У середньому людина проводить на роботі 90 000 годин, стверджує психолог праці Джессіка Прайс Джонс. Компанії, зацікавлені в ефективності процесів, намагаються створити відповідні умови для працівників. Протягом року Forbes робив репортажі про те, як українські компанії оформляють свої робочі простори. Ось рішення, які нам сподобалися найбільше
Додати офісу риси коворкінгу
Раніше засновники IT-компанії Jooble притримувалися думки, що в спільному робочому просторі всі процеси проходять швидше та легше. Карантин показав: команди можуть функціонувати незалежно від того, де вони знаходяться. Тож компанія перейшла в режим remote first, а їхній офіс фактично перетворився на коворкінг. З понад 500 співробітників зараз більш-менш регулярно в офіс ходять 100. Їхні робочі місця закріплюються за ними. Для тих, хто працює у гібридному режимі або переважно віддалено, реалізовано формат хот-деску. На робочому місці можна залишити таблички «It’s taken» або «It’s free».
Розділити «інтровертів» та «екстравертів»
У київському підрозділі компанії AIR Media-Tech працюють понад 200 співробітників. «Є відділи, які між собою спілкуються та взаємодіють частіше, – пояснює HR-директор компанії Гліб Розенберг. – А є більш «інтровертні» відділи, яким потрібні власний відокремлений простір та тиша». З огляду на це команди розселили по різних поверхах і створили їм умови, що відповідають запитам.
На четвертому поверсі знаходяться команди IT, підрозділ AIR Brands, дизайнери та частина операційних та стратегічних фінансів – ті відділи, кому більше потрібні простір та відокремленість у роботі. Третій зайняли відділ, що працює безпосередньо з блогерами, та команда маркетингу, які часто взаємодіють між собою. На другому – HR та адміни: звідти зручно стежити за інфраструктурою офісу.
Додати мистецтва
На території офісу IT-компанії Intellias є декілька фасадів, прикрашених графіті. Їх намалювали 22 художники з усієї України під час графіті-фестивалю у Львові. «Хотілося створити щось красиве, що радувало би співробітників», – пояснює CEO та співзасновник Intellias Віталій Седлер.
На другому поверсі офісу розташована виставкова галерея. «Виставка додає в офісі емоцій», – вважає CEO та співзасновник Intellias Віталій Седлер. Мистецтво піднімає настрій співробітникам, робить їх більш щасливими та ефективними, вважають у компанії. Експозицію регулярно змінюють.
Створити в офісі домашню атмосферу
Один із поверхів компанії «Альфа-Банк Україна» в київському бізнес-центрі «Торонто» перетворили на «13-кімнатну квартиру». Тут є спальня, вітальня, дитяча та інші «домашні» зони. Як і вдома, співробітники можуть працювати на ліжку, зайняти одне з численних крісел, диванів і пуфів та обирати нову локацію щодня.
Нанести кольорове кодування
В офісі реалізовано концепцію GlobalLogic City. Це одне з рішень, яке компанія побачила в Кремнієвій долині. Офісні поверхи доповнені кольоровим кодуванням. Доріжки та зображення відповідного кольору на підлозі вказують на різні типи приміщень: робочі, для відпочинку, їдальні, зони принтерів тощо. Вказівники розташовані при вході на поверх, щоб спеціаліст одразу розумів, які локації знаходяться на цьому поверсі. «У нас усе побудовано за логікою оптимізації процесів. Якщо робиш зручно, цим користуються. Якщо ні, процеси страждають», – каже молодший віцепрезидент GlobalLogic Ігор Костів.
Створити простір для креативу
Офіс креативного агентства Banda сприяє творчості. У ньому розвішані маркерні дошки, на яких можна писати, малювати і клеїти. Стіни прикрашає сучасне мистецтво: роботи Олексія Кондакова, Маші Реви, Олексія Сая. Для креативу також корисні «дзеркальні» кімнати: їх неможливо роздивитися ззовні, а зсередини видно все. У цих просторах зручно працювати над новими ідеями та медитувати.
«Часто люди недостатньо сміливі в думках та ідеях. Це можна виправити, давши їм сміливий простір», – вважає креативний директор агентства Павло Вржещ. Один зі зразків «сміливого» дизайну в Banda – мітинг-рум, оформлений як басейн. Кардинальна зміна середовища позитивно впливає на творчий потенціал.
Облаштувати простір для хобі співробітників
Перед командою архітекторів і дизайнерів, які працювали над офісом Grammarly, поставили завдання: спроєктувати приміщення, яке враховувало б захоплення співробітників. «Ми хотіли перенести традиції, що прижилися в старому офісі, до нового простору», – каже People Partner IT-компанії Анатолій Вісікірський. З таких традицій – шоу талантів і музичні репетиції перед ним. Для них створили Loud Room зі звукоізоляцією та інструментами.
Зробити офіс мобільним
Інтерʼєр інноваційного робочого хабу Fozzy Group можна міняти під миттєвий запит. «Меблі, блоки і предмети мобільні, – пояснює ідею керівник департаменту штучного інтелекту та інновацій Fozzy Group Андрій Янбухтін. – Стільці, столи, дошки, панелі, фліпчарти – усе можна організувати залежно від завдання».
Столи й стільці оснащені колесами. Деякі столи мають форму трапеції, щоб було простіше реорганізовувати робочий простір: за таким столом можна сидіти одному, а можна зсунути кілька і провести зустріч. Телевізійні панелі теж рухливі і не закріплені на стінах.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.