Нідерландський платіжний сервіс Mollie провів раунд фінансування, під час якого компанію оцінили у $6,5 млрд. До COVID-19 Mollie була відносно маловідомою, а тепер це третій в Європі фінтехстартап, пише CNBC.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- У ході раунду фінансування серії C компанія залучила $800 млн.
- Інвесторами стали EQT, General Atlantic, HMI Capital і Alkeon Capital. Очолив раунд Blackstone.
- Mollie планує використати фінансування для розширення як у Європі, зокрема у Великій Британії, так і в Азії та Латинській Америці.
- Також компанія хоче збільшити чисельність персоналу з 480 до 780 осіб у наступні шість-девʼять місяців.
- Оцінка у $6,5 млрд робить Mollie третім за величиною єдинорогом у сфері фінансових технологій в Європі.
- Наразі найдорожчим фінтехстартапом Європи є Klarna, яку нещодавно оцінили у понад $45 млрд. За нею йде фінтехстартап Checkout.com, який у січні оцінили в $15 млрд.
- Ще один фінтехстартап – британський Revolut, заснований росіянином Миколою Сторонським і українцем Владом Яценком, який у лютому минулого року оцінили у $5,5 млрд. Однак наразі Revolut веде переговори з інвесторами, які, за даними Bloomberg, можуть оцінити компанію приблизно в $20 млрд.
Контекст
Система обробки онлайн-платежів Mollie заснована нідерландцем Адріаном Молом у 2004 році. Компанія починала як бізнес з обміну текстовими повідомленнями, але незабаром переорієнтувалася. Більш ніж через 10 років Mollie стала єдинорогом вартістю понад $1 млрд. Mollie в основному фокусується на угодах з малим бізнесом в Європі.
Цифрові платежі отримали великий імпульс через карантинні обмеження під час COVID-19 — відбулося зростання онлайн-покупок. Mollie в 2020 році опрацювала транзакцій на суму понад $10 млрд, а до кінця цього року планує обробити понад $20 млрд платежів. Нині вона має 120 000 активних торговців на місяць, і залучає від 400 до 500 нових клієнтів у день. На сьогодні найдорожчою приватною фінтехкомпанією є американська Stripe. У березні інвестори оцінили компанію в $95 млрд. З початку COVID-19 понад 200 000 нових компаній в Європі зареєструвалися на платформі Stripe. Серед клієнтів Zoom, Salesforce і Atlassian, а також Shopify, Instacart і Deliveroo, Instagram.
Загалом, в останнє десятиліття конкуренція в сфері платежів посилилася. Великі фінтехгравці, такі як Stripe, PayPal, Square, Klarna, Checkout.com і Adyen, борються за частку ринку обсягом у $2 трлн. В Україні загальний обсяг електронних платежів у 2020 році склав 19,33 млрд грн, що на 15% більше показника попереднього року. Одними з найбільших українських платіжних систем є LiqPay від ПриватБанку, Portmone.com, EasyPay, WayForPay, Platon.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.