Цього року Росія вперше розпочала експорт нафтопродуктів до Ірану залізницею після того, як інші покупці відмовилися від торгівлі з Москвою, пише Reuters із посиланням на три галузеві джерела та дані з експорту. Також РФ постачала невеликі обсяги пального танкерами через Каспійське море.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Восени минулого року віце-премʼєр Росії Олександр Новак оголосив про початок свопових постачань нафтопродуктів з Іраном, проте реальні постачання розпочалися лише цього року, повідомляють джерела Reuters.
- У лютому та березні Росія поставила до Ірану до 30 000 т бензину та дизельного палива, повідомили агентству два джерела. Третє джерело підтвердило угоду, але не змогло підтвердити обсяги.
- Усі обсяги поставлялися залізницею з Росії через Казахстан і Туркменістан. Одне з джерел повідомило, що деякі партії бензину були відправлені з Ірану до сусідніх держав, зокрема до Іраку, на вантажівках.
- Російські нафтові компанії зараз зацікавлені в експорті дизельного палива та бензину до Ірану залізницею, оскільки експорт морем стикається з високими фрахтовими ставками та ціновою межею, встановленою країнами G7.
- Водночас, за словами джерел, залізничний експорт стикається із проблемами на маршруті.
- «Ми очікуємо, що постачання палива до Ірану цього року збільшиться, але ми вже бачимо кілька проблем із логістикою через перевантаженість залізниць. Це може перешкодити буму експорту», – сказало джерело.
Контекст
Іран є виробником нафти і має власні нафтопереробні заводи, але останнім часом його споживання перевищило внутрішнє виробництво палива, особливо у його північних провінціях, сказав трейдер на ринку нафтопродуктів Центральної Азії.
Також Росія постачала невеликі обсяги палива до Ірану танкерами через Каспійське море, як це було в 2018 році, заявили два трейдери, знайомі з цим питанням.
Росія та Іран, які перебувають під західними санкціями, налагоджують тісніші звʼязки, щоб підтримати свої економіки. Західні санкції щодо російських нафтопродуктів у звʼязку з вторгненням в Україну змінили глобальні паливні ринки: танкери обирають довші маршрути, а постачальники обирають екзотичні напрямки та способи транспортування.
Іран уже багато років перебуває під західними санкціями та має обмежений доступ до світових ринків. На початку року Іран і Росія повʼязали системи міжбанківських комунікацій і переказів, щоб допомогти збільшити торговельні й фінансові операції, заявив високопоставлений іранський чиновник, оскільки і по Тегерану, і по Москві вдарили західні санкції, пише Reuters.
Іранські танкери перейшли на перевезення російської нафти після того, як у грудні посилилися західні обмеження щодо РФ, пише Financial Times. Москва звернулася до методів обходу санкцій, які використуває Тегеран.
Москва й Тегеран конкурують на ринку нафти та газу. Але іранський і російський режими обʼєднують міжнародна ізоляція, що зростає, внутрішньополітична криза й ворожнеча із США.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.