Категорія
Свій бізнес
Дата

Непрофільна активність. Навіщо малий та середній бізнес вкладається у відкриття навчальних курсів та шкіл

4 хв читання

Навчання майстринь манікюру в Bunny Academy

Навчання майстринь манікюру в Bunny Academy

Через навчальні курси дистрибʼютор сонячних електростанцій «Атмосфера» та центр раннього розвитку дітей «Мудрик» залучають нових партнерів, а виробник кормів для домашніх тварин «Кормотех» підвищує впізнаваність бренду. Як це працює?

Через повномасштабну війну багато українців хочуть отримати нову професію, каже співзасновниця Bunny nail cafe Антоніна Кроливець. «Деякі компанії не вижили, і людям потрібна нова робота», – додає вона. З 2015 року Bunny nail cafe навчає та підвищує кваліфікацію своїх співробітників, а у 2022-му запустила академію Bunny Academy для всіх охочих. 

У 2024-му Bunny Academy виросла до окремого приміщення площею 380 кв.м. «Це 12 навчальних класів різного профілю, де навчають манікюру, педикюру та професії подолога», – розповідає засновниця бізнесу. За минулий рік Bunny Academy випустила 293 людини. 

Навіщо бізнесу вкладатися в непрофільні освітні проєкти? Forbes зібрав історії підприємців, які за допомогою освіти розвʼязують важливі бізнес-завдання. 

Рекрутинг персоналу для власних потреб

Девʼять років тому Кроливець запустила навчання з двох причин: через розвиток індустрії та низьку якість роботи майстрів. «Ми відбудовували компанію таким чином, щоб клієнту було все одно, хто його майстер манікюру», – каже Кроливець. До 2022 року навчання відбувалось за кошти компанії і тільки для працівників Bunny nail cafe. 

Bunny Academy

Bunny Academy

Bunny Academy

Bunny Academy

Bunny Academy

Bunny Academy

Попередній слайд
Наступний слайд

Першими студентками Bunny Academy були переселенки зі Сходу України, навчання проходило в одній зі студій мережі. До Bunny Academy звертались потенційні співробітниці мережі та майстрині, які хотіли виїхати за кордон, але потребували навичок манікюру.

Bunny Academy допомагає основному бізнесу Bunny nail cafe залучати нових співробітниць і розвивати наявних. За 2023 рік після навчання в академії до Bunny nail cafe прийшло працювати 75 людей. «Збільшення кількості майстрів збільшує кількість клієнтів», – каже Кроливець. Вартість навчання становить від 2000 грн до 6500 грн залежно від курсу.  

В пошуку кадрів для свого бізнесу запустив навчання і дистрибʼютор сонячних електростанцій «Атмосфера». Коли компанія почала займатися бізнесом з продажу та інсталяції сонячних електростанцій в 2007 році, то стикнулася з тим, що на ринку мало людей, хто вміє це робити. У 2009-му власники бізнесу запустили семінари з інсталювання сонячних панелей.

Засновник «Атмосфери» Олексій Бадіка почав безоплатно навчати інженерів з інших галузей – електриків, сантехніків, котельників. Чому безоплатно? «Ми не могли собі дозволити втратити жодного охочого», – каже підприємець. З 2010 року близько 10 000 інженерів пройшли курс Академії «Атмосфери», каже Бадіка.

Навчання в Академії «Атмосфера»

Навчання в Академії «Атмосфера»

Навчання в Академії «Атмосфера»

Навчання в Академії «Атмосфера»

Попередній слайд
Наступний слайд

Основне завдання академії – розвиток ринку та кваліфікованих кадрів, каже технічний директор «Атмосфера» Олександр Ковпак. «Якщо буде рости ринок, то будемо рости і ми», – додає він. Близько 5% учнів після проходження курсів прийшли працювати в компанію. Вартість курсів становить від 5800 грн до 15 000 грн. 

Залучення партнерів 

Іноді навчальні проєкти допомагають залучати нових партнерів і збільшувати продажі. 60% від усіх партнерів компанії «Атмосфера» прийшли через курси в академії, каже проєктний менеджер академії Олексій Веретельник. Випускники академії ставали дилерами у регіонах, з яких приїхали. Серед учнів були вихідці не тільки з України, а й інженери з країн Балтії, Польщі, Грузії, Вірменії. Курс «Атмосфери» обов’язковий для нових працівників енергетичних компаній Solar Garden, «Сонячні системи» і «Альтенерго», розповіли керівники цих підприємств.

Курси «Атмосфери» проходять зацікавлені в купівлі електростанцій клієнти. «Це люди не зі сфери, яким потрібно швидко отримати основні знання по ринку», – каже Ковпак. Прикладом він наводить ОСББ, обласні ради, комерційні компанії. За близько місяця на курсах академії навчають фахівців з обладнання сонячних електростанцій, підбору обладнання та монтажу сонячних електростанцій. 

Через свої курси власниця центрів дитячого розвитку «Мудрик» Оксана Тимків залучає нових франчайзі. Тимків безоплатно проводить онлайн- та офлайн-семінари «Власний бізнес – це легко!», де викладає покрокову інструкцію відкриття центру раннього розвитку.

За минулий рік зі своїм семінаром вона відвідала Хмельницький, Тернопіль, Івано-Франківськ та Київ. Вебінари відбуваються кожні три-чотири місяці. З 2019-го по 2023 роки Тимків залучила 10 нових партнерів, які придбали у неї франшизу після навчання. 

Семінар від Оксани Тимків

Семінар від Оксани Тимків

Своїх франчайзі Тимків навчає ведення фінансового обліку, пояснює, як управляти персоналом, маркетингом. «Спочатку це були щотижневі ZOOM-зустрічі, де я передавала свій досвід», – каже вона.

Зараз Тимків підготувала відеоуроки на тему бізнесу та кожного місяця проводить Q&A (питання та відповіді) зустрічі, дає партнерам інструкції та стандарти роботи у франчайзинговій мережі. Щомісяця вона запрошує зовнішніх експертів з вибраної теми, як-от тайм-менеджмент чи лідерські навички. «Це веде до збільшення валового доходу, від якого залежить сума роялті, яку щомісяця отримує компанія-франчайзер», – пояснює підприємиця. 

Просування бренду

У 2017 році один із брендів компанії «Кормотех» Optimeal спільно з всеукраїнською гільдією ветеринарів заснував школу Optimeal Expert. Мета проєкту – підвищити кваліфікацію ветеринарів в Україні, розповідає генеральний директор та власник мережі ветеринарних клінік «Алден-Вет» Денис Тищенко. «Система навчання у вишах робить прірву між випускниками та практичною ветеринарією», – додає він. 

У школі викладають чотири модулі: базовий для лікарів-початківців, які тільки закінчили університет, для лікарів з певною спеціалізацією для поглиблення в неї, для заводчиків із базовою інформацією для надання першої допомоги тваринам.

Optimeal Expert

Optimeal Expert

Optimeal Expert

Optimeal Expert

Optimeal Expert

Optimeal Expert

Попередній слайд
Наступний слайд

За підвищенням кваліфікації працівників до школи Optimeal Expert зверталися ветеринарні клініки з Києва, Одеси, Дніпра, Вінниці та Львова. Четвертий модуль направлений на власників у сфері зообізнесів. Підприємцям розповідають, як правильно побудувати бізнес з погляду ветеринарної медицини. Один вебінар модуля триває два дні та коштує від 0 грн до 5750 грн.

Школа впливає на впізнаваність та довіру до бренду Optimeal, вважає бренд-менеджер Optimeal Ганна Бурбан. Optimeal Expert навчає ветеринарів, які потім спілкуються з кінцевими споживачами – власниками тварин. «Коли на прийомі людина запитує, чим годувати тварину, і ветеринар радить корм, до цього бренду виникає 100% довіра», – каже Тищенко. 31% ветеринарів в Україні рекомендували корм ТМ Optimeal власникам котів та собак при згадці останнього візиту до ветклініки, каже Бурбан. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд