Зростання цін на літій посилює боротьбу між автовиробниками за обмеження постачання та викликає побоювання, що нестача металу для акумуляторів може уповільнити перехід до електромобілів, пише The Wall Street Journal.
Ключові факти
- За даними компанії Benchmark Mineral Intelligence, що займається оцінкою цін, ціни на карбонат літію в Китаї, орієнтир на ринку, що швидко зростає, становлять близько $71 000 за метричну тонну. Це майже вчетверо більше, ніж рік тому, і трохи нижче за рекорд, встановлений у березні цього року в юанях.
- Літій є винятком на сировинних ринках, ціни на яких в останні місяці в цілому відступили, відбиваючи зневіру щодо економічних перспектив, затьмарених підвищенням процентної ставки Федеральною резервною системою та уповільненням зростанням економік в Китаї та Європі.
- Сира нафта марки Brent та мідь – сировинні товари, які використовуються в промисловості та на транспорті – цього кварталу впали приблизно на 15% та 7% відповідно. Навіть європейські ціни на природний газ, які протягом більшої частини 2022 року зростали через дії Росії щодо скорочення постачання, за останній місяць впали на 10%.
- Але літій продовжує зростати, чому сприяє зростання продажів електромобілів у Китаї, найбільшому у світі ринку електромобілів.Китайська асоціація легкових автомобілів прогнозує, що цього року в країні буде продано шість мільйонів нових електромобілів, що вдвічі перевищує рівень 2021 року.
Контекст
Подальше виснаження запасів, перебої у подачі електроенергії, спричинені аномальною спекою в Китаї, призвели до обмеження виробництва очищеного карбонату та гідроксиду літію, що використовуються у катодах акумуляторів. За словами аналітика Rystad Energy Сьюзан Зоу, постачальники в провінції Сичуань, на яку припадає третина потужностей з переробки літію в Китаї, закрили заводи на кілька днів і скоротили запаси, щоб виконати свої зобовʼязання з продажу.
У США та інших країнах трейдери та аналітики очікують різкого зростання попиту на літій у найближчі роки, оскільки автомобільна промисловість поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння та випускає електромобілі.
Підприємства, в тому числі General Motors, Ford Motor і Volkswagen, прагнуть наздогнати лідера Tesla, інвестуючи мільярди доларів у запуск заводів із виробництва електромобілів.
Наприкінці серпня стало відомо, що корпорація Panasonic Holdings, яка є постачальником виробника електромобілів Tesla Inc, веде переговори про будівництво в США додаткового заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів вартістю близько $4 млрд. Японська Toyota Motor Corp планує інвестувати до 730 млрд єн ($5,27 млрд) у Японії та США у постачання автомобільних акумуляторів для електромобілів. Honda Motor і південнокорейська LG Energy Solution мають намір почати будівництво заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів у США вартістю $4,4 млрд вже на початку наступного року,
Високі ціни спонукали компанії розпочати реалізацію літієвих проектів у Латинській Америці та Австралії, двох найбільших регіонах-виробниках. Але аналітики кажуть, що їм знадобляться роки, щоб вийти на повну потужність і зменшити дефіцит.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.