Один із київських офісів IT-компанії SoftServe відкрили 2020 року в розпал пандемії. Навіщо? Хотіли створити простір, де люди зможуть «змінити картинку». «Нам було важливо зрозуміти потреби працівників у новій реальності, – каже VP HR Катерина Губарєва. – Дизайн офісу виконано так, щоб люди не змушували себе працювати, а хотіли це робити»
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Новий офіс SoftServe розташований у бізнес-центрі «Avenue 53». Впродовж 2018–2019 років компанія інвестувала в реновацію цієї будівлі. Тут 7000 квадратних метрів, шість поверхів, 800 робочих місць. Окремі команди обʼєднують мешканців різних міст. Загалом у Києві компанія найняла близько 2000 людей, 926 із них на ремоут-позиціях, решта закріплені за офісами.
Якщо всі працівники одночасно захочуть вийти до офісу, їм не вистачить місця. Це нова реальність майже всіх ІТ-компаній, переконані в SoftServe. Для ефективної взаємодії з нею компанія автоматизувала процеси, перевівши документообіг у онлайн та почавши користуватись інструментами для віддаленої роботи – Miro, Jira, Zoom. «Малювати рукою на фліпчарті іноді краще, але можна це зробити віддалено. Для людей, які живуть далеко від офісу, це набагато зручніше. Найцінніше сьогодні – це час», – переконана Губарєва.
Для тих, хто працює на ремоут-позиціях, облаштували найбільший у компанії коворкінг. У поділеному на зони просторі – 80 місць. Можна заховатися від опенспейсу за переділками, попрацювати за стій-столом або перейти до зони, що нагадує кав’ярню. Якщо працівник хоче виконувати роботу вдома, його забезпечать технікою й офісним кріслом.
«Людям на ремоут-позиціях важливо не сидіти на робочому місці з ранку до ночі. Тому ми запрошуємо експертів ділитися порадами про режим дня в нашому Workplace by Facebook. Запобігти вигоранню працівників допомагає платформа Peakon, за допомогою якої проводять щоквартальне опитування працівників. Це як пульс для компанії. Так ми розуміємо, чи все гаразд у людей із настроєм, чи задоволені вони кар’єрними можливостями, чи не хочуть змінити роботу або проєкт», – розповідає Губарєва.
Цей офіс – один із пілотних, де тестують систему бронювання місць. «Ми бачимо, скільки відсотків працівників ходить в офіс, і навіть знаємо дні з піками відвідуваності. Чомусь найпопулярніший – вівторок. Нам це корисно, бо, наприклад, проводити заходи ми будемо у день, коли люди згодні прийти до офісу», – каже Губарєва.
Щоб знизити ризик захворюваності працівників на COVID-19, компанія впровадила чотири фази робочого режиму. У найбільш суворій фазі 0 до офісу можна приходити лише в погоджених випадках. Зараз SoftServe працює у фазі 1. У офісі може перебувати не більше 15% колективу, відчинені переговорні кімнати розраховані лише на одну людину, а спортзали зачинені. Найменше обмежень у фазі 3 – з офісу можуть працювати до 50% працівників. Тоді будуть відчинені мітинг-руми та спортивні кімнати, а співробітники зможуть збиратися на тімбілдинги та проводити зустрічі на терасі.
Більшість людей працює в опенспейсі. Кабінети є лише в менеджерів, які проводять дзвінки, онлайн-зустрічі та працюють із конфіденційною інформацією. Від загального простору їх відділяють прозорі стіни. Чому обрали такий дизайн? «Це про довіру, яку демонструєш не лише ти, а й яку висловлюють тобі», – пояснює Катерина Губарєва.
Поверхи мають однакове планування та подібний дизайн, аби працівникам було легше орієнтуватися. Більшу частину опенспейсу облаштували традиційними офісними столами та кріслами. Однак попрацювати або відпочити можна і на диванчиках, у кріслах-мішках чи м’яких кріслах.
Найбільше приміщення в офісі – лекторій – відведене для навчання або великих заходів. Розміщення стільців та столів можна змінювати, трансформуючи простір у зал для конференцій чи виступів спікерів.
Місцем для вечірок слугує тераса. Влітку її прикрашають гірляндами та ставлять м’які меблі, проте тераса відчинена і взимку. На прохання працівників на терасі поставили турнік. Поки триває фаза 1, він слугує альтернативою зачиненим спортзалам.
В офісі є два типи переговорок – індивідуальні та для команд. Кімнати для однієї людини використовують для стандартних та командних дзвінків. Біля переговорок для команд є планшети, що показують вільні слоти часу та дають можливість їх бронювати. Кімнати обладнані плазмовими екранами, інтерактивними дошками та пристроями для онлайн-комунікації з динаміками та мікрофонами.
Кухні зі схожим дизайном є на всіх поверхах. На кожній стоїть холодильник із боксами з їжею. Поруч – коробка для грошей, термінал і місце для чеків. «Усе працює на довірі, – пояснює Губарєва. – На кожному боксі написано ціну. Береш їжу, оплачуєш її на терміналі, кладеш чек.
У коридорах встановлено вендингові автомати з технікою, де можна взяти потрібний девайс. Його вартість списують із проєктних коштів.
Усі написи на стінах – це принципи, в які вірять та поділяють у SoftServe. Вони покликані додавати натхнення та мотивації.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.