Прослухати матеріал
Прослухати матеріал
06:09 хвилин
Компанія Олександра Федця виробляє випічку для власної мережі з 520 пекарень та для найбільших ритейлерів. Як засновник Fedets Family Group побудував бізнес із виторгом у пів мільярда гривень?
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Мотивував борг у $100 000, розповів Олександр Федець про старт у пекарському бізнесі в YouTube-проєкті Forbes NEXT. До 2009 року підприємець займався гуртовими продажами м’яса, продовжуючи традиційну для родини Федців ринкову торгівлю.
Повернутися в бік пекарень змусив випадок. «Один із покупців не зміг розрахуватися зі мною за м’ясо, а я опинився в боргу перед власними постачальниками», – каже Федець. Замість оплати він запропонував власне обладнання для випікання хліба. «Вирішив почати новий бізнес, щоб повернути власний борг», – говорить Федець.
У 2025-му в бізнесі підприємця – виробництво випічки і напівфабрикатів потужністю 6 млн одиниць на місяць та франчайзингова мережа з 524 пекарень. «Ми виробляємо десь 400 000 сосисок у тісті на місяць», – каже Федець. Виторг Fedets Family Group за 2024 рік – приблизно 600 млн грн, додає підприємець.
Чому Fedets Family Group росте як на дріжджах уже півтора десятиліття?
Пиріжки з сервісом
Перша пекарня Федця з’явилась у 2009-му в Інгулецькому районі на південній околиці Кривого Рогу. Випічка з великою кількістю якісної начинки відрізнялася від продукції з хлібзаводів, розповідає Олександр. «Стояли черги, це був маркетинговий вибух», – каже він.
Щомісячний прибуток реінвестував у нові точки з повним циклом виробництва – за перший рік збільшив кількість до 12. «З розширенням мережі їх стало складно контролювати», – розповідає Федець.
Вирішив грати в довгу – продав м’ясний бізнес, повернув борги та в 2012 році побудував централізоване виробництво напівфабрикатів з тіста на 850 кв. м. Що стимулювало підприємця?
2012 рік став поворотним і для маркетингу. Після кількох поїздок до Європи Федець надихнувся новим для України продуктом – французьким круасаном. Перший заклад нового формату «Франс.уа» з’явився в центрі Кривого Рогу, рецептуру придумали так, щоб виріб був менш жирним за оригінал і звичним для українців.
За €2 у закладі можна було з’їсти по круасану з кавою на двох. «Формували ціну, яку студенти і пенсіонери могли собі дозволити», – розповідає він. Модель одразу ж вирішили масштабувати через франчайзинг – за перший рік відкрили 60 точок. Успіх мережі – в низьких інвестиціях та високому попиті на продукт, каже співзасновниця консалтингової компанії Most Franchising Катерина Бенівська.
Як мережа пекарень з індустріального центру розповсюдилась по країні?
Фабрика брендів
Обсяг продажу хлібобулочних виробів в Україні у 2024 році сягнув 43,4 млрд грн – за оцінкою Pro-Consulting, зростання на 7% до попереднього року. У січні 2024-го кількість виробників у галузі перевищує 6930, додають у консалтинговій компанії.
«Наш фокус – на ціні продукту», – розповідає Федець. Після початку війни, в 2014-му, він відкрив бюджетну мережу «Сімейна пекарня». Формат – магазин хлібобулочних виробів, на відміну від асортименту кав’ярні у «Франс.уа». Бренд Martin запустили у 2020 році – в ньому освіжили початковий формат «Франс.уа», каже Федець.
Олександр жорстко грає та не заводить дружбу із конкурентами, каже про Федця засновник мережі Lviv Croissants Андрій Галицький. «Він відкриває різні бренди з майже однаковим продуктом. Це допомагає розширювати збут для потужного виробництва», – додає Галицький.
У 2025-му з криворізького цеху щотижня виїжджають 10 фур, які везуть продукцію в 524 точки у 80 містах, свідчать дані компанії. Після вторгнення у мережах Fedets Family Group закрилося близько сотні точок. «Невдовзі почали відкривати нові – по 50 щомісяця», – розповідає Олександр Федець. «За $100 000 можна відкрити один ресторан. Або вкласти їх у чотири «Сімейні пекарні» та розподілити ризики», – каже Бенівська з Most Franchising про доцільність рішення Федця розвивати мережу за франшизою.
Окупність вкладень – півтора року, розповідає франчайзі «Сімейної пекарні» Юлія Литвин, яка відкрила заклад у Києві у 2019 році. «На початку пандемії було просідання, але швидко адаптувалися. Бізнес не зупинився і під час вторгнення», – розповідає вона. З ціни кожного продукту франчайзер і партнер отримують приблизно по половині доходу, каже Федець про власну бізнес-модель.
Не всі проєкти підприємця ставали успішними. У 2015 році відкрив декілька піцерій «Мама Італія піца», з них успішно працюють лише дві, каже підприємець. Інший експеримент – заклад без персоналу, де каву готував робот-бариста. «Через рік роботи прибуток спустився до нуля», – каже він.
З 2020 року Федець активно розвиває напрям B2B – постачає заморожену випічку до українських супермаркетів. План на найближчі роки – зрости до 1000 франчайзингових точок. «Виробничі потужності це дозволяють», – зазначає підприємець.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.