Категорія
Новини
Дата

Реформа держуправління. Уряд затвердив нову систему оплати праці та скорочує кількість вакансій держслужби на 20 000

1 хв читання

Кабінет міністрів затвердив нову систему оплати праці держслужбовця та з 1 січня скорочує кількість вакансій державної служби майже на 20 000, повідомив премʼєр-міністр Денис Шмигаль на засіданні уряду. Заходи мають зекономити близько 8 млрд грн бюджетних коштів, які спрямують на потреби безпеки й оборони.

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про бренд Shemax, який заробляє понад 100 млн на пилососах для пилу від нігтів👉 Дивіться за цим лінком

Ключові факти

  • За словами Шмигаля, уряд продовжує реформу державного управління і сьогодні затвердив документ про нову систему оплати праці на основі кваліфікації посад та грейдів.
  • Зазначається, що тепер 70% зарплати держслужбовця складатиме оклад, і 30% – премії. «Ніхто з керівників за власним бажанням не зможе нараховувати захмарні премії, надбавки та доплати», – повідомив очільник уряду.
  • Нова система охопить державні органи з юрисдикцією на всю Україну (міністерства, секретаріат Кабінету міністрів, Офіс президента) і регіональні органи (обласні та районні адміністрації).
  • Одночасно з 1 січня буде скорочено кількість вакансій державної служби майже на 20 000.
  • За оцінками Міністерства фінансів, нова система оплати праці та скорочення вакансій дасть змогу зберегти близько 8 млрд грн бюджетних коштів.

Контекст

У червні 2022 року стало відомо, що Верховна Рада й уряд готуються суттєво скоротити державний апарат. Відповідне доручення топпосадовцям на початку червня дав президент Володимир Зеленський. Напередодні «велику програму скорочення державних видатків на бюрократію» анонсував голова парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія.

За даними Нацагентства з державної служби, станом на кінець 2021-го в держорганах нараховувалося 204 869 штатних посад, на яких працювало 171 469 людей. Найбільше чиновників – у центральних органах виконавчої влади, майже 100 000 осіб. Це не лише міністерства, а й різноманітні служби, агентства й інспекції, наприклад Державна митна служба, Пенсійний фонд, Держспоживстандарт. Майже 30 000 людей працювало в обласних, міських і районних держадміністраціях.

У 2022 році в центральному бюджеті на функціонування держапарату було передбачено понад 60 млрд грн видатків.

У серпні минулого року заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма в інтервʼю Forbes сказав, що на Банковій йде активне обговорення реформи всієї системи держуправління. «Держава не може собі дозволити й надалі фінансувати такий великий та неефективний держапарат», – зазначив Шурма. За його словами, реформа держуправління, найімовірніше, передбачатиме значну диджиталізацію і, відповідно, скорочення апарату. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд