Анабель Діаз Кальдерон, віцепрезидентка, регіональна менеджерка Uber у Європі, Близькому Сході та Африці
Категорія
Інновації
Дата

Від бізнесу до благодійності. Як війна змінила роботу Uber в Україні. Інтервʼю з віцепрезиденткою Uber Анабель Діаз Кальдерон

Анабель Діаз Кальдерон, віцепрезидентка, регіональна менеджерка Uber у Європі, Близькому Сході та Африці

Глобальний сервіс райдхейлінгу Uber з капіталізацію у $58 млрд після паузи на початку вторгення продовжив працювати в Україні. Наразі замовити поїздки можна у 18 містах проти девʼяти на початку року. Компанія працює в Україні у збиток і готова продовжити інвестувати. Про перебудову роботи команди, гуманітарні ініціативи та інвестиції у ринок Forbes поговорив із віцепрезиденткою, регіональною менеджеркою Uber у Європі, Близькому Сході та Африці Анабель Діаз Кальдерон.

Forbes запустив YouTube-проєкт «Країна героїв». Дивіться новий епізод про ХЕРСОН після окупації

Міжнародний гігант райдхейлінгу Uber єдиний з великих гравців в Україні тимчасово зупинив роботу з початком широкомасштабного вторгення. Пауза знадобилась, щоб оцінити ситуацію та розпочати перебудову процесів.

Інтервʼю з Анабель Діаз Кальдерон, яка керує бізнесом компанії на 41 ринку, відбулось вранці 10 жовтня під звуки ракетних ударів по Києву. Перед цим вона якраз зідзвонювалась з українською командою, щоб бути в курсі ситуації. До локальної команди у перший місяць великої війни підключились спеціалісти із Сан-Франциско й Амстердама. «Вони сфокусовані на підтримці роботи в Україні під час війни та постійно аналізують поточну ситуацію. Це допомагає справлятися з подіями на зразок тих, що відбуваються сьогодні», – каже Діаз Кальдерон.

Forbes публікує скорочене та відредаговане для ясності версію розмови.

Яка місце Україна займає в поточному бізнесі Uber? 

Ми багато інвестуємо у ринок і підтримку людей. Україна була для нас важливим ринком до війни і ми плануємо продовжувати сюди інвестувати. 

Наразі фокус на тому, як ми можемо підтримати спільноти своїми рішеннями з доставки та мобільності. 

Скільки компанія інвестувала в підтримку роботи та гуманітарні ініціативи з початку широкомасштабної війни?

Спочатку ми призупинили роботу приблизно на тиждень, щоб оцінити ситуацію з безпекою на платформі для водіїв, пасажирів і наших працівників. Згодом роботу почали відновлювати та навіть запускати нові міста. До війни ми працювали в дев’яти містах, а з березня запустили 12 нових. Наразі Uber працює у 18 містах. 

Що стосується підтримки гуманітарних ініціатив, то ми допомогли українцям з безплатними поїздками по країні та до кордону. Окремо ними також користувалися лікарі, донори крові та інші працівники критичної інфраструктури. Станом на вересень кількість поїздок, які відбулись коштом компанії, сягнула 600 000. 

Uber також став партнером Всесвітньої продовольчої програми ООН. Разом ми розробили рішення на основі нашої платформи, щоб розвозити їжу, ліки та інші гуманітарні вантажі для українців на більш як сотню кілометрів від логістичних центрів. Наразі доставили сто тонн вантажів, але ця цифра постійно зростає. 

Ми зібрали близько $3 млн пожертв через кнопки Uber Donate та Uber4Ukraine у застосунку. Ще $2 млн власних коштів до них додала компанія. Їх передали ряду гуманітарних організацій.

Одна з останніх ініціатив – програма Uber Restore. З нами зконтактував Держдепартамент США та їхні партнерські організації. Вони попросили допомогти спеціалістам науково-дослідного реставраційного центру при Мінкульті, що займаються збереженням культурної спадщини. Ми допомогли з поїздками у більш ніж 100 локацій по всій Україні.

Звучить так, що Uber перемкнувся із бізнесу на гуманітарні ініціативи. Чи компанія наразі отримує виторг в Україні?

Перш за все ми залишаємось бізнесом. Проте в такий час у бізнесу є додаткова відповідальність. Ми намагаємось максимально допомогти там, де можемо зробити це ефективно. 

Наразі ми працюємо в Україні у збиток. Ми пішли на це свідомо, щоб допомогти спільноті. Плануємо повернутися до звичайного ведення справ і відновити бізнес як тільки війна закінчиться. Наразі основний пріоритет – підтримка України. Для цього ми робимо значні інвестиції. 

Ви не могли б назвати цифру «значних інвестицій»? 

Конкретних цифр щодо інвестицій за ринками ми не надаємо. В Україні ми постійно інвестуємо і працюємо у збиток. 

Чи була компанія прибутковою минулого року?

На жаль, ми не надаємо таку інформацію по країнах. Рівень інвестицій значно виріс під час війни. 

Яке місце займає Україна в регіоні EMEA, за який ви відповідаєте? 

До війни Uber працював у дев’яти містах. На платформі було близько 400 000 активних місячних користувачів та понад 30 000 водіїв. Під час COVID, коли інші ринки регіону скоротилися, Україна мала зростання на майже 70%. Це показало для нас великий потенціал. 

Перед інтерв’ю у вас був дзвінок з українською командою. Можете розповісти, як наразі побудований менеджмент Uber в Україні? 

Коли почалася війна, ми фактично створили нову управлінську структуру. Вона складається з: 

  • локальної команди з підтримки бізнесу в Україні; 
  • операційної команди регіону в Амстердамі; 
  • глобальної команди, зокрема інженерів у Сан-Франциско. 

Звичайно, ми не можемо передбачити майбутнє. Тож маємо гнучку структуру, яка швидко реагує на ситуацію. Ця інтегрована команда, що включає спеціалістів з безпеки, інженерів, людей, які моніторять роботу маркетплейсу, зустрічаються кожен день. Вони сфокусовані на підтримці роботи в Україні під час війни та постійно аналізують поточну ситуацію. Це допомагає справлятися з подіями на зразок тих, що відбуваються сьогодні (інтерв’ю проходило вранці 10 жовтня під час масованих обстрілів українських міст. – Forbes). Ми також оцінюємо різні можливості для підтримки локальної спільноти. 

Як ви розподіляєте свій час між ринками, за які відповідаєте?

Я відповідальна за 41 ринок у регіоні EMEA. Протягом трьох-чотирьох місяців з початку війни я присвячувала проєктам в Україні дві-три години на день, щоб вибудувати робочу структуру, обізнаність всередині компанії та сфокусуватися на найбільш ефективних проєктах. Спочатку складно було всім. 

Останні три місяці ситуація стала більш «стабільною», а процеси відпрацювали. Тож я долучаюсь до дзвінків раз на кілька днів. Якщо раптом ситуація погіршиться і потрібно буде переоцінити те, що ми робимо, я знову включусь. 

Коли Україна переможе, ви плануєте більше інвестувати у ринок?

Поки війна триває, працюємо так, як я описала. Якщо виникає можливість ефективно допомогти, ми її оцінюємо та робимо. 

Коли війна закінчиться, розглянемо, як, підтримуючи спільноту, водіїв, повернутися до нормальної роботи бізнесу. 

Uber зайшов на український ринок у 2016-му, багато інвестував та став лідером. Проте останню пару років компанія втрачає позиції, поступаючись конкурентам – Uklon та Bolt. Що плануєте робити із цим?

Україна дійсно дуже конкурентний ринок. Ми маємо двох великих та активних конкурентів – Bolt та Uklon. Проте ми ніколи не мали наміру покинути Україну. Що ми робили, так це оптимізували свої інвестиції у ринок. 

Варто сказати, що з точки зору легального поля Україна єдина у Східній Європі, яка не регулює роботу онлайн-платформ. Це напрям, у якому ми були б раді прогресу. Визначити чіткі правила гри для всіх – допомогти розвитку ринку. Наприклад, запровадити спрощений податковий режим для самозайнятих працівників. В такі нестабільні часи людям особливо потрібні гнучкі та легкі рішення. 

Регулювання ринку в Україні ще доведеться розвивати. Але, підкреслю, що протягом цього процесу ми маємо намір продовжувати роботу в Україні та розвивати тут бізнес.

Матеріали по темі
Новий випуск Forbes Ukraine

Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні