Джо Кіані, засновник і гендиректор Masimo /Ethan Pines for Forbes
Категорія
Компанії
Дата

Джо Кіані судиться з Apple за патент на Apple Watch. Якщо він переможе, американці залишаться без смарт-годинників техногіганта. Розбір Forbes

Джо Кіані, засновник і гендиректор Masimo Фото Ethan Pines for Forbes

Джо Кіані, засновник та гендиректор Masimo, вже витратив $60 млн на судову тяганину з Apple через Apple Watch. Та це не єдина проблема. Рада його компанії не надто хоче виходити на ринок споживчих товарів. Натомість він робить на це ставку.

⚡️Ми дуже хочемо, щоб наші читачі знали більше, створювали більше і заробляли більше. Тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом SMART до 19.05 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Війна з Apple

Патентна війна між американським техногігантом Apple та медтех-компанією Masimo почалася в січні 2020-го, коли Masimo та її спінофф Cercacor Laboratories подали на Apple позов до федерального окружного суду Каліфорнії за викрадення комерційних таємниць та порушення патенту.

З того часу юридичні баталії між компаніями точаться в різних судах та федеральних агентствах. А Джо Кіані, гендиректор Masimo, спершу хотів працювати з Apple.

У травні 2013-го Кіані пішов на зустріч у штаб-квартиру Apple, щоб обговорити потенційне партнерство. Тоді Apple була в процесі розробки свого смарт-годинника Apple Watch та шукала способів вбудувати в девайс різні сенсори для моніторингу показників життєдіяльності.

Masimo, яку було засновано у 1989-му, відома своїми пульсоксиметрами – пристроями для пацієнтів, що слідкують за рівнем кисню в крові.

«Я сам не хотів виходити у сектор споживчих товарів, – розповідає Кіані. – Тому подумав, що Apple стане нам чудовим партнером, який візьме нашу технологію і зробить її доступною для мас».

Masimo була однією із 28 компаній, із якими Apple зустрілася в питанні проєкту Apple Watch. Керівники техногіганта зважували переваги купівлі Masimo, але зрештою відмовилися через те, що зосередженість компанії на лікарняних продуктах не вписувалася в орієнтованість Apple на споживачів.

«Це просто не наш стиль», – написав віцепрезидент корпоративного розвитку Apple Адріан Періка про купівлю Masimo гендиректору Тіму Куку.

І ось 10 років по тому Apple і компанія, якій вона відмовила, ведуть серйозну судову битву за Apple Watch. Справа в тому, що Кіані, статки якого Forbes оцінює у $1,2 млрд, виходить на споживчий ринок із «годинником здоровʼя» за $499, смарт-годинником за $999 та іншими натільними девайсами.

На світовому ринку натільних девайсів (wearables), який, за прогнозами IDC, може досягнути $63 млрд, домінує Apple – їй належить 56% цього ринку.

58-річний Кіані вважає, що таких успіхів Apple вдалося досягти завдяки переманюванню його співробітників, крадіжкам його комерційних секретів та порушенню патентів Masimo, що повʼязані з пульсоксиметрією і неінвазивними вимірюваннями.

Apple заперечила звинувачення.

У середині липня очікується важливе для Apple та Masimo рішення Міжнародної торгової комісії, яке може стати поворотним для усієї цієї юридичної тяганини. Комісія переглядає рішення суду, який визнав, що Apple порушила два патенти Masimo.

Якщо комісія стане на бік Masimo, це може призвести до заборони імпорту певних моделей Apple Watch. Адвокати Apple апелюють до того, що Masimo намагається «здійснити діловий і судовий тиск» для того, щоб витурити Apple Watch з американського ринку.

Нові бізнесові горизонти

Після понад 30 років роботи з лікарнями Кіані йде на суттєвий ризик для Masimo, вирішивши податися на споживчий ринок. На Волл-стріт це не оцінили.

Минулого року підприємець купив виробника звукового обладнання Sound United за $1 млрд, щоб скористатися його споживацькими дистрибуційними каналами.

За ніч після оголошення про угоду ринкова капіталізація Masimo обвалилася на $5 млрд. (Наразі вона становить $8,7 млрд.)

Це привернуло увагу інвестора-активіста Квентіна Коффі і його фірми Politan Capital Management, він вирішив купити 9% Masimo за приблизно $800 млн.

У листі до акціонерів Коффі написав, що нинішня рада не контролює Кіані, гендиректора і голову Masimo, і дозволяє йому відійти від стратегії, яка відповідає основному напряму діяльності Masimo.

Він написав, що нову стратегію виходу на споживчий ринок можна описати як «все всюди й одразу».

Схоже, що більшість акціонерів Masimo розділяють це занепокоєння, адже цього тижня вони призначили Коффі й іншого кандидата Politan до ради компанії. Втім у судовій суперечці з Apple новачки все ж підтримують Кіані.

В інтервʼю Forbes Кіані сказав, що розуміє, що майбутнє споживчого бізнесу його компанії залежить від результату судових справ з Apple. «Я повинен зупинити використання [Apple] моєї технології…».

А от Apple стверджує, що це Masimo копіює її технологію, щоб звільнити шлях для власних амбіцій.

«В Apple наші команди невтомно працюють над створенням продуктів і сервісів для наших користувачів, – сказав речник Apple Фред Сейнз у заяві. – Masimo намагається скористатися нашими інноваціями, представивши девайс, що копіює Apple Watch і порушує нашу інтелектуальну власність, і одночасно вивести нас з ринку».

Успіхи Masimo в юридичних битвах

«У нас є шанс на перемогу, – каже Кіані. – Не думаю, що це примарна мрія».

Частково на його впевненість впливають попередні успіхи Masimo у судових баталіях із більшими компаніями за порушення патентів.

У 2006-му Masimo досягла фінансового урегулювання з Nellcor (підрозділ Medtronic) на близько $800 млн, яке включало відшкодування збитків, роялті й виведення з ринку продукту, що порушує патент.

У 2016-му Masimo домовилася із Philips за $300 млн.

За словами Кіані, на ці судові справи компанія витратила $43 млн, а заробила на них понад $1,1 млрд: «У нас чудовий послужний список з успішними судовими справами».

У кампанії проти Apple Кіані бʼється на кількох полях бою. Після позову Masimo про порушення патенту, Apple подала власне клопотання до агентства з патентів і торгових марок США, для того щоб там оцінили його дійсність.

Masimo виступила перед Міжнародною торговою комісією, яка має право заборонити імпорт продуктів, що порушують патент. Apple подала два позови до федерального суду зі звинуваченнями проти Masimo за нібито порушення патентів Apple. Masimo подала зустрічний позов, звинувативши техногіганта в монопольній діяльності й порушенні патенту.

Такі битви – задоволення не з дешевих. За оцінкою Кіані, Masimo наразі витратила $60 млн на суди з Apple, і він очікує, що ця сума може перевищити $100 млн.

Наразі перемоги й програші були в обох сторін. У травні позов Masimo проти Apple про привласнення комерційних таємниць було закрито через процесуальні помилки.

Кіані вважає, що на рішення цього суду присяжних вплинуло те, що присяжні були користувачами продуктів Apple, і під час повторного позову він сподівається, що суддя погодиться не включати користувачів Apple до складу присяжних.

Якщо говорити про огляд рішення американського адміністративного суду, за яким Apple визнається винним у порушення двох патентів Masimo, Міжнародною торговою комісією, тут більше шансів на успіх у Masimo.

Звісно, складно вгадати рішення комісії, але частіше вона погоджується повністю чи частково з рішенням адміністративного суду. Якщо комісія не рекомендуватиме заборону на імпорт, наслідки не будуть миттєвими: впродовж 60 днів президент США Джо Байден може вирішити втрутитися.

За словами Джона Преспера, юридичного радника фірми Foster, Murphy, Altman & Nickel, яка не повʼязана з жодним вищезгаданим позовом, якщо заборону на імпорт буде ухвалено, можливі кілька сценаріїв подальшого розвитку подій.

Сторони можуть піти на мирову, укласти ліцензійну угоду чи партнерську, хоч іноді винний у порушені патенту вирішує змінити дизайн продукту під питанням чи вимкнути опції розбрату.

«Може вони й помиряться, – каже Преспер про Apple і Masimo. – Це дуже залежить від характерів людей, які задіяні в процесі».

«Роблю те, що вважаю правильним»

Кіані розповів, що вирішив ризикнути вийти на споживчий ринок, бо хоче створити місток між лікарнею і домом за допомогою технологій.

Нинішні пристрої Masimo точно вимірюють показники життєдіяльності пацієнтів лікарень, а він хотів би, щоб люди з хронічними хворобами мали доступ до таких же точних вимірів за допомогою смарт-годинників.

Надихнувшись успіхом із приладами для неонатального відділення, Кіані планує дати батькам новонароджених маленьку шкарпеточку, яка буде робити такі самі виміри немовлятам у колисці вдома.

Також він хоче використати сенсори, які чіпляють на кінчики пальців пацієнтів на опіоїдах. Ці сенсори будуть попереджати про передозування, а електроди, що чіпляють на вуха, допоможуть з визначенням абстинентного синдрому.

Прилади для пацієнтів на опіоїдах вже схвалило Управління з контролю за харчовими продуктами і лікарськими засобами, а Masimo намагається отримати схвалення ще і на девайс для немовлят і годинники.

Masimo наразі готує ці продукти для виходу на ринок одночасно. І хоч Кіані вірить в успіх його компанії на новому ринку, Волл-стріт дивиться на це з обережністю. Частково через те, що ринок натільних девайсів для споживачів пропонує нижчу маржу, ніж нинішній бізнес Masimo.

Це, ймовірно, вплинуло на те, що інвестор-активіст із Politan зміг переконати акціонерів виділити два місця в раді для представників інвестиційної компанії. Коффі із Politan написав, що Masimo може бути успішною на нових ринках, але випуск великої кількості різних продуктів одночасно «збільшує шанси на провал Masimo на всіх фронтах».

Новий склад ради означає, що у Politan буде лише два з пʼяти місць. «Насправді вони не можуть нас змусити робити зміни, яких ми не хочемо, – каже Кіані. – Ми будемо відкриті і будемо слухати їхні думки і поради. Якщо вони слушні, врахуємо їх, якщо ні, то ні».

Кіані каже, що не боїться програти в битвах, які він веде. «У мене достатньо грошей, щоб я міг більше не працювати. Міг би просто проводити час із родиною, займатися тим, що люблю, – каже він. – Але поки я тут, буду робити те, що вважаю правильним».

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні