WINETIME – одна з найбільш упізнаваних у країні гастромереж. Компанія, що починалась у 2010 році з пристрасті до вина, виросла у всеукраїнську мережу, що ставить у пріоритет задоволення своїх гостей.
За понад 12 років на ринку, компанія відкрила 31 офлайн-магазин у 14 областях України.
Попри складний та багатошаровий бізнес, компанія побудована на довірі, синергії між командами й покупцями та автономності керівників магазинів і департаментів. Створення основних принципів роботи компанія почала з вивчення філософії бірюзових компаній. Деякі ключові положення, як-от відносна автономність та довіра всередині команди, стали ключовими факторами виживання бізнесу в складних ситуаціях.
Саме завдяки цим цінностям компанія з початком війни не мала потреби суттєво змінювати формат управління чи операційної діяльності. Це не лише сприяло побудові впізнаваної гостинної атмосфери, а дозволило оперативно й ефективно управляти бізнесом із початку повномасштабної війни в Україні.
Цінності й принципи WINETIME
Побудова правильних та дружніх стосунків зі споживачами, щодня зміцнюючи їх на практиці, – важка щоденна праця. Але акціонер компанії Максим Сафонов, який зараз служить у Збройних Силах України, вважає, що система міцних стосунків зі споживачами – це і є запорука незмінного розвитку бізнесу.
Ключові принципи, якими керуються засновники бізнесу, — бути чесними у всіх можливих сенсах та вкладати ресурси в довіру гостей.
Сучасні споживачі хочуть розуміти не лише що вони купують, а й у кого. Це приклад свідомого споживання – серйозний підхід до вибору, кому віддати гроші. У цьому змаганні увагу здобуває той, хто поважає своїх покупців. Тому ключові принципи, якими керуються засновники бізнесу, – бути чесними у всіх можливих сенсах та вкладати ресурси в довіру гостей.
Неможливо досягти глибокого розуміння споживача без злагодженої роботи всередині команди. Тому створення відповідних умов для розвитку та мотивації працівників – пріоритет для компанії. Олександр Толстой, СЕО компанії, вважає, що головне для керівника – збудувати спільну систему координат, де у співробітників є можливість приймати самостійні рішення й генерувати ідеї.
Засновники дійшли бачення, що компанія – це сукупність певних цінностей, які не лише мають бути унікальними на ринку, а перш за все у всьому бути орієнтованими на гостей. У WINETIME такі цінності: атмосфера для людей, асортимент та висока якість продуктів.
Першому пункту в компанії приділяють особливу увагу і вважають ключовим фактором лояльності клієнтів. Коли засновники запитували себе, що має відчувати гість у магазині, Максим Сафонов сформулював відповідь просто, але максимально вичерпно: «Гість має тут кайфувати». Покупці мають приходити до магазину не за знижками, не за певними продуктами, а за відчуттям задоволення та атмосферою.
Головне для керівника – збудувати спільну систему координат, де у співробітників є можливість приймати самостійні рішення й генерувати ідеї.
Передбачувано, війна повинна була б змінити поведінку споживачів та знизити попит. У перший місяць вторгнення команда намагалась зрозуміти тенденції ринку та поведінку споживача. У березні компанія запровадила знижку -50% на всі імпортні продукти, ставлячи в пріоритет доступність та надійність у потрібний момент, адже багато магазинів зачинилися.
Іншим питанням стало те, наскільки потрібно адаптувати асортимент та чи рухатися в бік масмаркету. Проте все сталось навпаки: гості хотіли стабільності, затишку та нагадування про радощі з попереднього життя. Після початку війни ця потреба лише зростала, і компанія могла її забезпечити.
Попри падіння продажів на 25% та тимчасове закриття магазинів у деяких регіонах, вкладення у людський ресурс не було марним. Уже незабаром у Києві, Стоянці, Чернігові, Запоріжжі люди приходили з бажанням поспілкуватися зі знайомим персоналом та зробити приємну покупку. Деякі гості приходили зі сльозами на очах, бо були впевнені, що магазини зачиняться назавжди.
Покупці говорили: «Якщо відкрився WINETIME, значить, у місті все буде добре».
Робота магазинів WINETIME під час війни – окрема сторінка в історії компанії. Попри проблеми з логістикою та напружену атмосферу, працівники кожного магазину бачили, що їх не кинули напризволяще. Кожен менеджер спільно з керівництвом визначали конкретний план дій на місці та приймали рішення, враховуючи ризики.
Наприклад, у Запоріжжі магазин не зачинявся ні на день, окрім подовжених комендантських годин. Юлія Задиракіна, директорка запорізького магазину, згадує, як працівники обговорювали: «Як це люди будуть голодні?». У місті магазин знаходиться в одній будівлі із Запорізьким волонтерським центром, тому команда з самого ранку випікала хліб, приносила їжу, медикаменти й засоби гігієни. «Кожен був чимось зайнятий, і люди розуміли, що ми разом, що ми великий механізм», – додає Юлія.
На жаль, 6 жовтня внаслідок російського ракетного удару по Запоріжжю, магазин у місті був зруйнований разом із кількома житловими будинками.
Безпека співробітників була визначена пріоритетом у всій мережі магазинів. Тому, до прикладу, магазин у Чернігові вирішили закрити в перші дні війни. Асоціація бренду із затишком та стабільністю була настільки сильною, що після відкриття магазину в кінці квітня покупці говорили: «Якщо відкрився WINETIME, значить, у місті все буде добре», – згадує Дмитро Столинець, директор магазину в Чернігові.
Водночас регіональні директори розуміли, що багато магазинів не працюватимуть, полиці будуть пустіти, отже, потрібно забезпечити потреби своїх покупців. Анна Кувшинова, директорка магазину в Черкасах, розповідає, що команда прийняла рішення залишатися відкритими для клієнтів. «Ми розуміли, що маємо залишатися надійною опорою для своїх гостей, тримати двері відкритими для тих, хто нас потребував, і таких людей було чимало», – додає Анна.
Основною проблемою воєнного часу для мережі стали логістичні виклики: не було водіїв, палива, виникали проблеми з постачальниками. Особливістю асортименту магазину в частині національних постачальників є унікальні та крафтові продукти невеликих фермерів, тому компанія перш за все взялася розвʼязувати проблеми саме з локальними постачальниками, за словами Олександри Полій, керівника департаменту харчових продуктів.
«Значних змін зазнав і споживчий кошик: жінки з дітьми виїхали за межі країни й нещодавно почали повертатися, а чоловікам радше були потрібні швидкі перекуси, аніж закупки з запасом», – додає Олександра.
Попри перешкоди з постачальниками та тимчасові обмеження на продаж алкоголю, вже за кілька місяців попит на продукцію та напої почав відновлюватись.
«Ми працюємо в преміальному сегменті, тому споживання вина у нас в топі. Цікаве спостереження щодо цього – майже в три рази виросли продажі українських вин. Прогнозую, що наступні 10 років ми зробимо великий стрибок у цьому напрямку», – пояснює Юрій Саченко, керівник департаменту алкоголю.
Крім турботи про своїх гостей та співробітників, усі магазини мережі долучились до волонтерського руху. Вадим Гуров, категорійний менеджер у WINETIME, згадує, як провів із командою понад місяць на продуктовому складі у Київській області.
На території складу була корпоративна кухня і багато продуктів, тому працівники одразу організували там польову кухню, з якої розвозили їжу військовим та місцевим: близько 600–700 порцій на день. «У такому ритмі ми пропрацювали до середини квітня, без вихідних. Усвідомлюю, наскільки правильне це було рішення, хоч і ризиковане», – додає Вадим Гуров.
Керуючись принципом бірюзових компаній, WINETIME зберігає певний рівень автономії в управлінській гілці, і саме це допомогло бізнесу ефективно працювати під час війни, зберегти команду та лише укріпити довіру покупців. Найважливіше для бізнесу зараз – продовжувати працювати. Компанія WINETIME входить у холдинг «Аснова Холдинг», який забезпечує робочими місцями близько 3000 осіб, протягом останнього кварталу 2022 року холдинг уже сплатив понад 200 мільйонів гривень податків. Крім того, команда WINETIME ставить у пріоритет регулярну та послідовну допомогу країні, участь у благодійних ініціативах та соціальних проєктах.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.