Зростання цін на літій посилює боротьбу між автовиробниками за обмеження постачання та викликає побоювання, що нестача металу для акумуляторів може уповільнити перехід до електромобілів, пише The Wall Street Journal.
У Forbes Ukraine також є twitter. Якщо вам зручно читати нас там — підписуйтесь за цим посиланням.
Ключові факти
- За даними компанії Benchmark Mineral Intelligence, що займається оцінкою цін, ціни на карбонат літію в Китаї, орієнтир на ринку, що швидко зростає, становлять близько $71 000 за метричну тонну. Це майже вчетверо більше, ніж рік тому, і трохи нижче за рекорд, встановлений у березні цього року в юанях.
- Літій є винятком на сировинних ринках, ціни на яких в останні місяці в цілому відступили, відбиваючи зневіру щодо економічних перспектив, затьмарених підвищенням процентної ставки Федеральною резервною системою та уповільненням зростанням економік в Китаї та Європі.
- Сира нафта марки Brent та мідь – сировинні товари, які використовуються в промисловості та на транспорті – цього кварталу впали приблизно на 15% та 7% відповідно. Навіть європейські ціни на природний газ, які протягом більшої частини 2022 року зростали через дії Росії щодо скорочення постачання, за останній місяць впали на 10%.
- Але літій продовжує зростати, чому сприяє зростання продажів електромобілів у Китаї, найбільшому у світі ринку електромобілів.Китайська асоціація легкових автомобілів прогнозує, що цього року в країні буде продано шість мільйонів нових електромобілів, що вдвічі перевищує рівень 2021 року.
Контекст
Подальше виснаження запасів, перебої у подачі електроенергії, спричинені аномальною спекою в Китаї, призвели до обмеження виробництва очищеного карбонату та гідроксиду літію, що використовуються у катодах акумуляторів. За словами аналітика Rystad Energy Сьюзан Зоу, постачальники в провінції Сичуань, на яку припадає третина потужностей з переробки літію в Китаї, закрили заводи на кілька днів і скоротили запаси, щоб виконати свої зобовʼязання з продажу.
У США та інших країнах трейдери та аналітики очікують різкого зростання попиту на літій у найближчі роки, оскільки автомобільна промисловість поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння та випускає електромобілі.
Підприємства, в тому числі General Motors, Ford Motor і Volkswagen, прагнуть наздогнати лідера Tesla, інвестуючи мільярди доларів у запуск заводів із виробництва електромобілів.
Наприкінці серпня стало відомо, що корпорація Panasonic Holdings, яка є постачальником виробника електромобілів Tesla Inc, веде переговори про будівництво в США додаткового заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів вартістю близько $4 млрд. Японська Toyota Motor Corp планує інвестувати до 730 млрд єн ($5,27 млрд) у Японії та США у постачання автомобільних акумуляторів для електромобілів. Honda Motor і південнокорейська LG Energy Solution мають намір почати будівництво заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів у США вартістю $4,4 млрд вже на початку наступного року,
Високі ціни спонукали компанії розпочати реалізацію літієвих проектів у Латинській Америці та Австралії, двох найбільших регіонах-виробниках. Але аналітики кажуть, що їм знадобляться роки, щоб вийти на повну потужність і зменшити дефіцит.

