Категорія
Інновації
Дата

Від «Титана» до «Титаніка». Чому в найближчому майбутньому ми не будемо їздити на Apple-авто, проєкт якого коштував техногіганту $10 млрд і 10 років роботи? Дізнавалися NYT і WIRED

Apple Car, електромобіль, автономне авто /Getty Images

Тестовий автомобіль Apple, переобладнаний у безпілотне авто. 12 травня 2023 року, США, Саннівейл Фото Getty Images

Днями було оголошено, що у світ не вийде ані автономна автівка, ані електромобіль від Apple. Десятирічна робота інженерів, дизайнерів та інших спеціалістів виявилася майже марною. The New York Times і WIRED дізналися від обізнаних джерел про те, чому проєкт авто від Apple провалився. Forbes переказує головне з матеріалу

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Останні 10 років в Apple працювали над таємничим автомобільним проєктом під кодовою назвою «Титан». Проте багато співробітників техногіганта між собою називали його геть не так помпезно. За словами тих, хто поговорив із NYT, план створити власну автівку називали «Титанік». Дехто стверджував, що проєкт був приречений з самого початку.

Шість людей, які працювали то над електромобілем, то безпілотним авто, кажуть, що загалом на Apple Car, якому не судилося бути, пішло понад $10 млрд. За повідомленням WIRED, директори відомих технокомпаній, наприклад Tesla, та досвідчені автовиробники долучалися до роботи над задумом Apple, але швидко йшли через постійну зміну таймлайну виконання плану і кінцевих цілей.

Встигнути за трендами

NYT на основі власних спостережень і слів обізнаних із роботою компанії людей виокремила чотири причини того, чому техногігант із Купертіно подався в автовиробництво у 2014-му:

  1. У той час компанії, інвестори та інженери захопилися ідеєю безпілотного авто.
  2. Після виходу Apple Watch багато інженерів з нетерпінням чекали нових викликів.
  3. Тім Кук, гендиректор Apple, схвалив план із фірмовим авто частково для того, щоб інженери не втекли у Tesla.
  4. Компанія очікувала сповільнення продажів айфонів найближчими роками, тому транспортна індустрія на $2 трлн здалася непоганим новим напрямом.

Проєкт власного автомобіля схвалили, але члени команди, яка працювала над ним, усвідомлювали чинники, що гратимуть проти них. По-перше, навіть із цінником у принаймні $100 000 маржа фірмового авто буде вкрай малою порівняно зі смартфонами і навушниками. По-друге, заходити доведеться на ринок, де роками домінує Tesla.

Обізнані із переговорами особи розповіли американській газеті, що велися розмови з Ілоном Маском про купівлю Tesla. Але зрештою Apple відмовилася від цієї ідеї та зосередилася на власній розробці.

Тім Кук, гендиректор Apple /Shutterstock

Тім Кук, гендиректор Apple Фото Shutterstock

Із самого початку були проблеми із баченням того, якою саме має бути автівка. Стів Задеськи, який першим очолював проєкт, хотів електромобіль. Тоді як Джоні Айві, головний директор з дизайну, надавав перевагу безпілотному авто.

Врешті Apple зі своїми $155 млрд вільних грошей найняла сотні спеціалістів із машинного навчання, яке потрібне для розробки автономного авто. Загалом команда Apple Car складалася із понад 2000 співробітників.

Цим спеціалістам за час своєї роботи вдалося розробити низку нових технологій. Наприклад, лобове скло, яке показує покрокові вказівки напрямку руху, і люк даху зі спеціального полімеру, який зменшує тепло від сонячних променів.

У 2016-му стає зрозуміло: щось пішло не так. З Apple йде Задеськи і його замінює Боб Менсфілд, головний інженер MacBook. Новий керівник повідомляє автокоманді, що вони більше не розроблятимуть авто. Натомість займуться безпілотним ПЗ для автомобіля. Apple проводила тест-драйви своєї технології на автомобілях Lexus. Згодом уклала угоду із Volkswagen на випробовування безпілотних фургонів Transporter на території кампусу Apple.

У наступні роки на автопроєкт знову чекали пертурбації в керівництві: із Tesla приходить Дуг Філд, який продовжив розвивати систему автопілота, а далі його замінює керівник Apple Watch Кевін Лінч, який знову повертається до розробки електромобіля.

Але і це ще не все. На початку року працівникам компанії оголосили новий план керівників Apple: краще спрямувати зусилля на генеративний ШІ, ніж на власний автомобіль. 27 лютого деяким членам проєкту «Титан» повідомили, що їх переведуть у команду ШІ.

Корисний досвід Apple

Проте, пише WIRED, після невдалого автопроєкту в Apple залишилися корисні напрацювання і знання про машинне навчання та автоматизацію, які компанія зможе застосувати в інших розробках. Три людини, знайомі із задумами Apple, розповіли технологічному виданню про навушники AirPods на основі ШІ із камерами, роботизованими помічниками і доповненою реальністю.

Та й з автоіндустрією в Apple не покінчено завдяки її автомобільній інформаційно-розважальній системі CarPlay, нова версія якої має вийти цього року в США. Новинка пропонує покращене функціонування внутрішнього інтерфейсу шляхом контролю за кількома екранами, інтеграції камер, моніторингу авто, клімат-контролю і обробки даних, що повʼязані з роботою автомобіля.

Такі компанії, як BMW, Audi, Cadillac, Buick, Chery, Chevrolet, Ford, Honda, Jeep, Fiat, Land Rover, Lucid, Mercedes, Toyota і багато інших, вже повідомили, що оновлена система Apple буде встановлена у їхні автівки.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні