Ілон Маск /Getty Images
Категорія
Інновації
Дата

Маск проти Байдена. Як алгоритм Twitter штучно підвищує популярність твітів Маска в 1000 разів

4 хв читання

Цього понеділка Ілон Маск був страшенно засмучений тим, що поступився у популярності президенту США Джо Байдену Фото Getty Images

Одержимий популярністю своїх постів Ілон Маск погрожував звільнити інженерів, якщо ті не вирішать проблему поширення його твітів. І це в той час, коли у компанії значно нагальніша проблема: Twitter Blue і близько не дає тих доходів, які б перекрили втрату великої кількості рекламодавців. 

Forbes проаналізував та вибрав головне з матеріалів Platformer, The Verge та The Information

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Цього понеділка Ілон Маск був страшенно засмучений тим, що поступився у популярності президенту США Джо Байдену.

Виявляється, твіт Байдена про те, що він буде разом із дружиною підтримувати її улюблену команду «Філадельфія іглз» під час фінального матчу за Суперкубок з американського футболу, набрав аж 29 млн реакцій.

А Масків твіт на підтримку тієї самої команди набрав лише трохи більше 9,1 млн реакцій – Маск навіть трохи згодом видалив його.

Для когось це може і дрібниця, але не для Маска, який останнім часом став одержимий популярністю своїх постів.

Нагадаємо, що минулого тижня інтернет-видання Platformer повідомило, що ексцентричний підприємець звільнив одного з двох головних інженерів компанії після того, як він сказав Маску, що перегляди його твітів падають частково тому, що загальний інтерес до Маска падає.

Програш у популярності Джо Байдену, ймовірно, став останньою краплею для нового власника і гендиректора Twitter, тому він вдався до радикальних заходів. Цієї неділі вночі він повернувся в штаб-квартиру компанії, щоб вимагати пояснення у команди і змусити її діяти.

Знайти рішення

Згідно із інтервʼю The Verge із людьми, які знайомі з цим питанням, та документами, які вдалося дістати Platformer, всю компанію поставили на вуха для «вирішення проблеми залучення на платформі».

Пізно вночі у неділю Маск особисто зібрав команду для цього завдання і зустрівся із нею. Близько 80 людей залучили до цього проєкту, який став пріоритетом номер один для компанії. Цілу ніч команда розглядала різні гіпотези того, чому твіти Маска не мають бажаного охоплення аудиторії, і тестувала можливі рішення.

В понеділок о 2:36 ранку всі інженери компанії отримали повідомлення від Джеймса Маска, двоюрідного брата гендиректора, із закликом до дій, які б врегулювали це «вкрай нагальне питання». Інженерам компанії сказали, що якщо цю проблему не вирішити, вони втратять роботу.

Однією з причин зменшення аудиторії, якої досягають твіти Маска, може бути той факт, що в останні місяці дуже багато людей заблокували його акаунт або вимкнули сповіщення від нього.

Люди почали масово фільтрувати пости від Маска ще під час піку епопеї «я хочу/не хочу Twitter», тобто задовго до цих вихідних.

Але була і технічна причини меншого поширення твітів від одіозного підприємця. Система платформи завжди просувала твіти від користувачів, чиї пости були більш популярними серед підписників і непідписників у розділі «Для тебе». Твіти Маска мали б вписуватися у цю модель, але чомусь вона просувала його твіти лише у половині випадків.

До обіду понеділка «проблему вирішили». У Twitter запустили код, який автоматично «дає зелене світло» усім постам від Маска, тобто його твіти почали автоматично обходити фільтри, призначені для відображення найкращого контенту для окремої людини. Алгоритм тепер штучно підвищує популярність твітів Маска в 1000 разів, що дозволяє їм обходити всі інші пости.

Крім того, цей алгоритм дозволяє акаунту Маска обходити правило платформи, яке зазвичай не дає одному акаунту одноосібно заповнювати стрічку «Для тебе».

Це пояснює, чому в понеділок стрічки мільйонів людей по всьому світу потопали у твітах від Маска, і не мало значення, ці люди підписані на нього чи ні. Згідно із внутрішніми оцінками компанії, понад 90% підписників Маска бачать його твіти.

Ілон Маск і Twitter. /Getty Images

Однією з причин зменшення аудиторії, якої досягають твіти Маска, може бути той факт, що в останні місяці дуже багато людей заблокували його акаунт або вимкнули сповіщення від нього Фото Getty Images

Таке засилля Маска у стрічках викликало хвилю обурення серед користувачів, тому Маск повідомив про те, що нові зміни скасують принаймні частково.

Як сказали виданню The Verge, штучне підвищення популярності твітів Маска залишилося, але тепер її підвищують не у 1000 разів.

Схоже, що новий алгоритм працює, як Маск і хотів: кілька його твітів у вівторок назбирали близько 43 млн реакцій, що більше, ніж попередні середні показники.

«Він купив компанію, показово розкритикував недоліки і маніпуляції попереднього керівництва, а сам же вдається до маніпуляції платформи лише заради того, щоб навʼязати усім користувачам тільки свій голос і свої думки, – сказав теперішній працівник компанії. – Думаю, ніхто вже не тішить себе ілюзіями про те, що він насправді хоче найкращого для всіх нас».

Twitter Blue

Переймаючись особистою популярністю, Маск, схоже, не помічає, що доходи його компанії падають, а його попередні заходи для збільшення заробітків Twitter не працюють.

У 2021-му, за рік до Маска, доходи компанії становили понад $5 млрд, а більш ніж 90% з них принесла реклама. Та після приходу Маска половина рекламодавців забрали свою рекламу з платформи.

Щоб знайти додаткове джерело доходів, Маск запускає підписку Twitter Blue, яка дає сині «пташки» біля імені користувача і коштує $8 на місяць ($11 для власників ґаджетів на iOS). Схоже, що надії, які Маск покладав на цю програму, не виправдалися.

Згідно зі звітом The Information, станом на середину січня в США нараховується 180 000 підписників Twitter Blue, а загальна кількість по всьому світу становить 290 000.

Останні внутрішні дані показують, що Twitter заробляє на цих підписках менше $28 млн на рік, і це за умови, що всі ці 290 000 підписників дійсно платять за підписку, а це не завжди так.

Річ у тім, що системі потрібен час на те, щоб опрацювати скасування підписки, і поки вона опрацьовує заявку, Twitter і надалі вважає користувача підписником, хоча він або вона вже не оплачують підписку. Це впливає на точний підрахунок підписників і доходів від них.

А ось що можна сказати напевно, так це те, що деякі відомі особистості й компанії точно скасували свої підписки, і це навряд сприяє популярності Twitter Blue. Так, реперка Cardi B, колишній директор з комунікацій Білого дому Ентоні Скарамуччі і компанія самого Маска Tesla відмовилися від Twitter Blue.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні