Категорія
Новини
Дата

Онлайн-торгівля повернула довоєнні позиції: категорія продуктів та алкоголю – прорив 2023 року. Дослідження Promodo

У 2022 році ринок онлайн-торгівлі перебудовувався та адаптувався після падіння, у 2023-му – відігравав свої позиції, які мав до повномасштабного вторгнення. Багатьом гравцям це вдалося, проте не всім. Категорія продуктів та алкоголю – прорив в онлайні у 2023-му. Електроніка – лідер з відновлення дохідної частини, свідчать результати дослідження ринку агенції Promodo.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • «Якщо у 2022-му гравці з усіх ніш не ризикували вкладати рекламні бюджети на рівні з 2021-м, то торік це стало необхідністю», – розповідає керівниця відділу досліджень і стратегії Promodo Юлія Яценко.
  • Лідером динамічного розвитку в онлайні стала категорія продуктів та алкоголю. За рівнем доходу в доларах зростання склало в середньому 65%, якщо порівнювати з показниками 2021-го. У гривні показники ще більші: +85%. Але варто врахувати, що активно переходити в онлайн нішеві ритейлери почали ще з 2022-го і зростали поступово. 
  • «Категорія розігналася. Прогнозуємо, що у 2024 році кількість гравців у цій ніші буде зростати. Відповідно зростатиме й вартість кліку, яка торік була меншою на 56% від показників 2021-го», – розповідає Яценко. 
  • Середній чек у доларах, якщо порівнювати із 2021 роком, просів на 10%. Це показує, що покупці, які прийшли або перейшли в онлайн, обирають дешевшу корзину або замовляють часто і на невеликий чек.
  • Перевершила показники 2021-го й ніша електроніки. У 2023 році дохід у гривні зріс на 17%, у доларах – на 2%. Зростання у цій категорії розпочалося з третього кварталу.
  • Проте у листопаді, в період «чорної пʼятниці», дохід у доларах був на 7% нижчим, ніж у 2021-му. Категорія зоотоварів відчутно виросла в онлайні ще у 2022 році та зберегла динаміку зростання у 2023-му. А ось категорія одягу та взуття ще не досягла показників 2021-го, проте динамічно розвивається.
  • Падає рік до року категорія дитячих товарів і, за прогнозом Яценко, у найближчій перспективі зростати не буде. Дохід гравців з цієї ніші у 2023-му просів у доларах на 41%, у гривні – на 27%. Ніша почала оживати лише з липня 2023 року, але не досягла показників 2021-го навіть у гривні. За оцінкою Яценко, через вимушену міграцію та депопуляцію ця категорія є найбільш песимістичною в українському онлайні.
Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Що купляли українці у 2023 році – дослідження Promodo

Попередній слайд
Наступний слайд

Контекст

За даними компанії EVO, торік майже 10 млн українців купували товари онлайн. З них 1,5 млн зробили свою першу покупку саме у 2023-му. А загальна сума продажів товарів і послуг через інтернет склала понад 182 млрд грн. 

У жовтні 2023 року в Promodo розповіли, що кількість пошукових запитів слова «текіла» українською мовою за два роки зросла на 86%, а «корм для котів» – на 326%. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні