Один із київських офісів IT-компанії SoftServe відкрили 2020 року в розпал пандемії. Навіщо? Хотіли створити простір, де люди зможуть «змінити картинку». «Нам було важливо зрозуміти потреби працівників у новій реальності, – каже VP HR Катерина Губарєва. – Дизайн офісу виконано так, щоб люди не змушували себе працювати, а хотіли це робити»
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Новий офіс SoftServe розташований у бізнес-центрі «Avenue 53». Впродовж 2018–2019 років компанія інвестувала в реновацію цієї будівлі. Тут 7000 квадратних метрів, шість поверхів, 800 робочих місць. Окремі команди обʼєднують мешканців різних міст. Загалом у Києві компанія найняла близько 2000 людей, 926 із них на ремоут-позиціях, решта закріплені за офісами.
Якщо всі працівники одночасно захочуть вийти до офісу, їм не вистачить місця. Це нова реальність майже всіх ІТ-компаній, переконані в SoftServe. Для ефективної взаємодії з нею компанія автоматизувала процеси, перевівши документообіг у онлайн та почавши користуватись інструментами для віддаленої роботи – Miro, Jira, Zoom. «Малювати рукою на фліпчарті іноді краще, але можна це зробити віддалено. Для людей, які живуть далеко від офісу, це набагато зручніше. Найцінніше сьогодні – це час», – переконана Губарєва.
Для тих, хто працює на ремоут-позиціях, облаштували найбільший у компанії коворкінг. У поділеному на зони просторі – 80 місць. Можна заховатися від опенспейсу за переділками, попрацювати за стій-столом або перейти до зони, що нагадує кав’ярню. Якщо працівник хоче виконувати роботу вдома, його забезпечать технікою й офісним кріслом.
«Людям на ремоут-позиціях важливо не сидіти на робочому місці з ранку до ночі. Тому ми запрошуємо експертів ділитися порадами про режим дня в нашому Workplace by Facebook. Запобігти вигоранню працівників допомагає платформа Peakon, за допомогою якої проводять щоквартальне опитування працівників. Це як пульс для компанії. Так ми розуміємо, чи все гаразд у людей із настроєм, чи задоволені вони кар’єрними можливостями, чи не хочуть змінити роботу або проєкт», – розповідає Губарєва.
Цей офіс – один із пілотних, де тестують систему бронювання місць. «Ми бачимо, скільки відсотків працівників ходить в офіс, і навіть знаємо дні з піками відвідуваності. Чомусь найпопулярніший – вівторок. Нам це корисно, бо, наприклад, проводити заходи ми будемо у день, коли люди згодні прийти до офісу», – каже Губарєва.
Щоб знизити ризик захворюваності працівників на COVID-19, компанія впровадила чотири фази робочого режиму. У найбільш суворій фазі 0 до офісу можна приходити лише в погоджених випадках. Зараз SoftServe працює у фазі 1. У офісі може перебувати не більше 15% колективу, відчинені переговорні кімнати розраховані лише на одну людину, а спортзали зачинені. Найменше обмежень у фазі 3 – з офісу можуть працювати до 50% працівників. Тоді будуть відчинені мітинг-руми та спортивні кімнати, а співробітники зможуть збиратися на тімбілдинги та проводити зустрічі на терасі.
Більшість людей працює в опенспейсі. Кабінети є лише в менеджерів, які проводять дзвінки, онлайн-зустрічі та працюють із конфіденційною інформацією. Від загального простору їх відділяють прозорі стіни. Чому обрали такий дизайн? «Це про довіру, яку демонструєш не лише ти, а й яку висловлюють тобі», – пояснює Катерина Губарєва.
Поверхи мають однакове планування та подібний дизайн, аби працівникам було легше орієнтуватися. Більшу частину опенспейсу облаштували традиційними офісними столами та кріслами. Однак попрацювати або відпочити можна і на диванчиках, у кріслах-мішках чи м’яких кріслах.
Найбільше приміщення в офісі – лекторій – відведене для навчання або великих заходів. Розміщення стільців та столів можна змінювати, трансформуючи простір у зал для конференцій чи виступів спікерів.
Місцем для вечірок слугує тераса. Влітку її прикрашають гірляндами та ставлять м’які меблі, проте тераса відчинена і взимку. На прохання працівників на терасі поставили турнік. Поки триває фаза 1, він слугує альтернативою зачиненим спортзалам.
В офісі є два типи переговорок – індивідуальні та для команд. Кімнати для однієї людини використовують для стандартних та командних дзвінків. Біля переговорок для команд є планшети, що показують вільні слоти часу та дають можливість їх бронювати. Кімнати обладнані плазмовими екранами, інтерактивними дошками та пристроями для онлайн-комунікації з динаміками та мікрофонами.
Кухні зі схожим дизайном є на всіх поверхах. На кожній стоїть холодильник із боксами з їжею. Поруч – коробка для грошей, термінал і місце для чеків. «Усе працює на довірі, – пояснює Губарєва. – На кожному боксі написано ціну. Береш їжу, оплачуєш її на терміналі, кладеш чек.
У коридорах встановлено вендингові автомати з технікою, де можна взяти потрібний девайс. Його вартість списують із проєктних коштів.
Усі написи на стінах – це принципи, в які вірять та поділяють у SoftServe. Вони покликані додавати натхнення та мотивації.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.