Серед головних потреб підприємці відзначають нестачу нових замовлень та ринків збуту (56%), коштів на розвиток (33%) та необхідність допомоги з логістикою (23%). Про це свідчать результати дослідження Mastercard SME Index. Потенційним українським бестселером за кордоном половина підприємців вважають ІТ-послуги.
Ключові факти
- За даними Mastercard SME Index, для розширення ринків збуту 28% працюючих підприємців вже продають свої товари чи послуги за кордон: 16% розпочали закордонні продажі до війни, 12% – після її початку. 21% працюючих МСБ планують розширювати географію продажів у майбутньому.
- Українські підприємці найбільше продають свої товари та послуги на ринки США (30%), Польщі (27%), Німеччини (13%), Великої Британії (10%), Литви (10%) та Канади (10%). Серед найбільш пріоритетних ринків, які український бізнес розглядає для подальшого розширення географії продажів, – Польща (61%), Болгарія (13%), Велика Британія (13%), Італія (11%) та Молдова (11%).
- Основними бар’єрами, які заважають малому та середньому бізнесу вийти на іноземні ринки, є нестача фінансових ресурсів (29%), профільних знань (27%) та брак виробничих потужностей (12%).
- Підприємці виділили IT-послуги (49%) як найбільш перспективний бестселер України у світі, що матиме найбільший попит на міжнародній арені. Серед інших потенційних українських бестселерів назвали: український дизайнерський одяг (28%), крафтові продукти (26%) та прикраси, у тому числі ювелірні (23%).
- Дослідження стану українського малого та середнього бізнесу, що було проведено компанією Gradus на замовлення Mastercard у червні 2022 року. В онлайн-опитуванні взяв участь 301 респондент – чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу – у 20 областях України.
Контекст
Бізнес продовжує адаптуватися до воєнних умов та дещо послабив у серпні негативні оцінки перспектив своєї економічної діяльності. Водночас невизначеність із тривалістю війни та пов’язане з цим погіршення інфляційних очікувань, подальше руйнування виробничих потужностей та інфраструктури, значна вимушена міграція населення всередині країни стримують відновлення економічної активності підприємств усіх секторів економіки. Про це свідчить індекс очікувань ділової активності (ІОДА), який НБУ розраховує щомісяця. В серпні 2022 року ІОДА зріс до 44,1 із 43,6 у липні.
Майже половина членських компаній Європейської Бізнес Асоціації прогнозують позитивну динаміку розвитку свого бізнесу в 2023 році, свідчать результати опитування ЄБА. Більшість компаній розраховують наступного року на позитивний фінансовий результат.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.