Категорія
Новини
Дата

Мотивація, залучення фінансування, провідні сектори. Visa опублікувала портрет української підприємиці

9 з 10 бізнесів, що належать українським жінкам, пропонують товари і послуги лише у межах країни, але всі підприємниці зацікавлені навчитися вести бізнес за кордоном. Про це свідчать дані дослідження в країнах Східної та Південно-Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу, проведеного організацією Emerging Europe в рамках кампанії Sheʼs Next Empowered by Visa. 

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Ключові факти

  • 88% компаній, які належать українкам, працюють всередині країни, йдеться в дослідженні. 
  • Для 42% підприємниць основною мотивацію розпочати власну справу є прагнення збільшити дохід. 
  • Водночас 29% українських бізнесвумен стурбовані ризиком, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок. 
  • Загалом дослідження показало, що жінки-лідерки виявляють великий інтерес до цифрового маркетингу та соціальних мереж і бажають розширити свій бізнес на міжнародному рівні.
  • Провідними секторами, в яких працюють жіночі бізнеси, є краса та здоровʼя (17%), роздрібна торгівля (12%), сільське господарство та продовольство (12%), освіта (8%) і піар та маркетинг (7%). 
  • Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів, що належать жінкам, у регіоні були засновані з капіталом менш ніж $1000. Лише кожна десята підприємниця має понад пʼять співробітників.

Основні висновки

Жінки прагнуть професійної та фінансової незалежності. Основними джерелами мотивації відкрити свою справу для жінок є бажання збільшити дохід (50%), бажання працювати на себе (31%) та здійснення мрії (21%). В Україні основною мотивацією розпочати бізнес є прагнення збільшити дохід (42%) та прагнення незалежності (41%).

Підприємниці майже однаково стурбовані питаннями бізнесу та особистого життя. Опитаних найбільше непокоїть, що їх бізнес зазнає невдачі (29%), що їхнє фінансове становище погіршиться (27%) і що вони залишать сімʼю та дітей без уваги (25%). Підприємниці в Україні, на противагу, найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці – страх провалу (26%).

Жіночі бізнеси страждають від конкуренції та проблем із залученням фінансування. Підприємниці найчастіше стикаються з такими труднощами, як висока конкуренція (40%), залучення капіталу (32%) та несприятливі умови ведення бізнесу (31%). Респондентки в Україні зауважили, що найбільшою проблемою під час відкриття та ведення бізнесу в їхній країні є висока конкуренція (58%), тоді як несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають лише 37% та 21% відповідно.

Підприємниці бажають навчитися ведення бізнесу в інтернеті. Основні навички, які опитані хочуть набути, – це стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (37%), електронна комерція (24%) та розширення бізнесу на міжнародному рівні (21%). В Україні топ найпопулярніших навичок виглядає так само: на перших місцях стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (38%) та електронна комерція (27%).

Підприємства, що належать жінкам, розплачуються зі співробітниками та постачальниками готівкою, але зазвичай встановлюють POS-термінали для клієнтів. 42% підприємниць розплачуються зі своїми співробітниками та постачальниками готівкою, а оплаті карткою віддають перевагу лише 37%. В Україні платять співробітникам та постачальникам готівкою лише 39%, а оплаті карткою віддають перевагу 42%.

Мотивація, залучення фінансування, провідні сектори. Visa опублікувала портрет української підприємиці /Фото 1

Методологія

Дослідження проведене Emerging Europe, платформою для розвитку бізнесу та спільнот, у рамках ініціативи Sheʼs Next Empowered by Visa, було проведено у 2022 році. Воно включало онлайн-опитування 2000 власниць бізнесів або самозайнятих жінок в 11 країнах (у тому числі в Україні), 75 глибинних інтервʼю та роботу у фокус-групах. Як зазначають автори дослідження, отримані дані дозволяють скласти детальний портрет середньостатистичної підприємниці регіону, надаючи зацікавленим особам можливість зрозуміти труднощі та проблеми, з якими стикаються жінки, будуючи карʼєру.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні