В Україні 15% підприємців не бачать сенсу на можливості відновити бізнесу у 2022 році. Натомість інші 15% хочуть зберегти та навіть збільшити обʼєм продажів. Про це йдеться в дослідженні українського бізнесу під час військових дій, яке провели Advanter Group та Ліга ділових клубів України 11–13 березня.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Бізнес в Україні зупинили та не планують відновляти найближчим часом 15,1% підприємців; 24,9% планують зребегти до 20% бізнесу від рівня 2021 року; 32,2% компаній планують вийти на рівень 20–50% від показників 2021-го; 12,2% – втриматися на рівні 50–80% від 2021-го.
- Водночас, 5,3% компаній сподіваються зберегти бізнесові показники на рівні 2021 року; 5,7% компаній мають плани збільшити виробництво на 20–50% у порівнянні з 2021 роком; 4,5% українських підприємців планують суттєве зростання у 2022 році.
- Серед пріоритетних потреб бізнесу на поточний момент 62% опитаних назвали податкові канікули, 55% – доступ до здешевлених фінансів. 22% підприємців потребують консультаційної допомоги, 17% – допомоги в організації експорту; 20% – допомоги у релокації бізнесу.
Контекст
Дослідження українського бізнесу під час військових дій провели 11-13 березня Advanter Group та Ліга ділових клубів України методом онлайн опитування. Всього опитано 245 власників та CEO підприємств. Регіон опитування: Вінниця, Дніпро, Житомир, Закарпаття, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків, Херсон та Чернівці.
Згідно результатів дослідження, прямі поточні втрати малого та середнього бізнесу в Україні за перші два тижні війни склали $30–60 млрд. Втрати ВВП через релокацію бізнесів в Україні оцінюються у 9%.79% малих та середніх підприємств в Україні повністю або частково припинили роботу: повністю зупинені 54%, майже зупинені 25%, зменшили обсяги робіт 5%; працюють частково 14%; практично не змінили діяльність 2% компаній.
Релокація бізнесу відбулася у 2% компаній, знаходяться в процесі – 7%, частково провели – 12%, не встигли провести 31%; не бачать сенсу в релокації 48% компаній. При цьому 8% підприємств (від усіх опитаних) проводять релокацію повністю або переважно за кордон.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.