Генеральний директор Toyota Акіо Тойода піде з посади голови компанії, заснованої його дідом, передавши повноваження очільнику свого люксового бренда Lexus, пише Reuters. Інвестори неодноразово вимагали від Toyota прискорити перехід на електромобілі.
Ключові факти
- 53-річний директор з брендингу та президент бренда Lexus Toyota Motor Corp. Кодзі Сато обійме посаду з 1 квітня.
- 66-річний Тойода керував компанією понад 10 років, він рекламував автомобілі з водневим двигуном як майбутнє, викликаючи побоювання, що він залишиться позаду через зростання популярності електромобілів, оскільки яскравіша і моторніша Tesla Inc. затьмарила її як за інноваціями, так і за ціною акцій.
- Ця наполегливість щодо гібридів та водню також викликала критику з боку інвесторів та активістів-екологів, які колись широко хвалили технології Toyota та показники викидів.
- «Безперечно, пан Тойода був компетентним генеральним директором, але весь автомобільний сектор потребує проривних змін, і Toyota, на наш погляд, відстає в цьому, тож це може бути шансом для нового старту», – сказав Андерс Шельде, головний інвестиційний директор, співробітник данського пенсійного фонду AkademikerPension, який неодноразово вимагав від Toyota прискорити перехід на електромобілі.
- Тойода сказав, що місія Сато полягатиме в тому, щоб перетворити Toyota на «мобільну компанію», не уточнюючи, чого саме це стосується.
- «Генеральному директорові потрібні молодість, енергія, сила», – сказав Тойода, зазначивши, що сам тепер є «пережитком» старшого покоління.
- Сато зазначив, що Тойода запропонував йому посаду генерального директора наприкінці року, коли вони обидва були в Таїланді на заході, присвяченому 60-річчю діяльності Toyota там.
Контекст
Протягом свого більш ніж 10-річного перебування на вершині Тойода керував автовиробником у період інтенсивних змін у галузі та зростання невизначеності щодо того, як застарілі автовиробники можуть відбити виклик нових претендентів, таких як Tesla.
Тойода, виступаючи на пресконференції, сказав, що його перебування біля керма Toyota почалося в 2009 році з «кризи за кризою». У четвер він сказав, що Сато обрали тому, що він «дбайливо працював», аби вивчити філософію Toyota.
Сато розпочав свою карʼєру в Toyota в 1992 році, а потім піднявся службовими сходами і став головним інженером Lexus International, автомобільного бренда Toyota класу люкс, в 2016 році. З 2020-го він обіймав посади президента Lexus International та Gazoo Racing Company, автоспортивного бренда Toyota. Він також обійняв керівну посаду Toyota і став її директором з брендингу в січні 2021 року.
У грудні Toyota Motor Corp. попередив про невизначені перспективи через постійний брак напівпровідників та сплесків випадків COVID у Китаї. У листопаді світове виробництво компанії досягло рекордного рівня частково завдяки сталому споживчому попиту. Згідно із заявою, виробництво Toyota на внутрішньому ринку в листопаді знизилося на 3,3% порівняно з минулим роком, до 266 174 одиниць, а виробництво за кордоном зросло на 3,8%, до 566 930 одиниць. З урахуванням автомобілів, зібраних дочірніми підприємствами Daihatsu Motor Co. та Hino Motors Ltd., обсяг виробництва та продажів становив 982 552 одиниці та 884 112 одиниць відповідно.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.