Категорія
Новини
Дата

За три тижні в кінотеатрах «20 днів у Маріуполі» зібрав понад 6 млн грн. Це в 3,5 раза більше, ніж за пів року прокату

2 хв читання

20 днів у Маріуполі

«Оскар» допоміг випустити фільм навіть там, де його досі не було в прокаті. Кадр із фільму «20 днів у Маріуполі»

За три тижні у повторному прокаті документальний фільм Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад 6 млн грн. Це у понад 3,5 раза більше, ніж бокс-офіс двох попередніх хвиль прокату – 2,4 млн грн. Про це повідомляє кінодистриб’ютор «Артхаус Трафік».

Ключові факти

  • Станом на 27 березня бокс-офіс документального фільму Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» сягнув 8,5 млн грн. Більшу частину каси – понад 6 млн грн – стрічка зібрала під час третьої хвилі прокату, яка почалась після перемоги на «Оскар» у категорії «Найкращий документальний фільм». Офіційно вона стартувала 14 березня, але в цю суму враховані солдаути в кінотеатрі «Жовтень», який почав повторний прокат ще 7 березня.
  • Фільм Чернова вийшов у національний прокат 31 серпня 2023-го і став найбільш касовою документальною стрічкою лише за чотири дні. Тоді «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад 531 000 грн. Загалом перша хвиля прокату принесла фільму понад 2,2 млн грн. 
  • Друга хвиля стартувала 25 січня 2024-го, коли стрічку номінували на «Оскар» у категорії «Найкращий документальний фільм». За цей період у прокаті касові збори зросли до понад 2,4 млн грн. 
  • «Оскар» допоміг випустити картину навіть там, де його досі не було в прокаті, каже піар-менеджер «Артхаус Трафік» Сергій Греков. Йдеться про містечка з однозальними кінотеатрами, які не могли собі дозволити показ документального кіно – це не було вигідно.
  • Сума касових зборів зростатиме, оскільки прокат стрічки триває. Фільм показують в обраних кінотеатрах майже п’яти десятків міст і містечок.
  • Але оскарівська кампанія фінансово затратна: номінації передують покази для членів Кіноакадемії, публікації у провідних світових ЗМІ, промотури. Тому ці матеріальні бонуси найчастіше компенсують витрати, яких уже зазнали, пояснювала в січні 2023-го виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух. 
  • «На доходах знімальної групи та режисера фільму це не позначиться, – каже одна з комунікаційних менеджерок стрічки Тетяна Ландесман. – Вони працювали як журналісти Associated Press і не мають жодних інших фінансових заохочень за роботу над фільмом, привʼязаних до будь-яких його нагород».

Контекст

«20 днів у Маріуполі» встановив рекорди на стрімінгах Megogo, Takflix, «Київстар ТБ» і Volia TV. На Takflix стрічка стала абсолютним рекордсменом за кількістю переглядів у премʼєрний вікенд. На «Київстар ТБ» – показала рекордні продажі за весь час існування платформи. На Megogo до фільму відкрили понад 21 000 доступів, а на Volia TV його подивились близько 18% від загальної кількості користувачів.

Фільм Чернова називають «хронікою пекла». Воєнні кореспонденти Чернов, Євген Малолєтка та Василіса Степаненко із Associated Press приїхали в Маріуполь 24 лютого о 3:30. За годину почалася велика війна. Журналісти були єдиними представниками міжнародних ЗМІ, які документували бої в Маріуполі. Команда знімала, як від російських обстрілів у лікарнях помирали діти та дорослі, а ті, хто вижив, шукали укриття та залишали місця, де раніше стояли їхні будинки.

У лютому «20 днів у Маріуполі» переміг у номінації «Найкращий документальний фільм» премії BAFTA, у січні 2023-го отримав приз глядацьких симпатій на головному фестивалі незалежного кіно у світі Sundance, де відбулася прем’єра стрічки.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні