Санджив Чодгарі, засновник і гендиректор польської медтех-компанії Medinice. /Medinice
Категорія
Компанії
Дата

Санджив Чодгарі 10 років розвиває в Польщі медтех-стартап Medinice. У планах – завоювати світовий «кардіоринок» на майже $150 млрд. Але є нюанс: компанія неприбуткова. Чому це не проблема, а частина стратегії

Санджив Чодгарі, засновник і гендиректор польської медтех-компанії Medinice. Фото Medinice

Санджив Чодгарі народився та виріс в Індії, але освіту здобув у Польщі. Повернувшись на батьківщину, він не знайшов місця для самореалізації. Тому знову поїхав до Польщі, де вирішив розвивати ринок медичних технологій. Чим уже відзначилася його компанія Medinice та які в неї перспективи. Розповідає Forbes Polska.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Санджив Чодгарі народився в індійському штаті Раджастан, де сільське господарство було двигуном місцевої економіки. Єдиним виходом, щоб не працювати в полі, був вступ до медичного або політехнічного університету, розповідав він. У рідному місті Чодгарі не взяли до медичного університету, але його брат дізнався про програму наукової співпраці між Польщею та Індією. Так Чодгарі вдалося отримати стипендію на навчання у Вроцлавському університеті науки і технологій. Там він вирішив вивчати комп’ютерні науки.

Закінчивши навчання в 1987-му, повернувся додому, але ненадовго. П’ять місяців шукав роботу, пригадує, що вимоги в оголошеннях були майже однакові: молода людина з дипломом інженера й магістра ділового адміністрування з досвідом роботи два роки. Враховуючи, що тоді в Індії проживало майже мільярд людей, конкуренція була дуже висока, розповідає Чодгарі. Роботу він усе ж знайшов, але в іншому регіоні, де була інакша мова, ніж у Раджастані.

«Я вирішив повернутися до Польщі. Мені все ще треба було отримати дозвіл від батьків, а це було нелегко. Однак мама дала мені гроші на квиток до Польщі, і я купив квиток в один кінець», – розповідає Чодгарі.

Від найманого працівника до засновника компанії

Повернувшись до Польщі, пішов здобувати докторський ступінь у свою альма-матер, а у Вроцлавській академії економіки вирішив вивчати менеджмент. За словами Чодгарі, він хотів поєднати технічні знання з бізнесовими навичками, бо вже задумувався про власний бізнес. Та поки пішов працювати найманим працівником для отримання досвіду, і через роботу змушений був відмовитися від докторантури.

Спершу Чодгарі працював у компанії, яка надає фінансові послуги, пізніше зайнявся розвитком місцевого провайдера кабельного телебачення. 

Як директор Orkla Media Digital Poland Чодгарі дав інтерв’ю Forbes Polska у 2009-му про купівлю компанією Orkla пошуковика та на той час найбільшого місцевого конкурента Google – NetSprint. Нині цей пошуковик не працює.

«Мені дуже подобається працювати над проєктами стратегічно, з урахуванням довгострокової перспективи. Створювати щось тривале, довговічне. Мені нецікаво керувати бізнесом лише для того, щоб хтось його пізніше продав заради прибутку», – зізнається Чодгарі. 

Таким стратегічним проєктом для Чодгарі стала компанія Medinice, яку він заснував у 2012-му. Як розповідає підприємець, сталося це після зустрічі з професором Пьотром Сувальським, авторитетним польським кардіологом.

До заснування Medinice Чодгарі також інвестував у кілька компаній, зокрема у Farmaline, яка займалася імпортом ліків з Індії.

Раджив Чодгарі: «Мені нецікаво керувати бізнесом лише для того, щоб хтось його пізніше продав заради прибутку» /Medinice

Раджив Чодгарі: «Мені нецікаво керувати бізнесом лише для того, щоб хтось його пізніше продав заради прибутку» Фото Medinice

Бізнес-модель Medinice: коли очікувати доходи

У розмові про Medinica Чодгарі нахвалює п’ять своїх «флагманських» продуктів, які готуються до випуску. Ось вони (у порядку запланованого випуску на ринок):

  1. PacePress – автоматичний бандаж, призначений для мінімізації ускладнень після хірургічних процедур (наприклад, встановлення кардіостимулятора).
  2. MiniMax – електрод для хірургічної абляції з можливістю 3D-мапування (процедура, яку використовують у лікуванні аритмії); оскільки для його використання не потрібен рентген, він підходить вагітним жінкам.
  3. CoolCryo – кріоаплікатор для хірургічних кріоабляцій за температур до -190℃ (наприклад, при лікуванні фібриляції передсердь). 
  4. AtriClamp – інноваційна технологія для закривання вушка лівого передсердя (для зменшення ризику інсульту та інших ускладнень у пацієнтів із фібриляцією передсердь).
  5. EP Bioptom – так званий електрофізіологічний діагностичний електрод для ендоміокардіальної біопсії (приміром, після трансплантації серця). 

З Medinice є одна проблема: компанія не приносить прибутку. Чодгарі визнає, що з часу заснування вона ніколи не була прибутковою. Акції Medinice котируються на Варшавській фондовій біржі, і вона повідомляє про збитки щокварталу; у другому кварталі 2023-го збитки склали 1,6 млн злотих.

Чодгарі ж це проблемою не вважає. Навпаки, витрачати гроші без отримання прибутків – це частина стратегії бізнесового розвитку Чодгарі.

«Наша бізнес-модель заснована на тривалих інвестиціях у дослідження і розробку. Поки ми не продамо право на продаж наших продуктів у формі ліцензії чи патенту, ми не побачимо доходів. Це нормально для нашої стадії розвитку. За нашими оцінками, комерціалізація першого продукту має відбутися впродовж 6–12 місяців. Тоді ми зможемо вийти в нуль, а потім і потроху отримувати доходи», – пояснює Чодгарі.

Він також додає, що неправильно припускати, що ті, хто інвестували в компанію, втратили гроші. «Інвестори, які вклали в нас гроші у 2017-му і 2018-му, збільшили свій капітал у кілька разів. Ми сподіваємося, що наш подальший розвиток підвищить вартість інвестицій наших поточних інвесторів. Але наша головна мета – це допомогти пацієнтам», – розповідає Чодгарі.

Інвестиції в медтех

Той факт, що Medinice повідомляє про збитки, очікуючи на доходи в майбутньому від продажу готових продуктів, не дивує Сильвію Яськевич, аналітикиню в Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, яка спеціалізується на компаніях медичного сектору.

«Я б здивувалася, якби було навпаки, – каже Яськевич. – Індустрія біологічних і медичних технологій вирізняється тим, що вони довго інвестують у нові проєкти і не отримують доходи. Доходи у формі одноразової виплати надходять від продажу прав на остаточний продукт».

Це і збирається робити Чодгарі. Дані, якими він поділився, показують, що Medinice можна не боятися втратити ліквідність до комерціалізації одного з продуктів. В результаті продажу акцій компанія мала отримати 50 млн злотих, а гранти Євросоюзу дали ще 5 млн злотих

Витрати на дослідження й розробку очікуються в межах 30–35 млн злотих. Згідно зі звітами, станом на кінець другого кварталу 2023-го на рахунку Medinice майже 18 млн злотих капіталу.

Вартість сектору медичних технологій

Бандаж PacePress, перший продукт Medinice, уже проходить клінічні випробування, а його сертифікація запланована на останній квартал 2023-го. Клінічні випробування MiniMax і CoolCryo мають початися наприкінці цього року, а сертифікація – в останньому кварталі 2024-го. 

Вищезгаданий кардіолог Сувальський, який є головою наукової ради Medinice, у пресрелізі каже: «Коли ми розробляємо наші проєкти, то перш за все зосереджуємося на потребах пацієнтів і лікарів. CoolCryo має на меті не лише скорочення тривалості операцій на серці і їхньої вартості, а й найголовніше ефективність і безпеку. Забезпечити усе це допомагає рідкий нітроген, який досягає температур до -190℃».

Згідно з даними Polish Investment and Trade Agency, польський сектор медтеху (найбільший ринок медичних приладів у Центральній і Східній Європі) у 2020-му оцінювали у $11 млрд, а у 2024-му очікується, що він виросте до $13,8 млрд. Але Medinice націлена на світовий ринок серцево-судинних хвороб, який (згідно з даними, які надала компанія) у 2022-му сягнув $146,4 млрд і продовжить рости щорічно на 2%.

Чодгарі не приховує, що хотів би, щоб Medinice отримала шматок від цього ласого пирога. Він також сподівається, що технології його польської компанії колись з’являться і в його рідній Індії. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні