Категорія
Новини
Дата

Мотивація, залучення фінансування, провідні сектори. Visa опублікувала портрет української підприємиці

2 хв читання

9 з 10 бізнесів, що належать українським жінкам, пропонують товари і послуги лише у межах країни, але всі підприємниці зацікавлені навчитися вести бізнес за кордоном. Про це свідчать дані дослідження в країнах Східної та Південно-Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу, проведеного організацією Emerging Europe в рамках кампанії Sheʼs Next Empowered by Visa. 

📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку

Ключові факти

  • 88% компаній, які належать українкам, працюють всередині країни, йдеться в дослідженні. 
  • Для 42% підприємниць основною мотивацію розпочати власну справу є прагнення збільшити дохід. 
  • Водночас 29% українських бізнесвумен стурбовані ризиком, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок. 
  • Загалом дослідження показало, що жінки-лідерки виявляють великий інтерес до цифрового маркетингу та соціальних мереж і бажають розширити свій бізнес на міжнародному рівні.
  • Провідними секторами, в яких працюють жіночі бізнеси, є краса та здоровʼя (17%), роздрібна торгівля (12%), сільське господарство та продовольство (12%), освіта (8%) і піар та маркетинг (7%). 
  • Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів, що належать жінкам, у регіоні були засновані з капіталом менш ніж $1000. Лише кожна десята підприємниця має понад пʼять співробітників.

Основні висновки

Жінки прагнуть професійної та фінансової незалежності. Основними джерелами мотивації відкрити свою справу для жінок є бажання збільшити дохід (50%), бажання працювати на себе (31%) та здійснення мрії (21%). В Україні основною мотивацією розпочати бізнес є прагнення збільшити дохід (42%) та прагнення незалежності (41%).

Підприємниці майже однаково стурбовані питаннями бізнесу та особистого життя. Опитаних найбільше непокоїть, що їх бізнес зазнає невдачі (29%), що їхнє фінансове становище погіршиться (27%) і що вони залишать сімʼю та дітей без уваги (25%). Підприємниці в Україні, на противагу, найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці – страх провалу (26%).

Жіночі бізнеси страждають від конкуренції та проблем із залученням фінансування. Підприємниці найчастіше стикаються з такими труднощами, як висока конкуренція (40%), залучення капіталу (32%) та несприятливі умови ведення бізнесу (31%). Респондентки в Україні зауважили, що найбільшою проблемою під час відкриття та ведення бізнесу в їхній країні є висока конкуренція (58%), тоді як несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають лише 37% та 21% відповідно.

Підприємниці бажають навчитися ведення бізнесу в інтернеті. Основні навички, які опитані хочуть набути, – це стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (37%), електронна комерція (24%) та розширення бізнесу на міжнародному рівні (21%). В Україні топ найпопулярніших навичок виглядає так само: на перших місцях стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (38%) та електронна комерція (27%).

Підприємства, що належать жінкам, розплачуються зі співробітниками та постачальниками готівкою, але зазвичай встановлюють POS-термінали для клієнтів. 42% підприємниць розплачуються зі своїми співробітниками та постачальниками готівкою, а оплаті карткою віддають перевагу лише 37%. В Україні платять співробітникам та постачальникам готівкою лише 39%, а оплаті карткою віддають перевагу 42%.

Мотивація, залучення фінансування, провідні сектори. Visa опублікувала портрет української підприємиці /Фото 1

Методологія

Дослідження проведене Emerging Europe, платформою для розвитку бізнесу та спільнот, у рамках ініціативи Sheʼs Next Empowered by Visa, було проведено у 2022 році. Воно включало онлайн-опитування 2000 власниць бізнесів або самозайнятих жінок в 11 країнах (у тому числі в Україні), 75 глибинних інтервʼю та роботу у фокус-групах. Як зазначають автори дослідження, отримані дані дозволяють скласти детальний портрет середньостатистичної підприємниці регіону, надаючи зацікавленим особам можливість зрозуміти труднощі та проблеми, з якими стикаються жінки, будуючи карʼєру.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд