Категорія
Новини
Дата

Українська фарма під час війни. «Дарниця» назвала головні тенденції на ринку

2 хв читання

Фармацевтичний ринок України попри війну відновлюється: зростають продажі ліків, на ринку збільшується частка продукції українського виробництва, фармкомпанії розширюють географію експорту. Компанія «Дарниця» визначила головні тенденції на ринку.

⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.

Ключові факти

  • Продажі ліків у першому півріччі 2023 року порівняно з тим самим періодом минулого зросли на 23% у грошовому вираженні. Як зазначають в «Дарниці», з березня продажі щомісяця зростають майже на чверть відносно минулорічних показників. 
Українська фарма під час війни. «Дарниця» назвала головні тенденції на ринку /Фото 1
  • Відновленню ринку з-поміж іншого сприяло збільшення кількості працюючих аптек. Впродовж першого півріччя в країні додалося 336 працюючих аптек, йдеться у пресрелізі компанії.
  • За результатами першого півріччя 2023 року, 63,4% ліків на ринку – українського виробництва. Оскільки українські ліки здебільшого дешевші за іноземні, їх частка у грошовому вираженні становить 37,0%, тоді як у натуральному – 63,4%. На сьогодні 7 з 10 найбільших за обсягами продажів фармацевтичних компаній – українські. 
Українська фарма під час війни. «Дарниця» назвала головні тенденції на ринку /Фото 2
  • У 2022 році українські фармацевтичні компанії припинили експорт ліків до РФ та Білорусі, що були найбільшими експортними ринками. Попри це, компаніям вдалося вийти на нові ринки та збільшити експорт у 2023 році. За підсумками першого півріччя українські виробники експортували продукції на $128,4 млн в порівнянні з $102,9 млн за аналогічний період минулого року.
Українська фарма під час війни. «Дарниця» назвала головні тенденції на ринку /Фото 3
  • У першому півріччі 2023 року Україна найбільше експортувала ліків до Узбекистану ($22,3 млн), Литви ($14,7 млн), Казахстану ($13 млн) та Грузії ($12,6 млн).
Українська фарма під час війни. «Дарниця» назвала головні тенденції на ринку /Фото 4

Контекст

Фармацевтична компанія «Дарниця» заснована в 1930 році. Стратегічні напрямки розвитку портфеля – кардіологія, неврологія, розв’язання проблем болю. 

Фармкомпанія випускає ліки близько 200 брендів у 15 різних формах – у вигляді таблеток, розчинів, крапель, порошків тощо. У 2021 році «Дарниця» виробила майже 19 млн ампул, близько 9 млн упаковок інфузійних розчинів та більш ніж 134,5 млн упаковок таблеток.

У січні 2022-го Forbes оцінив вартість «Дарниці» у $400 млн. У березні минулого року її виробництво скоротилось на 40%, у квітні вийшла на довоєнні обʼєми. Навіть довелось розконсервувати окремі виробничі лінії, тому що запит на ампули зріс, заявляли в компанії

Останні два роки «Дарниця» була гравцем №2. Основний конкурент, «Фармак» Філі Жебровської, ще у 2020 році мав виторг більш як удвічі більший – 7,4 млрд грн проти 3,6 млрд. 

Відомі ринкові частки конкурентів у роздрібних продажах, на які припадає близько 90% усього доходу найбільших українських фармвиробників. «Фармак» завершив передвоєнний рік, контролюючи 5,89% роздрібного ринку медичних препаратів, у «Дарниці» було 3,84%, за даними дослідницької компанії Proxima Research. В третьому кварталі цього року розрив значно зменшився. «Фармак» завершив його з часткою 5,25%, «Дарниця» – 5,21%.

«Дарниці» вдалося збільшити гривневий виторг, як порівняти з дев’ятьма місяцями минулого року, роздрібні продажі зросли на 16,3%, говорить Обрізан. Але в кількості проданих упаковок компанія просіла на 13%, впала і в доларі. 

Завоювання ринкової частки відбувалося на тлі драматичних подій для української фарми. З лютого фармринок скоротився в натуральному вираженні на третину. Причин кілька: тимчасова окупація території, виїзд мільйонів українок із дітьми за кордон, а саме жінки є основними покупцями ліків, плюс великий обсяг медичної гуманітарної допомоги. Більше про це читайте в редакційному матеріалі Forbes

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд