Україна планує відновити авіарейси зі Львова. Хто забезпечить повітряний коридор та чи готові авіакомпанії? /Фото Shutterstock
Категорія
Війна
Дата

Україна планує відновити авіарейси зі Львова. Хто забезпечить повітряний коридор та чи готові авіакомпанії?

Львів'яни скучили за авіаподорожами Фото Shutterstock

Міністр інфраструктури Олександр Кубраков обіцяє відновити рейси до українських аеропортів. Чотири проблеми, які заважають, та як їх вирішити

«Першим для відновлення рейсів розглядаємо Львівський аеропорт», – сказав на 17-й щорічній зустрічі Ялтинської європейської стратегії (YES) міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

Розконсервація, за його словами, займе не більше двох тижнів, проте початок роботи аеропорту можливий лише за гарантованої безпеки польотів. «Сподіваюся, що [аеропорт відновить роботу], як це було з Чорноморською зерновою ініціативою, коли ми отримаємо гарантовану безпеку, насамперед від міжнародних партнерів, від ООН», – сказав Кубраков.

У Міністерстві інфраструктури й Державіаслужбі не надали відповіді на запити Forbes. Генеральний директор аеропорту Львів ім. Данила Галицького Тетяна Романовська відмовилася від коментарів. «Немає нових коментарів після міністра», – сказала вона.

Аеропорт Львів – державне підприємство. У 2021 році на його частку припало 8% від загального пасажиропотоку через українські аеропорти. У 2021 році пасажиропотік Львова склав 1,83 млн пасажирів, що понад удвічі більше, ніж у 2021 році.

Це не перша спроба відновити регулярні авіарейси з України. В липні голова Закарпатської облради Володимир Чубірко повідомив про плани відновити регулярні рейси в аеропорту Ужгорода за умови дофінансування облрадою реконструкції.

Аеропорт Львів може відновити роботу за два тижні /Фото з офіційного сайту

Аеропорт Львів може відновити роботу за два тижні Фото з офіційного сайту

Що повинно статись, щоб Львівський аеропорт знову почав приймати регулярні рейси?

Головна проблема – безпека

«Це найскладніше питання, оскільки воно знаходиться поза зоною впливу Мінінфраструктури та Державіаслужби, – каже комерційний директор SkyUp Airlines Людмила Слободянюк. – А також вимагає міжнародних гарантій». Для забезпечення польотів необхідно створити багатокілометрову буферну зону.

Гарантії безпеки можуть бути у вигляді розміщення сил протиповітряної чи протиракетної оборони у Польщі, які будуть прикривати повітряну зону навкруги аеропорту Львова, – каже партнер юрфірми «Анте», спеціаліст з авіаційного права Андрій Гук. Він вважає, що така допомога західних партнерів не є неможливою.

Друга проблема – відновлення процесів

Її вирішити легше, ніж забезпечити повітряний коридор. «Повноцінний запуск процесів – від виведення фахівців до забезпечення логістики всього необхідного – вимагатиме не менше 45 днів, і це будуть суперрекордні терміни», – каже Слободянюк. Гук згоден із міністром, що вистачить двох тижнів.

Щоб аеропорт відновив обслуговування рейсів, необхідно лише проведення звичайної інспекції з боку Державіаслужби, яка перевірить здатність аеропорту виконувати всі необхідні заходи безпеки, каже Гук.

Страхування ризиків

Ще одна проблема, яка заважає відновленню рейсів, пов’язана зі страхуванням. «Страхові компанії не погодяться страхувати військові ризики для літаків, які будуть виконувати рейси до України», – каже Гук. Проблему можна вирішити урядовими фінансовими гарантіями страховим компаніям на випадок можливих інцидентів із літаками.

Чи полетять авіакомпанії?

Наступний крок – знайти авіакомпанію, яка погодиться першою розпочати рейси до Львова. «Швидше за все, це буде якийсь український перевізник: МАУ, SkyUp Airlines чи Bees Airline», – каже Гук.

Bees Airline готова одразу летіти, однак за однієї умови, повідомив Forbes генеральний директор цього перевізника Євгеній Хайнацький. «Мають бути чіткі гарантії від усіх сторін. На відміну від морських портів, небезпека полягає у великій кількості людей на маленькій площі. Якщо буде забезпечена їхня фізична безпека, ми одразу готові летіти», – каже він.

Авіакомпанії потрібно щонайменше два тижні для запуску рейсів зі Львова, каже Людмила Слободянюк зі SkyUp. Цього часу достатньо для перебазування літака до будь-якого аеропорту, перевірки готовності до польоту і запуску продажів квитків.

Telegram-канал Forbes, ультимативний гід у світі українського бізнесу. Приєднатись

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні