Категорія
Інновації
Дата

Вискочка у світі електромобілів тепер другий найдорожчий автовиробник у США після Tesla. Чому Rivian обігнав навіть Ford

Виробництво пікапу R1T від Rivian, який має вийти у 2022-му, почалося цього року із запізненням. Фото RIVIAN

Виробництво пікапу R1T від Rivian, який має вийти у 2022-му, почалося цього року із запізненням. Фото RIVIAN

Rivian виконав ще небагато замовлень на свій новий пікап на електриці, але на другий день після виходу на біржу компанія показала 22-відсотковий стрибок ціни на свої акції. Це зробило відносно невеликий стартап, який залучив велику кількість інвестицій, другим найдорожчим автовиробником США після Tesla Ілона Маска

Акції компанії із Ірвайна, Каліфорнія, виросли на $22,26, досягши позначки $122,99 на біржі Nasdaq. Це збільшило її ринкову капіталізацію до $120,5 млрд, що дало їй змогу обігнати General Motors із ринковою капіталізацією $89,8 млрд і свого інвестора Ford, ринкова капіталізація якого складає $78,1 млрд. 

І це попри те, що ці гіганти автопрому продають мільйони автівок і вантажівок по всьому світу, мають десятки заводів і сотні тисяч працівників. Лише Tesla, яка також продає невелику частину тієї кількості машин, які вдається продати GM і Ford, має вищу ринкову вартість – $1,07 трлн.

Первинна публічна пропозиція (IPO) Rivian, яка стала найбільшою у США з часів виходу на біржу Facebook у 2012-му, зібрала близько $12 млрд додаткового капіталу. І це на додачу до того, що Rivian став стартапом електромобілів із найбільшими інвестиціями у країні, зібравши у липні 2021-го близько $11 млрд від інвесторів, серед яких Amazon, Ford, Cox Automotive і T. Rowe Price.

Компанія планує використати нові вливання, щоб розширити свою виробничу спроможність і мати змогу збирати 1 мільйон автомобілів на рік вже до кінця цього десятиліття. Серед продуктів автовиробника пікап R1T і R1S SUV для споживачів і курʼєрські вантажівки для Amazon та інших комерційних клієнтів.

Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж сказав, що така популярність IPO його компанії серед інвесторів зумовлена її стратегією виробництва транспорту як для звичайних споживачів, так і для комерційних клієнтів.

Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж. Фото RIVIAN

Засновник і гендиректора Rivian Ар Джей Скаріндж. Фото RIVIAN

«R1T і R1S покладуть початок нашого бренду. Вони вийдуть на сегмент ринку, який не бачив такого рівня інновацій, такого рівня технологій», – сказав Скаріндж в інтервʼю Bloomberg TV. Ці дві моделі зібрані за допомогою звичайної, гнучкої платформи, яка дає змогу достатньо легко збирати комерційний транспорт.

«Ми зробили вертикальну інтеграцію електроніки у автомобіль, вертикальну інтеграцію ПЗ і створили платформу рушійної установки, яку надзвичайно легко виробляти у великих масштабах. Вся ця інтеграція на даній платформі дала нам змогу дуже швидко розвинути комерційну сторону нашого бізнесу», – пояснив він.

Підвищення цін на акції Rivian також збільшили власні статки Скарінджа до принаймні $1 млрд.

Цікаво те, що зліт акцій Rivian збігся із падінням акцій Tesla цього тижня, яке почалося після того, як Маск сказав, що продасть 10% своєї частки в Tesla. На таке рішення ексцентричного мільярдера частково вплинула необхідність сплатити податок на опціони.

У четвер на біржі Nasdaq акції Tesla впали на 0,4% до $1063, і на 13% у порівняння із найвищою ціною за весь час – $1229,01, яку зафіксували 4-го листопада.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

130 ідей для новорічних подарунків | 25 найрозумніших компаній України