Категорія
Інновації
Дата

Вискочка у світі електромобілів тепер другий найдорожчий автовиробник у США після Tesla. Чому Rivian обігнав навіть Ford

Виробництво пікапу R1T від Rivian, який має вийти у 2022-му, почалося цього року із запізненням. Фото RIVIAN

Виробництво пікапу R1T від Rivian, який має вийти у 2022-му, почалося цього року із запізненням. Фото RIVIAN

Rivian виконав ще небагато замовлень на свій новий пікап на електриці, але на другий день після виходу на біржу компанія показала 22-відсотковий стрибок ціни на свої акції. Це зробило відносно невеликий стартап, який залучив велику кількість інвестицій, другим найдорожчим автовиробником США після Tesla Ілона Маска

29 лютого буває раз на 4 роки.💸 Тому ми даруємо 40% знижки на річну диджитал-підписку на сайт Forbes. Вартість зі знижкою — 1079 грн/рік. Діє з промокодом F29 тільки 28-29 лютого. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Акції компанії із Ірвайна, Каліфорнія, виросли на $22,26, досягши позначки $122,99 на біржі Nasdaq. Це збільшило її ринкову капіталізацію до $120,5 млрд, що дало їй змогу обігнати General Motors із ринковою капіталізацією $89,8 млрд і свого інвестора Ford, ринкова капіталізація якого складає $78,1 млрд. 

І це попри те, що ці гіганти автопрому продають мільйони автівок і вантажівок по всьому світу, мають десятки заводів і сотні тисяч працівників. Лише Tesla, яка також продає невелику частину тієї кількості машин, які вдається продати GM і Ford, має вищу ринкову вартість – $1,07 трлн.

Первинна публічна пропозиція (IPO) Rivian, яка стала найбільшою у США з часів виходу на біржу Facebook у 2012-му, зібрала близько $12 млрд додаткового капіталу. І це на додачу до того, що Rivian став стартапом електромобілів із найбільшими інвестиціями у країні, зібравши у липні 2021-го близько $11 млрд від інвесторів, серед яких Amazon, Ford, Cox Automotive і T. Rowe Price.

Компанія планує використати нові вливання, щоб розширити свою виробничу спроможність і мати змогу збирати 1 мільйон автомобілів на рік вже до кінця цього десятиліття. Серед продуктів автовиробника пікап R1T і R1S SUV для споживачів і курʼєрські вантажівки для Amazon та інших комерційних клієнтів.

Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж сказав, що така популярність IPO його компанії серед інвесторів зумовлена її стратегією виробництва транспорту як для звичайних споживачів, так і для комерційних клієнтів.

Вискочка у світі електромобілів тепер другий найдорожчий автовиробник у США після Tesla. Чому Rivian обігнав навіть Ford /Фото 1

Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж. Фото RIVIAN

«R1T і R1S покладуть початок нашого бренду. Вони вийдуть на сегмент ринку, який не бачив такого рівня інновацій, такого рівня технологій», – сказав Скаріндж в інтервʼю Bloomberg TV. Ці дві моделі зібрані за допомогою звичайної, гнучкої платформи, яка дає змогу достатньо легко збирати комерційний транспорт.

«Ми зробили вертикальну інтеграцію електроніки у автомобіль, вертикальну інтеграцію ПЗ і створили платформу рушійної установки, яку надзвичайно легко виробляти у великих масштабах. Вся ця інтеграція на даній платформі дала нам змогу дуже швидко розвинути комерційну сторону нашого бізнесу», – пояснив він.

Підвищення цін на акції Rivian також збільшили власні статки Скарінджа до принаймні $1 млрд.

Цікаво те, що зліт акцій Rivian збігся із падінням акцій Tesla цього тижня, яке почалося після того, як Маск сказав, що продасть 10% своєї частки в Tesla. На таке рішення ексцентричного мільярдера частково вплинула необхідність сплатити податок на опціони.

У четвер на біржі Nasdaq акції Tesla впали на 0,4% до $1063, і на 13% у порівняння із найвищою ціною за весь час – $1229,01, яку зафіксували 4-го листопада.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні