Зміни до спрощеної системи оподаткування або податків на доходи фізичних осіб не впроваджуватимуться, поки не зростуть довіра до фіскальної системи та безпека даних платників податків. Про це сказав міністр фінансів Сергій Марченко на дискусії Центру економічної стратегії (ЦЕС), коментуючи затвердження урядом Національної стратегії доходів.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За словами Марченка, зміни, передбачені Національною стратегією доходів, впроваджуватимуться поступово. Він наголосив, що потрібен достатній рівень довіри платників податків до фіскальних органів. Інакше будь-які податкові новації чи зміни податкових режимів не можна буде застосовувати.
- На першому етапі передбачається підвищення ефективності фіскальних органів, покращення доброчесності, антикорупційності, взаємодії з платниками податків, наголосив Марченко.
- Також міністр зазначив, що безпека персональних даних має стати основоположним моментом реалізації Національної стратегії доходів.
Ключова цитата
«До того моменту, поки буде запроваджено захист і безпеку персональних даних, деперсоніфікацію роботи фіскальних органів з даними, ніяких заходів щодо спрощеної системи, щодо податку з доходів фізичних осіб, інших заходів податкової політики ми запроваджувати не збираємося. Тому що це підірве довіру до цієї стратегії, підірве довіру до наших планів», – сказав Сергій Марченко.
Контекст
Національна стратегія доходів передбачає реформу спрощеної системи оподаткування у 2025–2027 роках.
«Спрощенка» дає змогу компаніям та фізособам-підприємцям сплачувати єдиний податок замість звичайних ПДФО, ЄСВ та військового збору, використовує близько 1,7 млн платників податків. Сукупно вони генерували близько 0,9% ВВП у період 2020–2022 років.
Проблема – системою може користуватись великий бізнес, тоді як вона була задумана для підтримки невеликих підприємств, йдеться у НСД. Найбільшою групою учасників у групах 1 і 2 є сектори роздрібної та оптової торгівлі, включаючи ремонт автомобілів, на які припадає приблизно дві третини учасників і обсягу обороту. У групі 3 – зсув у бік професійних та ІТ-послуг.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.