внутрішньому ринку.
Враховуючи 100% мита на електромобілі китайського виробництва в США та Канаді, Європа також є одним із найбільш очевидних ринків збуту для китайських автовиробників.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.