Категорія
Новини
Дата

За три тижні в кінотеатрах «20 днів у Маріуполі» зібрав понад 6 млн грн. Це в 3,5 раза більше, ніж за пів року прокату

20 днів у Маріуполі

«Оскар» допоміг випустити фільм навіть там, де його досі не було в прокаті. Кадр із фільму «20 днів у Маріуполі»

За три тижні у повторному прокаті документальний фільм Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад 6 млн грн. Це у понад 3,5 раза більше, ніж бокс-офіс двох попередніх хвиль прокату – 2,4 млн грн. Про це повідомляє кінодистриб’ютор «Артхаус Трафік».

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Ключові факти

  • Станом на 27 березня бокс-офіс документального фільму Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі» сягнув 8,5 млн грн. Більшу частину каси – понад 6 млн грн – стрічка зібрала під час третьої хвилі прокату, яка почалась після перемоги на «Оскар» у категорії «Найкращий документальний фільм». Офіційно вона стартувала 14 березня, але в цю суму враховані солдаути в кінотеатрі «Жовтень», який почав повторний прокат ще 7 березня.
  • Фільм Чернова вийшов у національний прокат 31 серпня 2023-го і став найбільш касовою документальною стрічкою лише за чотири дні. Тоді «20 днів у Маріуполі» зібрав касу понад 531 000 грн. Загалом перша хвиля прокату принесла фільму понад 2,2 млн грн. 
  • Друга хвиля стартувала 25 січня 2024-го, коли стрічку номінували на «Оскар» у категорії «Найкращий документальний фільм». За цей період у прокаті касові збори зросли до понад 2,4 млн грн. 
  • «Оскар» допоміг випустити картину навіть там, де його досі не було в прокаті, каже піар-менеджер «Артхаус Трафік» Сергій Греков. Йдеться про містечка з однозальними кінотеатрами, які не могли собі дозволити показ документального кіно – це не було вигідно.
  • Сума касових зборів зростатиме, оскільки прокат стрічки триває. Фільм показують в обраних кінотеатрах майже п’яти десятків міст і містечок.
  • Але оскарівська кампанія фінансово затратна: номінації передують покази для членів Кіноакадемії, публікації у провідних світових ЗМІ, промотури. Тому ці матеріальні бонуси найчастіше компенсують витрати, яких уже зазнали, пояснювала в січні 2023-го виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух. 
  • «На доходах знімальної групи та режисера фільму це не позначиться, – каже одна з комунікаційних менеджерок стрічки Тетяна Ландесман. – Вони працювали як журналісти Associated Press і не мають жодних інших фінансових заохочень за роботу над фільмом, привʼязаних до будь-яких його нагород».

Контекст

«20 днів у Маріуполі» встановив рекорди на стрімінгах Megogo, Takflix, «Київстар ТБ» і Volia TV. На Takflix стрічка стала абсолютним рекордсменом за кількістю переглядів у премʼєрний вікенд. На «Київстар ТБ» – показала рекордні продажі за весь час існування платформи. На Megogo до фільму відкрили понад 21 000 доступів, а на Volia TV його подивились близько 18% від загальної кількості користувачів.

Фільм Чернова називають «хронікою пекла». Воєнні кореспонденти Чернов, Євген Малолєтка та Василіса Степаненко із Associated Press приїхали в Маріуполь 24 лютого о 3:30. За годину почалася велика війна. Журналісти були єдиними представниками міжнародних ЗМІ, які документували бої в Маріуполі. Команда знімала, як від російських обстрілів у лікарнях помирали діти та дорослі, а ті, хто вижив, шукали укриття та залишали місця, де раніше стояли їхні будинки.

У лютому «20 днів у Маріуполі» переміг у номінації «Найкращий документальний фільм» премії BAFTA, у січні 2023-го отримав приз глядацьких симпатій на головному фестивалі незалежного кіно у світі Sundance, де відбулася прем’єра стрічки.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні