30 стійких компаній
«Дарниця» під час війни збільшила частку ринку в роздрібних продажах (дані Proxima Research). Якщо у січні її частка становила 4,1%, то за попередніми підсумками вересня – вже 5,3%. У головного конкурента – «Фармак» – цей показник, навпаки, впав: 5,8% та 5,3% відповідно. Роздрібні продажі компанії Загоріїв зросли за дев’ять місяців 2022 року на 16,2%. В той час як ринок скоротився майже на 20%. Як так вийшло? Одна з причин – пощастило, каже Гліб Загорій. Активи компанії залишилися цілими. Менше поталанило конкурентам: на складі «Фармака» сталася пожежа, компанія втратила готової продукції та сировини на 1,5 млрд грн. Інша причина – швидка мобілізація «Дарниці»: лінії не простоювали жодного дня, компанія продовжує рекламну активність і випустила новий для себе препарат – калію йодид.
25 найрозумніших компаній
Рік заснування: 1930
Рік запуску R&D‑відділу: 1993
Штат R&D‑відділу: 80
Інвестиції в R&D: не розкриваються
Керівник напряму: Інна Деняк
У фармацевтичній компанії «Дарниця» R&D‑відділ запрацював на повну у 2014‑му, коли на підприємстві з’явився департамент розвитку бізнесу. Тоді компанія обрала стратегічні напрямки виготовлення ліків: кардіологія, неврологія, розв’язання проблем болю.
Протягом 2015–2020 років «Дарниця» випустила на ринок 50 брендів, що продаються у 15 країнах. Лідирують за обсягом експорту таблетки від головного болю «Цитрамон‑Дарниця». Є в арсеналі й більш новаторські розробки. У дослідженні Оксфордського університету протизапальний лікарський засіб «Дексаметазон» показав ефективність у зниженні ризику смертності серед тяжкохворих пацієнтів із COVID‑19.
За підсумками 2021‑го компанія має намір випустити 22 продукти (минулого року було 10 релізів). «Дарниця» розвиває експорт та планує виходити на нові ринки», – говорить керівниця R&D‑напряму Інна Деняк. Аби пришвидшити експансію, налагоджують внутрішні процеси: автоматизували перевірку пакування та інструкцій до ліків, перенесли IT‑інфраструктуру для логістики та контролю якості у хмару.
100 географічних брендів
Назва найбільшої фармацевтичної компанії України походить від району столиці, у якому знаходиться підприємство. Воно з’явилося ще 1930 року, але до Другої світової про назву «Дарниця» навіть не йшлося — це була київська філія Українського інституту експериментальної ендокринології, розташованого в тодішній столиці УРСР Харкові. Фармацевтичний ринок України вкрай конкурентний. Маючи 5,4% аптечних продажів, «Дарниця» залишає позаду решту виробників — як українських, так і глобальних. За сукупним виторгом вона зберігає позицію в чільній трійці українських фармкомпаній.