Категорія
Новини
Дата

Зеленський підписав закон про запровадження еАкцизу на тютюн та алкоголь

1 хв читання

Президент Володимир Зеленський підписав законопроєкт №8287, який передбачає запровадження електронної марки акцизного податку з 1 січня 2026 року. Про це свідчить інформація, опублікована в картці документа на сайті Верховної Ради.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • «Законопроєкт про електронну акцизну марку, попри шалену протидію чорного ринку, став законом», – прокоментував новину голова профільного комітету Ради, нардеп Данило Гетманцев.
  • Новий закон дозволить відстежувати рух алкоголю, тютюнових виробів, рідин для електронних сигарет від виробника/імпортера до кінцевого споживача.
  • Також контролюватиметься повнота та своєчасність сплати сум акцизного податку за такі товари.
  • Кожен громадянин зможе ідентифікувати продукцію й перевірити легальність походження товару.
  • Створення Електронної системи обігу підакцизних товарів має забезпечити електронну взаємодію між державними органами та госпсуб’єктами.
  • Запровадження електронної марки акцизного податку передбачається з 1 січня 2026 року, йдеться у прикінцевих положеннях до закону.

Контекст

29 червня Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому законопроєкт №8287. «Топовий антикорупційний проєкт, завдяки якому держава не втрачатиме мільярди через тіньовий ринок алкоголю та тютюну. Ці гроші підуть на оборону», – прокоментував прийняття законопроєкта перший віцепремʼєр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. 

В Україні існує ринок підроблених паперових акцизних марок, які надходять з Китаю та Туреччини, писала LIGA.net з посиланням на дані Мінцифри. Продукція з підробленими марками реалізується через офіційні мережі збуту в Україні. Такі марки важко відрізнити від справжніх без проведення спеціальної експертизи. Як стверджують у міністерстві, розвʼязанням проблеми стане електронна акцизна марка, виражена двовимірним DataMatrix-кодом. 

Виробники та імпортери самостійно зможуть генерувати електронну акцизну марку в цифровій системі простежуваності еАкциз та наносити на кожну пляшку алкоголю чи пачку цигарок. Ці коди об’єднуватимуть у групові та наноситимуть на блоки, коробки чи ящики.

За висновками дослідження Kantar Україна, яке згадує Мінцифри, понад половину всього нелегального ринку тютюнових виробів України за 2022 рік припадає на продукцію Duty Free або призначену для експорту. Через це бюджет України лише за минулий рік втратив 11,2 млрд грн.

Після впровадження еАкцизу вся алкогольна та тютюнова продукція для Duty Free підлягатиме обов’язковому маркуванню. Це один з найбільших антикорупційних кроків еАкцизу, кажуть у міністерстві.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд