Україна готує додаткові потужності зі зберігання зернових, повідомили в Мінагрополітики. Країни ЄС можуть надати Україні тимчасові зерносховища – мобільні елеваторні банки та рукави.
Ключові факти
- За відсутності експорту через порти, з урахуванням минулорічних залишків та нового врожаю, готуються додаткові потужності для зберігання зерна, заявляють у міністерстві.
- «Зважаючи на перехідні залишки з минулого року і на прогноз врожайності цього року, може бути дефіцит в межах 10–15 млн т. Тому зараз як план «Б» для зберігання збіжжя, в разі неможливості швидкого експорту, завозяться мобільні елеваторні банки та рукави для зберігання додаткових тонн», – повідомив заступник міністра Тарас Висоцький.
- Уряди країн ЄС розглянуть можливість надання Україні тимчасових зерносховищ – розбірних модульних конструкцій та великих поліетиленових бегів, заявив заступник міністра Маркіян Дмитрасевич.
- Необхідність надання такої підтримки викликана скороченням потужностей одноразового зберігання сільгоспкультур в Україні з 75 т до 60 млн т через військове вторгнення РФ, тимчасову окупацію частини територій та руйнування елеваторів, пояснив він на засіданні ради ЄС з питань сільського господарства та рибальства.
- Керівництво держави продовжує спільно з ООН працювати в напрямку розблокування морських шляхів, наголосив Висоцький. За його словами, без портів Україна не зможе реалізувати увесь експортний потенціал.
Контекст
В Україні цього року може бути зібрано 65 млн тонн зернових, зернобобових та олійних, сказав раніше Висоцький. Україна матиме до 20 млн т перехідних залишків із попереднього врожаю та потенційно мінімум додатково 30 млн т до експорту з нового. «Для того щоб впоратися з такими обсягами, потрібно експортувати мінімум 4 млн т на місяць», – наголосив замміністра.
До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорта – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes. Російські війська блокують українські порти. Наразі організовано два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу, третій маршрут – через країни Балтії – може запрацювати найближчим часом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.