Шо Наканосе і космічний робот від його компанії Gitai. /Getty Images
Категорія
Інновації
Дата

36-річний Шо Наканосе загорівся ідеєю створювати роботів для освоєння космосу. Його стартап Gitai вже зібрав $47 млн. Чим він дивуватиме ринок

4 хв читання

Шо Наканосе і космічний робот його компанії Gitai. Фото Getty Images

Токійська компанія Gitai, створена Шо Наканосе у 2016 році, розробляє роботів для роботи у космосі та на поверхні Місяця. У 2021-му компанія успішно провела першу демонстрацію свого продукту на МКС. А у 2024-му очікується наступна демонстрація вже за її межами. У Gitai вже є $47 млн інвестицій від найбільших інвестфондів на розробку роботів, а також проєкти із Японським космічним агентством та компанією Toyota. Але це ще не все. Наканосе планує надати тисячі роботів для місій на поверхні Місяця й на Марсі.

Пристрасть до роботів у Шо Наканосе виникла через особисту трагедію, коли 10 років тому померла його мама. Він став одержимий ідеєю, що нові технології можуть відвернути непоправне. 10 років по тому 36-річний підприємець спрямував свій трагічний досвід у створення стартапу Gitai.

Мета компанії, яка залучила понад $47 млн інвестицій від Daiwa Corporate Investment Venture Growth Fund, Mitsubishi UFJ Capital IX, Global Brain CVC Funds та інших інвестфондів, – створювати роботів, які можуть працювати у відкритому космосі.

Шо Наканосе управляє одним із роботів Gitai. /Getty Images

Шо Наканосе управляє одним із роботів Gitai. Фото Getty Images

Серед завдань, які вони зможуть виконувати, буде забір проб ґрунту на Місяці. До всього – використання роботів у космосі рятуватиме життя та здоровʼя людей.

«Жити» й «працювати» в космосі дорого та небезпечно для людини. Наприклад, вартість пілотованого виходу на орбіту чи польоту на МКС стартує від $58 млн за людину. Політ у космос може залишити після себе не лише незабутні враження.

За даними NASA, радіація, якої зазнають космонавти, може збільшити ризики розвитку раку, пошкодити ЦНС. Останнє може ускладнити комунікацію мозку із сенсорними органами, змінити когнітивне функціонування, зменшити моторні функції та спричинити поведінкові зміни.

Наканосе вважає, що завдяки роботам дослідження космосу стане доступнішим та практичнішим, адже дозволяє не наражати людину на небезпеку. Їх політ у космос замість людей зменшить у 100 разів вартість робіт, зазначає стартапер.

Gitai виготовляє два продукти. Перший – це двометровий робот, подібний до гусені. Він рухається як ця комаха, його можна «оснастити насадками, як-то дриль чи лопата, щоб він міг виконувати різноманітні завдання», пояснює Наканосе.

Це потенційно може зменшити перелік ситуацій, у яких астронавтам треба буде виходити у відкритий космос. Ідеться про ремонтні роботи й обслуговування космічних суден чи станцій.

Другий продукт – місяцехід розміром із карт, який має дальність одноразової поїздки кілька миль. «Він може прокладати собі шлях на поверхні Місяця», – каже Наканосе. Це важливе вміння, адже NASA збирається повернути людину на природний супутник Землі й залишатися там на постійній основі.

Місяцехід від Gitai. /Gitai Inc

Місяцехід від Gitai. Фото Gitai Inc

Долучитися до космічних місій

Gitai не єдина компанія, що займається розробкою космічних роботів. На цьому ринку наразі домінує кілька компаній:

  • канадська MDA Space, яка створила роботизовану руку для МКС;
  • люксембурзька Redwire, яка виробляє роботизовані системи для космічних кораблів.

Але попит на роботів зростає, й аналітична фірма Grand View Research вважає, що цей ринок сягне понад $5 млрд до 2027-го. Цьому сприятиме потреба в «ефективному ремонті й обслуговуванні геостаціонарних супутників».

«Ощадність, краща продуктивність та здатність працювати в екстремальних умовах космосу – ключові чинники зростання попиту на роботизовані технології», – зазначає Grand View Research у своєму звіті.

Попри перевагу досвідчених компаній, аналітик Lonestar Data Holdings Крістофер Скотт гадає, що технології Gitai можуть дати їй шанс обійти цих конкурентів. У компанії вже є клієнти в індустрії.

Наканосе каже, що у Gitai є що запропонувати іншим космічним компаніям. «Ми можемо бути хорошими партнерами та допомогти їм мінімізувати витрати на інфраструктуру, як-то транспортування, і робочу силу», – додає він.

Не корпоративний працівник

Ще 10 років тому життя Наканосе ніяк не було повʼязане із роботами чи космосом. У 2009-му він був ІТ-консультантом в IBM Japan у Токіо і допомагав замінювати старі системи на нові від SAP (німецький виробник ПЗ). Та невдовзі почав шукати інший карʼєрний шлях, бо, за його словами, він «не підходив для роботи у великій корпорації».

Шо Наканосе і його робот. /Getty Images

Наканосе: «Ми надамо тисячі наших роботів для місій на поверхні Місяця і на Марсі, щоб вони встановлювали сонячні панелі, комунікаційні антени, житлові модулі і генератори». Фото Getty Images

Тож у 2013-му переїхав у Індію та заснував CloudLancer India, яка займалася розробкою вебсистем на замовлення клієнтів та власних маркетингових та освітніх застосунків. У 2015-му Наканосе продав своє дітище індійській компанії за нерозголошену суму та повернувся у Токіо, щоб зайнятися розробкою роботів.

У 2016-му він заснував Gitai, бо хотів збирати не такі дорогі роботизовані системи для будівництва і ремонту в космосі. У 2021-му компанія повідомила, що успішно провела свою першу демонстрацію на МКС, показавши роботу свого автономного космічного робота, який може проводити місячні дослідження, будівництво і ремонт.

У 2024-му очікується наступна демонстрація вже за межами МКС. У Gitai також є проєкти із Японським космічним агентством, Toyota та іншими.

У травні компанія залучила $30 млн у раунді серії В і планує використати цей капітал, аби розширити виробничі потужності свого американського підрозділу.

Але Наканосе на цьому не зупиняється – у нього вже є нові плани, які не можуть не вражати. «Ми надамо тисячі наших роботів для місій на поверхні Місяця й на Марсі, щоб вони встановлювали сонячні панелі, комунікаційні антени, житлові модулі й генератори, – каже Наканосе. – Це буде нашим найважливішим проєктом у найближчому майбутньому». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд