Провідний виробник електромобілів Tesla знизив ціни на свої найпопулярніші електромобілі в США й Німеччині, розширивши нову стратегію агресивного дисконтування, пише Reuters. Раніше компанія знизила ціни на азійських ринках.
Ключові факти
- Згідно з розрахунками агентства, зниження цін у США на Model 3 та Model Y становило від 6% до 20% порівняно з цінами, що були до знижки. Для американського покупця моделі Y нова ціна Tesla в поєднанні із субсидією США, яка набула чинності цього місяця, становить знижку 31%.
- У Німеччині Tesla знизила ціни на седан Model 3 та кросовер Model Y – світовий лідер продажів – приблизно на 1–17% залежно від конфігурації.
- У поєднанні з оголошеним минулого тижня зниженням цін у Китаї та інших азійських ринках цей крок ознаменував собою відхід на найбільших ринках Tesla від стратегії, якої компанія дотримувалася протягом більшої частини 2022 року, коли попит був високим, а середні ціни продажу її електромобілів мали тенденцію до зростання.
- Основний ринок Tesla – США, другий за величиною – Китай.
- Минулого місяця генеральний директор Tesla Ілон Маск заявив, що «радикальні зміни відсоткових ставок» змінили перспективи усієї галузі та що Tesla може знизити ціни для підтримки зростання обсягів, що призведе до зменшення прибутку.
Контекст
У середині грудня Маск продав черговий пакет акцій Tesla на суму майже $3,6 млрд, що стало четвертим розпродажем із моменту оголошення ним про придбання соцмережі Twitter.
За оцінками Forbes, падіння акцій Tesla зменшило статки Маска, які ще рік тому перевищували $215 млрд, до $137 млрд. 14 грудня голова групи LVMH Бернар Арно витіснив Ілона Маска з першого місця в рейтингу найбагатших людей світу.
Tesla повідомила про рекордний обсяг поставок в останньому кварталі 2022 року, хоча він виявився меншим, ніж очікували аналітики. Водночас річні поставки склали 1,31 млн одиниць порівняно з трохи менше 1 млн 2021 року. Акції компанії впали на 69% у 2022 році, закінчивши рік на рівні $123,18.
Минулого тижня Tesla знизила ціни в Китаї та інших азійських ринках. Згідно з розрахунками Reuters, поряд із попереднім зниженням цін, оголошеним у жовтні, та недавніми стимулами, ціна на Model 3 або Model Y у Китаї знизилася на 13-24% порівняно з вереснем після недавнього кроку. Tesla також знизила ціни у Південній Кореї, Японії, Австралії та Сінгапурі.
Аналітики заявили, що зниження цін у Китаї підвищить попит і посилить тиск на його конкурентів, включаючи BYD, щоб вони наслідували їх приклад у тому, що може перерости в цінову війну на найбільшому ринку електромобілів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.