Категорія
Новини
Дата

НАЗК внесло харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни

3 хв читання

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло дві великі харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни через їх присутність на російському ринку, йдеться у пресрелізі НАЗК. 

  • Ключові факти
  • «Попри заяви про скорочення свого бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції, вони продовжують працювати в РФ, сплачуючи значні податки до її бюджету, тим самим підтримують економіку країни-агресорки», – йдеться у заяві НАЗК.
  • PepsiCo працює в РФ з 1974 року, має 19 заводів, близько 20 000 співробітників та 40 000 сільськогосподарських працівників. 
  • За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів у РФ, зазначають у НАЗК.
  • PepsiCo збільшила свої доходи у РФ у перший рік повномасштабного вторгнення. Так, виторг ТОВ «Пепсико Холдингс» за 2022-й зріс до $2,6 млрд (або 176,5 млрд руб.), зокрема чистий прибуток – на 333%, до $525 млн, порівняно з 2021 роком. Податків до бюджету РФ сплачено на понад $115 млн (або 8,29 млрд руб.). 
  • У березні 2022-го компанія заявила про припинення рекламної діяльності та виробництва напоїв у Росії, проте у серпні 2022 року виробництво напоїв «7Up» та «Mirinda» під брендами «Evervess» та «Frustyle» відновилося. 
  • У березні 2023-го відновилося виробництво напою «Pepsi» під брендами «Evervess» (вищий ціновий сегмент) і «Любимый» (нижчий ціновий сегмент). Крім того, PepsiCo запустила в країні новий бренд лимонаду під назвою «российский подарок» на заміну попереднім продуктам. 
  • Компанія також продовжує виробництво та дистрибуцію інших товарів: чипси, снеки та молочні продукти. За інформацією зі ЗМІ, чипси Lay’s компанії PepsiCo знайдені в харчових пайках російських солдатів.
  • На кар’єрній сторінці компанії перелічено понад 580 відкритих вакансій в РФ. 
  • Mars працює в РФ понад 30 років, інвестувала в економіку країни-агресора $2,5 млрд, створила понад 6000 робочих місць і має на території РФ 10 фабрик.
  • Компанія обіцяла скоротити бізнес на території Росії після початку повномасштабної агресії. Проте фабрики продовжують працювати в росії зі збільшенням доходів у 2022 році порівняно з 2021-м, йдеться у заяві НАЗК. 
  • Виторг ТОВ «Марс» за 2022 рік зріс до $2,5 млрд (або 176,5 млрд руб.), чистий прибуток – на 59%, до $377 млн (або 27,2 млрд руб.), податків сплачено до бюджету РФ на понад $93 млн (або 6,76 млрд руб.).
  • На сайті з пошуку персоналу російська філія компанії ТОВ «Марс» публікує оголошення про набір нового персоналу (понад 100 актуальних вакансій).
  • «Сплачуючи податки, іноземні компанії допомагають російській економіці, зокрема це стосується нещодавно запровадженого військового податку на додану вартість і податку на прибуток. Усе це в результаті впливає на спроможність Росії вести війну проти України», – йдеться у заяві НАЗК.

Контекст

Згідно з даними KSE, понад 50% із 1871 європейського підприємства, що працювали в Росії до війни, все ще працюють у країні. 

Сумарні прямі втрати найбільших європейських компаній у Росії з початку війни сягнули €100 млрд, писало видання Financial Times. Знецінення активів та інші списання відображені у звітах 176 із 600 проаналізованих компаній, більше половини припало на нафтогазовий та енергетичний сектори.

Приблизно 2000 заявок від іноземних компаній про вихід із ринку чекають на схвалення від уряду РФ, але лише щоб розглянути їх усі, знадобиться щонайменше вісім років. Про це у квітні йшлося у моніторингу KSE Institute у межах проєкту «Самосанкції» про вплив виходу іноземного бізнесу на економіку РФ.

За даними KSE, лише 15,7% іноземних компаній повністю згорнули діяльність і покинули ринок РФ, тоді як 28% вичікують і 23,8% компаній продовжують працювати на ринку агресора без обмежень. Ще 32,5% оголосили про плани згорнути діяльність і вийти з РФ найближчим часом.

31 серпня інтернет-портал з працевлаштування Work.ua оголосив, що розриває співпрацю з ще 200 компаніями через їхні звʼязки з Росією. 10 серпня Work.ua призупинив надання послуг 20 компаніям і розірвав контракти на суму понад 5 млн грн на рік. 

Провідні креативні медіа, маркетингові та PR-агенції України 22 серпня заявили про неприпустимість будь-якої співпраці з компаніями й брендами, що не вийшли з ринку РФ, та ініціюють старт інституту репутації. Серед підписантів маніфесту: Banda, Grape, BART & FINK, LivePage, PRoector, PRJCTR Institute, Fedoriv Agency й інші. Більше про це читайте в редакційному матеріалі Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд