Категорія
Новини
Дата

Швидкість важливіша грошей. Rozetka за рік заполонила Україну своїми магазинами і точками видачі. Як Чечоткіни будують франшизу

3 хв читання

За 2021 рік кількість точок видачі та фізичних магазинів Rozetka виросла у 2,5 рази, досягнувши 244. Як можна заробити на франшизі Чечоткіних

У 2020-му підприємець Владислав Кравченко, який разом з братом торгував спортивним харчуванням на маркетплейсах, відкрив першу франшизну точку видачі товару Rozetka. «Я їх порівнював з точками видачі «Нової Пошти», у які колись не повірив. Тепер майже всі локації, ті, які цікаві компанії, зайняті, – каже він. – Така ж думка і щодо Rozetka: коли в Києві відкриють достатню кількість, можливість зникне». У нього з братом вже чотири франшизні точки видачі – дві в Києві, і по одній – у Броварах та в Петропавлівській Борщагівці. Щодня у них видають в середньому від 140 до 250-ти замовлень.

Rozetka запустила франшизу на відкриття точки видачі замовлень, зроблених на маркетплейсі, у жовтні 2020-го. В перший тиждень, за словами власника Владислава Чечоткіна, більше 300 підприємців подали заявки на відкриття точок. «Це майже 190 млн грн, які люди готові інвестувати», – писав Чечоткін на своїй Facebook-сторінці. За словами директора з розвитку Олександра Коваленка, в точки видачі необхідно вкласти 550 000-700 000 грн.

У 2021-му кількість точок видачі та фізичних магазинів, які працюють у 72-х містах, виросла у 2,5 рази, досягнувши на кінець року 244. З них частка франчайзингових точок – 30%. Треба рухатись. У конкурента, маркетплейса Kasta 410 відділень, які з 2018-го працюють як точки видачі. У «Епіцентру», який розвиває e-commerce, та відкриває центри видачі замовлень за межами свої магазинів – 107.

«Для Rozetka швидкість важливіша грошей, – каже співзасновник e-commerce-платформи Hubber Олексій Лужковий. – І модель франшизи дозволить швидко відкривати точки та паралельно наближатися до клієнта». Подібним чином у 2011-му рухалася компанія «Нова Пошта», яка стала лідером ринку експрес-доставки. У неї 9 300 відділень та понад 11 000 поштоматів.

У 2021-му відкриття франчайзингових точок видачі прискорило експансію Rozetka на 30-35%, пояснює засновник консалтингової компанії «Франч» Роман Кирилович. «Чим більше їхніх відділень біля споживача тим це цінніше для нього, – пояснює Лужковий. – Це дозволить краще задовольняти його потреби». 

Матеріали по темі

Для підприємців, які розглядають модель бізнесу, повʼязану з франчайзингом, співпраця саме з Rozetka теж має переваги. «В них є потік, на якому можна заробляти, аналітика, тренди, вони знають, що, де і як продається, – пояснює керівний партнер консалтингової фірми Audit of Sales Олесь Піщак. – Їхня модель менш ризикована».

Щоб мінімізувати можливість відкриття неефективної точки, до розташування локації, підходять з ретельністю. Наприклад, точки видачі не відкривають, якщо відстань між ними менше кілометру, також, поруч має бути парковка. «Відмовляють, коли точка може бути незручна для споживача, – каже Кравченко, якому десятки разів не погоджували локацію. – Щоб розвантажити товар, їхня машина повинна припаркуватися так аби не заважати перехожим». Одного разу підприємцю відмовили, через незручне планування: було багато площ, які не можна використати.  

Перша точка видачі, яку відкрив підприємець Кравченко, прогнозований результат дала на місяць пізніше. Але зараз потік людей збільшився, через рекламні активності самого маркетплейсу. Тепер його точка видачі обігнала очікування на 30% за кількістю видачі замовлень. 

Навіть, якщо кількість клієнтів нижча середньої, точка буде виходити на беззбитковість, говорить власник двох франшизних точок Роман Пасічний. Його точки знаходяться на житлових масивах лівого берега Києва. «У Rozetka є діапазони кількості видачі замовлень, – пояснює він. – У перші три-чотири місяці, якщо франзайзі видає від 0 до 1500 замовлень у невеликому місті йому доплачують за кожну видачу 25 грн, в Києві – 15 грн (від 0 до 3000 замовлень)». Але чим більша кількість видач замовлень – тим менша сума компенсації. Її франчайзі виплачують поки точка видачі не досягне понад 4 500 замовлень.

У Rozetka простіші бізнес-процеси, ніж у інших франшиз, каже Кирилович. Партнеру необхідно лише прийняти товар, який привезли, покласти його на склад та видати клієнту. «Це не продаж піци, де більше процесів, – каже він. Ще одна конкурентна перевага Rozetka – технологічність. «Вони дуже автоматизовані – і партнер, і компанія можуть відслідкувати процеси, що відбуваються, – пояснює Кирилович. – Таких диджиталізованих франшиз в Україні небагато. Це «Нова Пошта» або невеликі українські компанії з інших галузей та іноземні гравці». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд