Rivian виконав ще небагато замовлень на свій новий пікап на електриці, але на другий день після виходу на біржу компанія показала 22-відсотковий стрибок ціни на свої акції. Це зробило відносно невеликий стартап, який залучив велику кількість інвестицій, другим найдорожчим автовиробником США після Tesla Ілона Маска
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Акції компанії із Ірвайна, Каліфорнія, виросли на $22,26, досягши позначки $122,99 на біржі Nasdaq. Це збільшило її ринкову капіталізацію до $120,5 млрд, що дало їй змогу обігнати General Motors із ринковою капіталізацією $89,8 млрд і свого інвестора Ford, ринкова капіталізація якого складає $78,1 млрд.
І це попри те, що ці гіганти автопрому продають мільйони автівок і вантажівок по всьому світу, мають десятки заводів і сотні тисяч працівників. Лише Tesla, яка також продає невелику частину тієї кількості машин, які вдається продати GM і Ford, має вищу ринкову вартість – $1,07 трлн.
Первинна публічна пропозиція (IPO) Rivian, яка стала найбільшою у США з часів виходу на біржу Facebook у 2012-му, зібрала близько $12 млрд додаткового капіталу. І це на додачу до того, що Rivian став стартапом електромобілів із найбільшими інвестиціями у країні, зібравши у липні 2021-го близько $11 млрд від інвесторів, серед яких Amazon, Ford, Cox Automotive і T. Rowe Price.
Компанія планує використати нові вливання, щоб розширити свою виробничу спроможність і мати змогу збирати 1 мільйон автомобілів на рік вже до кінця цього десятиліття. Серед продуктів автовиробника пікап R1T і R1S SUV для споживачів і курʼєрські вантажівки для Amazon та інших комерційних клієнтів.
Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж сказав, що така популярність IPO його компанії серед інвесторів зумовлена її стратегією виробництва транспорту як для звичайних споживачів, так і для комерційних клієнтів.
«R1T і R1S покладуть початок нашого бренду. Вони вийдуть на сегмент ринку, який не бачив такого рівня інновацій, такого рівня технологій», – сказав Скаріндж в інтервʼю Bloomberg TV. Ці дві моделі зібрані за допомогою звичайної, гнучкої платформи, яка дає змогу достатньо легко збирати комерційний транспорт.
«Ми зробили вертикальну інтеграцію електроніки у автомобіль, вертикальну інтеграцію ПЗ і створили платформу рушійної установки, яку надзвичайно легко виробляти у великих масштабах. Вся ця інтеграція на даній платформі дала нам змогу дуже швидко розвинути комерційну сторону нашого бізнесу», – пояснив він.
Підвищення цін на акції Rivian також збільшили власні статки Скарінджа до принаймні $1 млрд.
Цікаво те, що зліт акцій Rivian збігся із падінням акцій Tesla цього тижня, яке почалося після того, як Маск сказав, що продасть 10% своєї частки в Tesla. На таке рішення ексцентричного мільярдера частково вплинула необхідність сплатити податок на опціони.
У четвер на біржі Nasdaq акції Tesla впали на 0,4% до $1063, і на 13% у порівняння із найвищою ціною за весь час – $1229,01, яку зафіксували 4-го листопада.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.